دیجیتال مارکتینگ

مشاوره بازاریابی و برندینگ دیجیتال

با متخصصان بازاریابی دیجیتال درباره مشکلات و راهکارها صحبت کنید

زمانی که شما قصد تصمیم‌گیری درباره رویکردهای بازاریابی دیجیتال خود را دارید، وقتی که به مشکلی در پیاده‌سازی ابزارهای بازاریابی خود برخورد کرده‌اید، یا اصلاً می‌خواهید کمی بهتر مسیر دیجیتالی که پیش رویتان است را بشناسید، آن وقت است که خدمات دولوپرس پرو می‌تواند برای شما مناسب باشد.

چرا خدمات مشاوره دولوپرس پرو؟

  • تجربه دیجیتال

    + 10 سال

  • مشاهده جزئیات نیروی متخصص

    + 30 نفر

  • مورد اعتماد

    + 1000 کسب و کار

  • رویکردی

    دانش‌محور و خلاقانه

  • از متخصصان کمک بگیرید

    با کسانی صحبت کنید که تجربه و مهارت لازم در زمینۀ بازاریابی دیجیتال را دارند و راهکارهای درست را می‌شناسند.

  • مسیر خود را بشناسید

    اگر مسیر خود را به درستی نشناسید، قطعاً باید انتظار انتخاب‌های اشتباه (اتلاف وقت و هزینه) را داشته باشید.

  • موانع را پشت سر بگذارید

    زمانی که شما به مانعی بر سر راه خود برخورد کرده باشید، تجربه و دانش دیگران به شما کمک خواهد کرد.

زمینه های مشاوره

ما در چه زمینه‌هایی می‌توانیم به کسب و کار شما کمک کنیم؟

  • برندینگ و هویت تجاری
    برندینگ و هویت تجاری
  •  طراحی محصول و خدمات
    طراحی محصول و خدمات
  • تبلیغات اینترنتی
    تبلیغات اینترنتی
  • تجربه کاربری (UX)
    تجربه کاربری (UX)
  • سئو و بهینه سازی
    سئو و بهینه سازی
  • بازاریابی محتوا
    بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
    بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ابزارهای بازاریابی دیجیتال
    ابزارهای بازاریابی دیجیتال
  • برندینگ و هویت تجاری
    تحلیل و توسعه

مشاوره تلفنی

کافی است خط دولوپرس پرو تماس بگیرید تا کارشناسان ما با دقت و دلسوزی پاسخگوی نیازهای شما باشند.

+98 921 130 3689

مشاوره حضوری

در صورتی که می‌خواهید طی یک جلسه حضوری در زمینۀ کسب و کار شما صحبت کنیم، کافی است درخواست خود را برای ما ثبت کنید.

درخواست مشاوره
درخواست تماس

لطفا اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.

آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکتینگ ، فراموش نکنیم که هدف اصلی موتورهای جستجو نمایش صحیح ترین محتوا به کاربرانی است که پاسخ سوالشان را در اینترنت جستجو می کنند یا در حال تحقیق برای خرید محصولی خاص هستند. بنابراین هنگام تولید و بهینه سازی محتوا همیشه مخاطبانتان را در اولویت قرار داده، ارزش و خوانایی آن را فدای تکنیک های سئو نکنید.

بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو یا SEM

آنلاین مارکتینگ
آنلاین مارکتینگ

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM نسخه پولی SEO است؛ که در آن بازاریاب ها با خرید جایگاه های نخست نتایج جستجو برای کلمه کلیدی خاص و تبلیغ در آن، سعی در افزایش ترافیک ورودی و سرعت بخشیدن به پروسه های تولید لید دارند.

Google AdWords

هنگام تحقیق درباره بازاریابی موتورهای جستجو حتما به نام Google AdWords برخواهید خورد. ادوردز سرویس تبلیغاتی
گوگل (و پرکاربردترین ابزار SEM) است که اکثر ما با نام «تبلیغات گوگل» آن را می شناسیم. در این شکل از تبلیغات، گوگل
به شما این امکان را می دهد تا با پرداخت پول بازای هر کلیک، وبسایتتان را در نتایج جستجو برای کلیدواژه ای خاص نمایش دهید.

کلیدواژه

البته استفاده از این ابزار آنقدرها هم سریع و ساده نیست و ساز و کارهای خودش را دارد؛ حتی ممکن است تبلیغ شما
با بودجه ای کمتر، نمایش بیشتر و بازدهی بسیار بالاتری از تبلیغ رقیبتان برای همان کلیدواژه داشته باشد. تعریف صحیح کمپین، تخصیص بودجه درست، طراحی صفحه فرود مناسب برای این نوع تبلیغات و … مواردی هستند که بر کارایی و اثر بخشی آن اثر می گذارند.

کلیدواژه ها

به هر حال، تبلیغات گوگل تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند و درست مانند نتایج جستجوی
ارگانیک، عنوان و محتوای آن، می بایست با کلیدواژه ها و عبارات جستجو مرتبط باشند.

نتایج جستجو در گوگل

رتبه های اول و دوم نتایج جستجو در گوگل حدود ۵۰ درصد از تمام کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. بنابراین چنانچه
با مدیریت صحیح در این جایگاه ها قرار بگیرید، حتما ترافیک ورودی به وبسایتتان افزایش خواهد یافت. البته به ازای هر کلیک
و ورودی باید هزینه پرداخت کنید.

تبلیغات گوگل ادوردز

هزینه ای که برای هر کلیک پرداخت می کنید (CPC) ممکن است در طول زمان و با توجه به فعالیت های رقبا تغییر کند.
همچنین کلیدواژه های مختلف هزینه های متفاوتی دارند. در برخی موارد قیمت هر کلیک حتی به ۵۰۰ دلار هم می رسد.

هزینه های تبلیغات

بنابراین از این استراتژی در مواردی استفاده کنید که درآمد حاصل از آن هزینه های تبلیغات را پوشش می دهند. اگر هنوز
عمده فعالیت های شما در بازاریابی اینترنتی، به مراحل ابتدایی قیف فروش و تولید محتوا برای ایجاد Awareness مربوط
می شود، بهتر است (بخصوص در محیط های رقابتی) بی خیال ادوردز شوید! چرا که بودجه شما به سرعت تمام خواهد
شد.

نرخ بازگشت سرمایه

گوگل مورد کاوی (Case Study)های زیادی را منتشر کرده که نشان می دهند نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در این شکل
از بازاریابی آنلاین می تواند به طرز قابل توجهی بالا باشد.در هر صورت اگر از AdWords استفاده می کنید، با تعیین اهداف مشخص (Goal Setting) در گوگل آنالیتیکس یا دیگر ابزارهای اندازه گیری، و مانیتورینگ KPIها، می توانید بودجه تان را بهتر
و کارآتر مصرف کنید.

بازاریابی محتوایی و Content Marketing

آنلاین مارکتینگ
آنلاین مارکتینگ

کانتنت مارکتینگ فعالیتی است که در آن، بازاریاب ها روی تولید محتوای ارزشمند و انتشار آن بین مشتریان بالقوه تمرکز
می کنند. دقت کنید که بازاریابی محتوا چیزی متفاوت با کپی رایتینگ است. در بازاریابی محتوایی با تولید و انتشار محتوا
سعی در تولید لید و قانع کردن مشتری برای اقدام به خرید می کنیم. درحالیکه کپی رایتینگ بیشتر به Packaging شبیه
است و نقش ترغیب کنندگی دارد.

Content Marketing Institute

بنابر تعریف Content Marketing Institute، بازاریابی محتوایی «یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و انتشار محتوای با ارزش، مرتبط، و یکپارچه برای دستیابی به مخاطبان مشخص و نگهداری آنها انجام می شود».

تبلیغات مقطعی

برخلاف تبلیغات مقطعی، بازاریابی محتوایی یک استراتژی بلند مدت است که با استفاده از آن به مخاطبانتان نشان می
دهید که برای آنها واقعا اهمیت قائلید. مشتریان، اهداف و جنبه های مختلف کسب و کارتان را بشناسید. در کانتنت
مارکتینگ به مخاطبانمان محتوای مختص به خودشان را ارائه می کنیم و با تداوم آن، رابطه ای قوی بین آنها و خودمان
ایجاد می کنیم.

تولید محتوا

آنلاین مارکتینگ
آنلاین مارکتینگ

البته تولید محتوا صرفا به معنای نوشتن در وبلاگتان نیست. فایل های ویدئویی، پادکست ها، کتاب های الکترونیکی، عکس
ها و اینفو گرافیک ها، همگی در «جعبه ابزار» بازاریابی محتوایی قرار می گیرند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی – Social Media Marketing

قطعا با بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا هستید. شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مشتریان، درگیر کردن آنها با نام برند (Engagement) و سوق دادن آنها به سمت خدمات یا محصولتان است. اما واقعا بازاریابی شبکه
های اجتماعی چیست؟

تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی

مثل همیشه ویکی پدیا یکی از اولین نتایجی است که هنگام جستجو درباره « تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی » به
آن بر می خوریم؛ تعریفی که البته چندان چنگی به دل نمی زند: «بازاریابی شبکه های اجتماعی، یکی از فعالیت های
بازاریابی آنلاین و فرایند افزایش ترافیک یا ورودی وب سایت یا کسب توجه به یک موضوع، از طریق رسانه‌های اجتماعی
است».

محتوای وبسایت یا وبلاگتان

به اشتراک گذاری محتوای وبسایت یا وبلاگتان، بدون شک یکی از کارهایی است که در شبکه های اجتماعی انجام
خواهید داد. این موضوع علاوه بر کمک به شناخته شدن محصولتان، روی سئو و بهبود رتبه شما در گوگل هم تاثیرات
مثبتی خواهد داشت.اما فعالیت در شبکه های اجتماعی فراتر از این حرف هاست.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

«بازاریابی شبکه های اجتماعی، پروسه تولید محتوا، متناسب با فضا و نحوه کارکرد رسانه های اجتماعی مختلف، به
منظور ایجاد علاقه و همرسانی ارگانیک (Engagement & Sharing) و هدایت ترافیک به سمت محصول/خدمات است».

فعالیت در شبکه های اجتماعی

هنگام برنامه ریزی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی باید دو موضوع مهم را مد نظر داشته باشیم؛ یکی محتوا یا
Content و دیگری زمینه یا Context.

محتوا یا Content

محتوا یا Content هر چیزی است که در رسانه های اجتماعی با دیگران به اشتراک می گذارید. از یک Status ساده در فیس بوک تا عکس و ویدئو در اینستاگرام، اخبار مربوط به صنعت فعالیتتان در لینکدن و الی آخر. اما نکته اینجاست که محتوای شما می بایست با Context یا زمینه و فضای شبکه های اجتماعی همخوانی داشته باشد؛ در غیر اینصورت فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی اثر بخشی خاصی نخواهند داشت.

Brand Positioning

برای مثال شاید طنازی در توییتر کاملا طبیعی و کاربرپسند باشد اما در لینکدن ارائه دلیل و مدرک و لحن علمی بیشتر مورد
قبول قرار می گیرد. البته بدون شک نحوه فعالیت های شما در این پلتفرم ها، از اولویت های شما در برندینگ و موقعیتی که برای نام تجاری تان متصور هستید (Brand Positioning) نشات می گیرند.

بازنشر محتوای وبسایت

به شبکه های اجتماعی صرفا به عنوان محلی برای بازنشر محتوای وبسایت نگاه نکنید. قصه گویی کنید و در هر رسانه اجتماعی موضوعات متناسب با همان رسانه را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات کلیکی یا PPC

تبلیغات کلیکی PPC (یا Paid Per Click) کارکردی مشابه با بازاریابی موتورهای جستجو دارد. ممکن است بارها به این شکل
از تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی برخورد کرده باشید. در غالب شبکه های اجتماعی می توانید با تعریف تبلیغ مدنظرتان و انتخاب جامعه آماری هدف، آن را به کاربران نمایش داده و در ازای هر کلیکی که روی تبلیغ انجام می شود، هزینه ای مشخص پرداخت کنید.

فیس بوک

فیس بوک، توییتر، لینکدن و اینستاگرام چنین امکانی را در اختیارتان قرار می دهند. اما با توجه به شرایط خاص سیاسی
و اقتصادی یا به عبارت ساده تر به خاطر تحریم ها! امکان استفاده از این ابزارها در ایران بسیار محدود است.

Anetwork

چیزی که در ایران به عنوان تبلیغات PPC می شناسیم عملا محدود به تبلیغات متنی یا بنری در دیگر وبسایت ها محدود می شود. برای استفاده از این کانال بازاریابی دو راه وجود دارد.یکی مذاکره مستقیم با وبسایت ها و دیگری استفاده از خدمات آژانس های تبلیغاتی مانند Anetwork، کلیک یاب و یا عدد و … برای تبلیغات موبایلی.

وبسایت ها و اپلیکیشن ها

در روش اول هر چند زمان و انرژی بیشتری صرف راه اندازی کمپین تبلیغاتی تان خواهید کرد اما کنترل بیشتری بر فرایندها خواهید داشت. در روش دوم هرچند تبلیغ شما در شبکه گسترده تری از وبسایت ها و اپلیکیشن ها به نمایش در می آید،
اما کنترل اینکه تبلیغ شما دقیقا در چه زمانی و در چه وبسایتی به کاربران نشان داده می شود تقریبا خارج از دسترس شما خواهد بود.

نرخ کلیک یا CTR

صرف نظر از روشی که به کار می گیرید، اندازه گیری را فراموش نکنید. نرخ کلیک یا CTR بنرهای مختلف را مانیتور کنید،
برای صفحات فرودتان UTM تعریف کنید، متریک ها و عملکرد هر کمپین را با تعریف صحیح اهداف یا Goal Setting در گوگل آنالیتیکس اندازه گیری کنید تا با مشخص کردن ROI یا نرخ بازگشت سرمایه، بتوانید برآوردی صحیحی از نحوه کارکرد تبلیغات کلیکی داشته باشید و مدام فرایندهایتان را بهبود ببخشید.

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

یک شرایط خیلی ساده و نه چندان دور از انتظار را فرض کنید: به یکی از دوستانتان رستورانی را که دوستش دارید، یا فروشگاهی را که خودتان برای خرید وسایل کوهنوردی سراغش می روید، پیشنهاد می دهید. دوست شما از رستوران
یا فروشگاه خرید می کند؛ و خب طبق تجربه چیزی جز تشکر از طرف دوست مذکور (که البته بسیار ارزشمند هم هست) گیرتان نمی آید!

Affiliate Marketing

حالا کمی خیال پرداز باشید: دفعه بعد که مسئول رستوران یا فروشگاه را می بینید، ۱۰ درصد از مبلغ خرید را به خاطر
معرفی دوستتان، به شما هدیه می دهد. بازاریابی وابسته، همکاری در فروش یا Affiliate Marketing چیزی جز این
نیست.

AMAZON

AMAZON بهترین مثال برای بازاریابی وابسته است. با ثبت نام در برنامه Affiliate Marketing آمازون، می توانید یک لینک مخصوص به خودتان برای هر یک از محصولات آمازون ایجاد کنید و در وبسایت یا وبلاگتان قرار دهید. آمازون درصدی از فروش
را بازای هر خریدی که از طریق لینک های شما انجام شده باشد، به عنوان کمیسیون به حساب شما واریز می کند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

ایمیل یکی از بهترین ابزارها برای برقراری ارتباط (Communicate) با مشتریان و لیدها (Leads) یا سرنخ های فروش است؛ و
تا جایی که من تجربه کردم، در غالب موارد بین تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین، ترافیک ورودی از طریق ایمیل مارکتینگ بیشترین نرخ تبدیل و ROI را دارد؛ و ابزاری بسیار قدرتمند برای Lead Nurturing است.

ایمیل مارکتینگ

اما اشتباه نکنید! ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل تبلیغاتی و انتظار برای رشد فروشتان نیست. کمپین بازاریابی
ایمیلی موفق پیش شرط های خودش را می طلبد.پیش از ارسال ایمیل لیست مخاطبان و گیرنده هایتان را مرتب کنید.
چند پروفایل یا پرسونای مشتری مشخص کنید.

رعایت اصول کپی رایتینگ

براساس اطلاعات و اندازه گیری های قبلی گیرنده ها را دسته بندی کنید. برای هر پرسونا، با رعایت اصول کپی رایتینگ و براساس استراتژی محتوا، ایمیل خودش را تهیه کنید و با پیش بینی پارامترهای لازم برای اندازه گیری، میزان اثر بخشی هر کدام را مانیتور کنید. A/B تست یا آزمون های جداگانه را فراموش نکنید و مدام به دنبال تصحیح فرایندهایتان باشید.

ویژگی های دموگرافیک

اما پرسونای مشتری چیست؟ پرسونای مخاطب یا مشتری، تصویری فرضی از مشتری است که بر اساس تحقیقات و داده
های واقعی که از مشترینتان دارید تعیین می شود. ویژگی های دموگرافیک، الگوهای رفتاری، انگیزه ها و اهداف، جزء مواردی هستند که باید هنگام تعیین پرسونای مشتری در نظر بگیرید.

Business Intelligence

بازاریابی آنلاین همان اهداف بازاریابی سنتی را دنبال می کند. تولید لید و افزایش Awareness. آنلاین مارکتینگ یا تبلیغات اینترنتی بسیار ابزار محور و نیازمند اندازه گیری است. از ابزارهای عمومی تر مانند گوگل آنالیتیکس تا ابزارهای هوش تجاری یا Business Intelligence برای تحلیل های پیچیده تر.

شاخه های بازاریابی اینترنتی

هرچند بازاریابی آنلاین شامل بخش های مختلفی است اما این بخش ها عملا از هم جدا شدنی نبوده، و با هم اشتراکاتی دارند. محتوا عضو جاری در تمام شاخه های بازاریابی اینترنتی است و کپی رایتینگ مهارتی است که بدون شک هنگام راه اندازی کمپین های مختلف به آن نیاز خواهید داشت.

محدودیت های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی به شدت به اینترنت وابسته است و این یک شکست بزرگ برای بازاریابی اینترنتی است. زیرا ممکن
است در برخی مناطق مصرف کنندگان دسترسی به اینترنت نداشته باشند. آنلاین مارکتینگ
در بازاریابی اینترنتی ممکن است همه افراد دسترسی به اینترنت نداشته باشند.

توافقات بین متخصصان سئو و مدیران

چگونه برنامه بازاریابی اینترنتی خود را به زبان مدیران و سرمایه گذاران وب سایت تبدیل کنیم؟ زبان متخصصان سئو و مدیران اجرایی با هم متفاوت می باشد. این مساله یک حقیقت محض است که این تفاوت همیشه باعث ایجاد اختلافات و مانع پیشرفت کار می گردد. یک تغییر کوچک در برنامه باید براساس توافقات بین متخصصان سئو و مدیران اجرایی باشد که بتواند
آنها را به موفقیت نزدیک تر کند. آنلاین مارکتینگ

مدیران و سرمایه گذاران

بازاریابان اینترنتی و متخصصان سئو برنامه خود را برروی یک تخته یا کاغذی می نویسند تا آنها را به مدیران مجموعه و
سرمایه گذاران ارائه و توضیح دهند .مشکل از اینجا شروع می شود زمانی که برنامه خود را ارائه می دهند، به دلیل اینکه مدیران و سرمایه گذاران دانش کافی از بازاریابی اینترنتی را ندارند و زبان صحبت آنها یکی نمی باشد، آنلاین مارکتینگ

پیشرفت ها و چشم اندازهای وب سایت

قادر نیستند که بتوانند بتوانند باهم یک جلسه و مذاکره مفید در خصوص سرمایه گذاری و ادامه فعالیت خود داشته باشند
و به همین خاطرداده های ورودی خود را نمی توانند به درستی استفاده کرده تا نتیجه مطلوب را بدست بیاورند.حال اگر یک بازاریاب اینترنتی باشید باید چه کار کنید؟ شما کار خود را به بهترین حالت ممکن می بایست انجام دهید و در برنامه خود پیشرفت ها و چشم اندازهای وب سایت را بیان نمایید. آنلاین مارکتینگ

نکات موفقیت وب سایت

اما یک مشکلی در ارائه برنامه توسط بازاریابان وجود دارند این است که آنها توجه زیادی به سلیقه و زبان مشتری ندارند و از
این رو همیشه با مدیران و سرمایه گذاران اختلاف نظر دارند .در واقع بازاریابان اینترنتی، نکات موفقیت وب سایت را می دانند
اما دید آنها دید از نظر گوگل است نه مشتری . آنلاین مارکتینگ

استراتژی و پیام های بازرگانی

مهمترین نکته ای که بازاریابان اینترنتی قبل از ارائه برنامه خود دقت کنند، این است که آنها یک بار می بایست خود را جای مشتری و مخاطب قرار دهند و از نظر آنها استراتژی و پیام های بازرگانی خود را بررسی کنند. آیا پیامی که آنها می خواهند
به مخاطب به درستی القا می شود یا خیر؟ در واقع شما باید معیارهای خود را به درستی بیان کنید. آنلاین مارکتینگ

معیارهای بازاریابی

معیارهای بازاریابی خود را به مالی که سرمایه گذاران دنبال آنها هستند تغییر دهید مدیران اجرایی و سرمایه گذاران اصلی بیشتر روی اندازه بازار تمرکز می کنند یعنی اینکه چقدر از بازار برای آنها قابل دسترس است؟ وهمچنین اینکه چگونه بتوانند
به این بازار دسترسی داشته باشند و بیشترین سود ممکن را بکنند. آنلاین مارکتینگ

جذب مشتری جدید

یکی از مسائلی که آنها خیلی نگران می باشند، هزینه جذب مشتری جدید است. آنها همیشه نگران این هستند که در
طول سال می توانند مشتری جدید بدست بیاورند یا خیر. آنها نیز نگران ارزش طول عمر مشتری هستند. این ارزش باید در
هر معیاری که بازاریابان ایجاد می کنند بیان شود. آنلاین مارکتینگ

محصولات جدید

مخصوصا زمانی که یک مشتری جدید وارد وب سایت شده و از محصولات جدید خریداری می کنند، چقدر توانسته ایم طول
عمر مناسب برای این مشتری تعیین کنیم؟ یعنی اینکه آیا در وب سایت خود برنامه و استراتژی تعیین کرده ایم که او باز
برگردد و از وب سایت شما خرید کند یا خیر. آنلاین مارکتینگ

سرمایه گذاران و مدیران

درواقع مساله ای که سرمایه گذاران و مدیران دنبال آن هستند این می باشد که آیا بازاریابان اینترنتی استراتژی تعیین
کرده اند که مشتری مجدد به وب سایت برگشته واز آنها خریداری نماید که باعث افزایش گردش مالی وب سایت و کسب
وکار آنها گردد یا خیر. آنلاین مارکتینگ

متخصص سئو یا بازاریاب اینترنتی

اما مساله ای دیگری که در بازاریابی اینترنتی باید به آن دقت کنید، تفاوت های بین مشتریان می باشد. افرادی که اقدام به خرید از فروشگاه اینترنتی شما می کنند در واقع از نظر مالی مشکلی ندارند و خریدهای بهتری می توانند انجام دهند پس
شما به عنوان یک متخصص سئو یا بازاریاب اینترنتی باید به این مساله دقت ویژه ای داشته باشید که هدف شما چه دسته افرادی می باشند. آنلاین مارکتینگ

مقایسه مشتریان وب سایت

البته شما می بایست یک مقایسه ای انجام دهید و آن مقایسه مشتریان وب سایت خود با رقیبها می باشد. شما باید
بدانید که نوع افرادی که از وب سایت شما خرید می کنند چه کسانی هستند و نوع مشتریان سایت رقیب خود را به خوبی بشناسید، در حقیقت میزان درآمدی بدست آمده از مشتریان را بشناسید. آنلاین مارکتینگ

میزان رشد وب سایت

دیگر تفاوتی که شما باید با سایت رقیب ها در نظر بگیرید میزان رشد وب سایت خود در مقابل آنها می باشند. شما باید
بررسی کنید که آیا استراتژی شما باعث رشد شرکت و گردش مالی زیاد می گردد یا خیر. مساله ای که مدیران و سرمایه گذاران نسبت به سایت رقبا زیاد دارند، سرمایه گذاران میزان فروش و سود را میبینند نه برنامه تبلیغاتی شما

چگونه برنامه بازاریابی اینترنتی خود را ارائه دهیم؟

سرمایه گذاران و مدیران به دنبال راهی هستند که بتوانند از آن سود بیشتری کنند، برای همین آنها بیشتر دنبال رفع نیاز
های مهندسی و خلاقیت هستند اما متوجه این مساله نیستند که تمامی اینها نیازمند یک برنامه بازاریابی اینترنتی می
باشند چون اگر آنها نتوانند وب سایت خود را به درستی تبلیغ کنند هیچگاه نمی توانند محصولات خود را به مشتریان بفروشند.

متخصص بازاریابی اینترنتی و سئو

اما شما به عنوان یک متخصص بازاریابی اینترنتی و سئو به جای اینکه نمودارها و نتیجه های کار به صورت کلی ارائه دهید،
بهتر است آنها را تک تک و در قالب یک برنامه جداگانه ارائه دهید یعنی سئو، شبکه های اجتماعی و غیره. در نمودار شما باید میزان ورودی مشتریان جدید و ورود مجدد آنها کاملا بیان شود که شما چقدر در این زمینه توانسته اید پیشرفت داشته باشید.

کلمات کلیدی و سئو درون صفحه

دقت داشته باشید که این ها، راه های ورودی و ارگانیک از سایت می باشند، البته راه اصلی ورودی ارگانیک وب سایت
همان جستجوی کلمه کلیدی است که تلاش شما بیشتر در این زمینه باشد.شما باید با چگالی کلمات کلیدی و سئو درون صفحه نیز آشنا باشید.

 ورودی ارگانیک وب سایت

اگر مدیر مجموعه میزان ورودی ارگانیک وب سایت را مشاهده نمایند که دارای پیشرفت می باشد، سرمایه خود را بیشتر
در این سمت قرار می دهند چونکه با کمترین هزینه میتوان مشتریان جدیدی بدست آورد. می توان الان گفت که شما به
عنوان بازاریاب اینترنتی توانسته اید با زبان مدیر خود که همان مالی است، صحبت کنید. آنلاین مارکتینگ

سرمایه گذار و مدیران

مرحله بعدی قانع کردن سرمایه گذار و مدیران، تبدیل تمامی این برنامه ها به گونه ای است که در مشتری و بازدید کننده
یک حس ایجاد کند. شما حس خریدی را در مشتری ایجاد کرده اید را به سرمایه گذار نشان داده اید و توانسته اید او را قانع
کنید اما این نکته را می دانید که اگر فقط حس خرید ایجاد کنید، بازدید کننده بعد از یک مدتی وب سایت شما را ترک خواهد کرد. آنلاین مارکتینگ

محصول برای فروش

آنها می خواهند که فروشگاه شما برایشان مفید باشد و غیر از محصول برای فروش، خدمات دیگری نیز ارائه دهد. پس باید
با زبان مشتری هم همگام باشید.یکی از روش هایی که شما به عنوان بازاریاب اینترنتی می توانید مدیر مجموعه را قانع کنید که تشویق به جستجوی ارگانیک و براساس کلمات کلیدی شود، این است که تمامی هزینه های مربوط به تبلیغات را به مدیرمجموعه خود ارائه دهید آنلاین مارکتینگ

خدمات سئو

برای مثال اگروب سایت شما در خصوص خدمات سئو می باشد بجای اینکه هزینه گزافی برای تبلیغ بدهید، میتوانید این
هزینه را برروی کلمه کلیدی و تولید محتوا سرمایه گذاری کنید چونکه کم هزینه می باشد و همچنین می توانید با یک
برنامه ریزی زمانی مناسب به نتیجه دلخواه خود برسید. آنلاین مارکتینگ

گردش مالی وب سایت

وقتی مدیر متوجه شود که طبق برنامه پیشنهادی توانسته اید میزان بازخورد و گردش مالی وب سایت را بالا ببرید، او نه
تنها از این مساله خشنود می شود بلکه سرمایه و نیروی انسانی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. آنلاین مارکتینگ

ورودی ارگانیک

ورودی ارگانیک یکی از چند کانال اصلی تبلیغات اینترنتی است، شما باید تک تک مدیران خود را قانع کنید که هر کانال یک گردش مالی مناسب برای شما دارد حالا بعد ازاینکه ورودی ارگانیک یا همان سئو را توانسته اید به خوبی انجام دهید سراغ کانال بعدی که شبکه های اجتماعی است بروید که برای اینکار ابزارهای رایگان شبکه های اجتماعی وجود دارد.

زبان مشترک

شما به این روش توانسته اید با مدیرمجموعه خود صحبت کنید و نیازی به مترجم بین خودتان نیست. زبان مشترک بین شما همان زبان مالی است.  آنلاین مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی به روش های جذب مشتری از طریق اینترنت گفته می شود. روش های بسیاری برای جذب مشتری از اینترنت وجود دارند که معمولا مقرون به صرفه تر و پر بازده تر از سایر روش های تبلیغاتی می باشند. معمولا بازاریابی از
طریق اینترنت به شش روش اصلی انجام می گردد که به ترتیب کارایی و بازده شامل موارد زیر می باشد:

نمایش وب سایت صفحه اول گوگل

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم

برای انجام لازم است در ابتدا شرکت بازاریابی اینترنتی را بیابید که بتواند به شما استراتژی درستی برای انجام بازاریابی اینترنتی با توجه به بودجه شما بدهد. دارکوب با سابقه 15 ساله در زمینه طراحی وب، سئو و بهینه سازی وب سایت و همچنین بازاریابی دیجیتال، می تواند انتخاب مناسبی برای انجام امور بازاریابی دیجیتال شما باشد. جهت اخذ مشاوره های بیشتر با شماره تلفن های دارکوب تماس بگیرید. آنلاین مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی

برای آنکه بهترین نتیجه را از بازاریابی دیجیتالی خود بگیرید اول از همه شما نیاز به یک وب سایت دارید که با توجه به اصول
سئو و نیازهای کاربران و مشتریان شما طراحی شده باشد و دسترسی به مطالب آن برای مشتریان شما راحت باشد. کاربر پسند بودن سایت شما می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد. آنلاین مارکتینگ

سئو و بهینه سازی سایت

با توجه به آنکه سئو و بهینه سازی سایت مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین روش تبلیغات اینترنتی می باشد بهتر است
تمرکز اصلی خود را بر روی این روش قرار دهید.امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده از اینترنت برای تهیه کالا و خدمات
به احتمال قوی تعریف بازاریابی اینترنتی را زیاد شنیده اید و مشاغل بسیاری را دیده اید که با استفاده از این روش کسب و
کار خود را رونق داده اند. آنلاین مارکتینگ

روشهای بازاریابی اینترنتی

این روزها بیشتر شرکتها، صرف نظر از بزرگی و کوچیکیشون، دارن از روشهای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین بهره میبرند. علت
این امر هزینه بر بودن دسترسی به میلیونها مخاطب هدفشونه. اما این بازاریابی اینترنتی واقعا چی هست؟ آنلاین مارکتینگ

تعریف بازاریابی اینترنتی

به تبلیغ برند، محصول یا خدمات از طریق اینترنت بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا دیجیتال گفته میشه. حوزه کار این
نوع بازاریابی خیلی وسیعه و از بازاریابی ایمیلی گرفته تا مدیریت روابط مشتری الکترونیک و هر نوع فعالیت تبلیغاتی دیگه
ای که از طریق رسانه بدون سیم انجام میشه رو شامل میشه. آنلاین مارکتینگ

جنبه های تخصصی و خلاقانه جهان وب

بازاریابی اینترنتی جنبه های تخصصی و خلاقانه جهان وب، مثل تبلیغ، طراحی، توسعه و فروش رو با هم ترکیب میکنه،
تبلیغ میسازه و روی مراحل مختلف چرخه خرید مشتری قرار میده.
بازاریابی اینترنتی به انواع مختلفی تقسیم شده: آنلاین مارکتینگ

بازاریابی وابسته

در این نوع بازاریابی، شرکت به یه فروشنده آنلاین یا سایت فروشگاهی یا وبلاگ به ازای هر خریدی که از طریق این
سایتها برای محصولات برندش انجام میشه پول میده. آنلاین مارکتینگ

نمایش تبلیغات

بنرهای تبلیغاتی که روی سایتها و وبلاگهای دیگه با هدف افزایش ترافیک برای محتوایی خاص به نمایش درمیاد. این نوع
تبلیغات میتونه باعث شهرت برندتون هم بشه. آنلاین مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی

از اسمش مشخصه. این نوع بازاریابی از طریق ایمیل به مشتریانتون دسترسی پیدا میکنه. آنلاین مارکتینگ

بازاریابی داخلی

این نوع بازاریابی محتوای رایگانی رو با بازار هدف به اشتراک میذاره تا نظرشونو جلب کنه و به مشتریهای وفادار به برند
تبدیل بشن. این کار رو میشه با راه اندازی یه وبلاگ تجاری انجام داد. آنلاین مارکتینگ

بازاریابی موتور جستجو

این هم نوعی از بازاریابیه که یه شرکت رو از طریق تبلیغات پولی که روی صفحه نتایج موتور جستجو به نمایش درمیاد تبلیغ میکنه. شامل پرداخت برای جایگاهی خاص، تبلیغات متنی یا بهینه سازی موتور جستجو (سئو) میشه. آنلاین مارکتینگ

بازاریابی شبکه های اجتماعی

همونطور که از اسمش پیداست، بازاریابی شبکه های مجازی، سایت رو از طریق شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک،
توئیتر، گوگل پلاس، ایستاگرام، تلگرام و غیره تبلیغ میکنه.حالا با توجه به همه اینها، اصلا چرا بازاریابی اینترنت چیز مهمیه؟

کسب و کار

اینترنت قدرت برقراری ارتباط با میلیونها نفر از مردم سراسر چهان رو داره. بنابراین میتونه کسب و کار شما رو به این افراد
معرفی کنه. همین مسئله باعث میشه این روش بهترین روش تبلیغاتی برای شرکتها باشه، به خصوص که دیگه نیازی
نیست هزینه های زیادی صرف تبلیغات کنند. آنلاین مارکتینگ

کمپینهای تبلیغاتی

به علاوه، اثرگذاری کمپینهای تبلیغاتی که از این طریق راه میندازید به راحتی با ابزارهای تحلیل های وب و حجم سود
قیمتها قابل محاسبه است. اما باید جنبه های مختلف بازاریابی اینترنتی رو یاد بگیرید تا بدونید کدوم روشها براتون
برگشت سرمایه دارند و کدومها به درد کسب و کارتون میخورن. آنلاین مارکتینگ

همکاری با اینفلوئنسره

در هر صنعتی هستید با اینفلوئنسرهای حوزه خود در ارتباط باشید و در تبلیغات و پست‌های خود از آنها کمک بگیرید
و نام آن‌ها را با هشتگ به پست‌ها اضافه کنید.
همکاری با اینفلوئنسرها کمپین‌هایی با تعامل بالای مخاطبین طراحی کنید.در صورتی که نکته‌ای در استفاده از
استراتژی‌های خوب بازاریابی اینترنتی در ذهن دارید،می‌‌توانید با ما در قسمت
نظرات به اشتراک بگذارید.

بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟

بازاریابی به هر فعالیت جذب و حفظ مشتری گفته می شود و با گسترش فضای اینترنتی و آنلاین، بازاریابی اینترنتی
(آنلاین) در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی است. آنلاین مارکتینگ

کسب و کارهای سنتی

در کسب و کارهای سنتی، بعد از راه اندازی کسب و کار، مهم ترین مسئله، جلب و حفظ مشتریان است که در قدم اول
صاحبان مشاغل به آن می پردازند و به این فرآیند در اصطلاح، “بازاریابی” گفته می شود. امّا امروزه دیگر کسب و کارها
کم کم جنبه سنتی خود را از دست داده اند. آنلاین مارکتینگ

حضور چشمگیر اینترنت

با حضور چشمگیر اینترنت در فضای معمولی زندگی انسان ها، کسب و کارها نیز میل به ورود در این فضاها را پیدا کرده اند
و حضور کسب و کارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی را نیز می طلبد. در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی را بازاریابی اینترنتی می گویند. آنلاین مارکتینگ

بازاریابان اینترنتی

بازاریابی اینترنتی نیز همانند بازاریابی سنتی باید توسط بازاریابان اینترنتی صورت بگیرد. شما در راه می توانید از آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید. “امپریال” یکی از بهترین آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی است که آماده خدمت رسانی به کسب و کارهای مختلف است. آنلاین مارکتینگ

اقدامات بازاریابی آنلاین

شما اگر قصد ایجاد یک “کسب و کار اینترنتی” دارید، ناچارید برای بهتر دیده شدن و جلب اعتماد بیشتر، به سراغ طراحی
وب سایت بروید. ایجاد ترافیک برای وب سایت از اهداف بازاریابی اینترنتی محسوب می شود که شامل دو روش بازاریابی
درون گرا و برون گرا می باشد. آنلاین مارکتینگ

بازاریابی درون گرا

در بازاریابی درون گرا، بیشتر توجه مدیران وب سایت ها به تولید محتوای سودمند برای مخاطبان شان می باشد که البته در تولید این محتواها، توجه به کیفیت حرف اول را می زند. دقت نمایید که “بازاریابی محتوا” به علت اثر بخشی طولانی مدت و همچنین پروسه زمانی طولانی می تواند یک رابطه طولانی دو طرفه را بین سایت شما و مخاطبان تان فراهم کند.

ترافیک و سئو سایت

فقط برای ایجاد تنوع سعی کنید از انواع محتوا چه دیداری وچه شنیداری بهره ببرید، حتی با نشر همین محتواها در
شبکه های اجتماعی یا وبلاگ شخصی خود به بالا رفتن ترافیک و سئو سایت تان کمک کنید. آنلاین مارکتینگ

اعتبار برند

وجود شبکه های اجتماعی که در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند، زمینه را برای فعالیت گسترده تر شما در تولید
انواع محتوا فراهم می کنند. شما می توانید با تولید محتواهای گوناگون و متناسب با فعالیت آن شبکه های اجتماعی،
گام بلندی در بازاریابی به سبک دیجیتالی بردارید. البته این نکته هم قابل تأمل است که در تولید این محتواها، به ارزش و اعتبار”برند” خود دقت نموده و به آن پایبند باشید. آنلاین مارکتینگ

صاحبان و مدیران سایت ها

همان طور که متوجه شدید، این روش هزینه چندانی را بر دوش صاحبان و مدیران سایت ها تحمیل نمی کند و آن ها را به راحتی به مقصودشان می رساند امّا در مقابل بازاریابی برون گرا همراه با صرف هزینه خواهد بود مثلأ تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا حضور در نمایشگاه های مختلف یا حتی بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی از این نوع هستند.
آنلاین مارکتینگ

جذب مشتری و تشویق آنها

به هر حال، شما در هر دو روش سعی در جذب مشتری و تشویق آنها به خرید دارید که البته تبدیل این مشتری ها به
خریداران دائمی هدف نهایی هر کسب و کار آنلاین است.در مرحله بعد به اندازه گیری و مقایسه بپردازید و ببینید چه
تعداد از این مراجعان شما جذب و عضو سایت یا شبکه های اجتماعی شما شده و یا اقدام به خرید نموده اند.

رسیدن به هدفتان

شما با این کار می توانید بفهمید که آیا فعالیت هایی که برای رسیدن به هدفتان انجام داده اید، اثر بخش بوده یا نه؟
که اگر چنین نباشد، مجبورید تغییراتی را در وب سایت خود ایجاد نمایید. آنلاین مارکتینگ

بازاریابی آنلاین

بعد از به دست آوردن مشتریان، حفظ و نگهداری آن ها به وسیله برقراری رابطه ای درست، از الزامی ترین فعالیت های
شما محسوب می شود که باید در برنامه ریزی های خود آن را مد نظر قرار دهید، زیرا حفظ این مشتریان بسیار راحت تر
از به دست آوردن مشتریان جدید است. آنلاین مارکتینگ

ارتباط با مشتری به صورت آنلاین

در بازاریابی آنلاین ارتباط با مشتری به صورت آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار است. شما در این نوع از انواع بازاریابی
دیجیتال، به راحتی می توانید به تولید یک برند جدید پرداخته و آن را به عموم معرفی کنید، در حالی که در بازاریابی های
سنتی به این مقدار دارای قدرت واختیار نبودید. آنلاین مارکتینگ

ابزارهای بازاریابی آنلاین

انجام بازاریابی آنلاین بدون توجه به زیر شاخه های آن امری محال و نشدنی به نظر می رسد. چگونه می شود به
بازاریابی دیجیتالی پرداخت امّا به سئوی سایت اهمیت نداد. توجه همزمان به تمامی ابزارهای بازاریابی آنلاین شما
در مسیر رسیدن به هدف یاری می رساند. آنلاین مارکتینگ

الگوریتم های گوگل

سئو سایت در واقع راه ورود به دنیای بزرگ سایت ها در پهنای گوگل است. سایتی در این رقابت تنگاتنگ پیروز می شود
که به تمام الگوریتم های گوگل چون تکرار کلمات کلیدی، لینک ها و بک لینک ها، بارگذاری مناسب و… پایبند باشد. البته
این را فراموش نکنید که هدف اصلی، کاربرانی هستند که به دنبال محصول یا فعالیتی به سراغ موتورهای جستجو آمده
اند؛ پس در بهینه سازی سایت و محتواهایتان، نیاز این مخاطبان را فدای تکنیک های سئو نکنید. آنلاین مارکتینگ

آژانس های تبلیغاتی

در بازاریابی آنلاین، خود می توانید از انواع وب سایت های مطرح کمک گرفته و از آنها بخواهید به تبلیغ کالا یا سایت شما در
وب سایت شان بپردازند یا از آژانس های تبلیغاتی برای تبلیغ موبایلی کمک بگیرید. به هر حال، هر روشی را برمی گزینید،
اندازه گیری را هرگز فراموش نکنید تا بتوانید بازگشت سرمایه خود را تخمین بزنید و مدام فعالیت های خود را بهبود ببخشید.

توان و هوش مدیر وب سایت

با نگاهی دقیق تر در می یابید که هر چند بازاریابی آنلاین دارای زیر مجموعه هایی می باشد امّا همه آن ها به هم وابسته
و غیر قابل تفکیک می باشند. محتوا، عنصر اصلی تمام قسمت های مختلف بازاریابی آنلاین است؛ چه تولید این محتوا برای
وب سایت باشد، چه برای بازاریابی ایمیلی. این موضوع فقط توان و هوش مدیر وب سایت را می رساند که با توجه به هر
کدام از آن ها محتوای مناسب را انتخاب نماید. آنلاین مارکتینگ

معایب و مزایای بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین همان طور که از نامش پیداست، به معنای 24 ساعته حاضر بودن در فضای اینترنت است که شما را قادر
می سازد در هر ساعت از شبانه روز به تعامل با سایت ها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح نمایید، به انواع
مختلف کالاها دسترسی پیدا کرده و قیمت آن ها را به راحتی بیابید. این ها بخشی از مزایای بازاریابی آنلاین است.

وابستگی شدید به اینترنت

از معایب آن می توان به غیر ملموس بودن کالاهای ارائه شده در این فضاها، وابستگی شدید به اینترنت، نبود این فناوری
در بسیاری از مناطق هدف و بالا بودن فضای رقابتی بین شرکت ها، برندهای بزرگ و کسب و کارهای نوپا نام برد.

بازاریابی آنلاین بازاریابی اینترنتی

بازاریابی آنلاین در تعریف ساده، برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ابزارهای آنلاین است. به طور کلی بازاریابی آنلاین
همان اهداف شکل های سنتی تر بازاریابی را دنبال می کند: افزایش آگاهی نسبت به برند، تولید لید و پیدا کردن
مشتری های جدید. آنلاین مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

برخلاف تصور عمومی، دیجیتال مارکتینگ مفهومی متفاوت و گسترده‌تر از بازاریابی آنلاین است؛ و کمپین های بازاریابی
دیجیتال لزوما در این حوزه قرار نمی گیرند. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند آنلاین یا آفلاین انجام شود. در حقیقت تنها آن دسته
از فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال که در بستر اینترنت اتفاق می‌افتند در حوزه بازاریابی اینترنتی یا آنلاین قرار می‌گیرند.

آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات آنلاین همگی بیانگر یک مفهوم هستند. کاهش هزینه ها، انعطاف پذیری،
قابلیت اندازه گیری و تحلیل داده دقیق، کنترل بیشتر، توانایی برقراری ارتباطات موثرتر و … از مزایای این شکل از بازاریابی هستند. آنلاین مارکتینگ

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین در حقیقت مجموعه ای از ابزارها و متدها برای ترفیع محصول (Promote) در بستر اینترنت است. از
ابزارهایی مانند Keyword-Planner که پیش از برنامه ریزی و هنگام تحقیق به آن احتیاج خواهید داشت تا ابزارهایی مانند
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که برای ارزیابی میزان اثربخشی و کارایی کمپین ها به آن نیاز پیدا می کنید.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بازاریابی آنلاین ۷ زیر شاخه اساسی زیر را شامل می شود: آنلاین مارکتینگ

  1. سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  2. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
  3. بازاریابی محتوایی
  4. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  5. تبلیغات کلیکی یا PPC
  6. بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  7. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

سئو به معنای بهینه سازی محتوا

برای اینکه بدانیم بازاریابی آنلاین چیست ابتدا می بایست زیر شاخه های آن را بشناسیم؛ از بین این موارد، احتمالا
سئو شناخته شده ترین نام در بین تمام کانال های بازاریابی اینترنتی است. سئو به معنای بهینه سازی محتوا به منظور
بهبود رنک آن در نتایج جستجو(ی گوگل) برای کلیدواژه ای خاص است. آنلاین مارکتینگ

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو قدرتمندترین کانال بازاریابی آنلاین است. فکرش را بکنید، قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، و فراتر از آن،
قرار گرفتن در رتبه اول برای کلیدواژه مرتبط با کسب و کارمان، چقدر می تواند اطمینان بخش و پر فایده باشد. واقعا کسب و
کار آنلاینی کسی هست که چنین موقعیتی را دنبال نکند؟ آنلاین مارکتینگ

موتورهای جستجو

تحقیقات اخیر Forrester نشان می دهد که ۷۱ درصد از تجربیات آنلاین از موتورهای جستجو شروع می شوند. همانطور که حدس می زنید گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است که ۷۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. غالب افراد یعنی چیزی حدود ۸۵ درصد، به درستی نتایج جستجو باور دارند. آنلاین مارکتینگ

اهمیت سئو در بازاریابی آنلاین

کافیست این موارد را به این حقیقت که «۵ نتیجه نخست در گوگل ۶۷ درصد کلیک ها را به خود اختصاص می دهند» اضافه
کنید تا اهمیت سئو در بازاریابی آنلاین کاملا برایتان مشخص شود. آنلاین مارکتینگ

رتبه بندی صفحات وب

موتورهای جستجو از الگوریتم های بسیار پیچیده ای برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجو استفاده می کنند. هرچند حداقل ۲۰۰ فاکتور مهم برای بهبود رنک گوگل وجود دارد اما بک لینک ها، چگالی و تناوب تکرار کلمات کلیدی، ساختار و لینک های داخلی، بهینه سازی تایتل ها و توضیحات متا و سرعت بارگزاری مناسب، در کنار تولید محتوای ارزشمند، نسبت به سایر موارد اولویت داشته و تاثیر گذاری بیشتری دارند. آنلاین مارکتینگ

سئو

به طور کلی سئو به دو بخش درون صفحه ای (On-Page Optimization) و برون صفحه ای (Off-Page Optimization) تقسیم می شود.