انواع موشن گرافیک

انواع موشن گرافیک

انواع موشن گرافیک

انواع موشن گرافیک انتخاب‌های بسیاری را متناسب با اهداف بازاریابی شما بر اساس موشن گرافی در اختیار شما قرار می‌دهد. موشن گرافیک امکانات چشمگیری را
برای هر کسب و کار و مخاطبینی در هر رده‌ی سنی فراهم می‌کند. به دلیل اهمیت این موضوع بد نیست کمی بیشتر در مورد انواع این حوزه بدانید و بر اساس هدفی
که دارید برای بازاریابی یا تبلیغات ویدئویی خود سفارش ساخت موشن گرافیگ بدهید.

انواع موشن گرافیک

ما در این نوشته به 10 نوع موشن گرافیکی اشاره می‌کنیم که می‌تواند ایده‌های بازاریابی مناسبی را به شما پیشنهاد دهد، اما اگر با خواندن این مطلب باز هم متوجه

انواع موشن گرافیک
انواع موشن گرافیک

نشدید که بهتر است از کدام یک از این انواع استفاده کنید، اصلا جای نگرانی نیست. کافی است آن را با متخصصان و مشاوران در این زمینه مطرح کنید. موشن گرافیک
آن‌قدر شاخه‌ی مفیدی است که بتواند به درد هر هدف و یا ایده‌ای بخورد.

فیلم‌های توضیح‌دهنده یکی از انواع موشن گرافیک

از بین تمامی انواع موشن گرافیک، فیلم‌های توضیحی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین آن‌هاست که امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار مخاطبان و کاربران خود قرار می‌دهد.
این نوع موشن گرافی به درد آن دسته از افراد و شرکت‌هایی می‌خورد که می‌خواهند محصول یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه دهید ولی نحوه‌ی استفاده از آن‌ها ساده
نیست و باید به مشتریان توضیحاتی داده شود. بهترین راه برای بیان توضیحات استفاده از محصول طراحی و ساخت یک ویدئوی گرافیکی است که نحوه‌ی کار با محصول
انواع موشن گرافیک را به بینندگان نمایش می‌دهد.

فیلم‌های آموزشی

فیلم‌های آموزشی بسیار شبیه به همان فیلم‌های توضیح دهنده است که با هدف آموزش به کاربران طراحی و ساخته می‌شود. با متحرک‌سازی شخصیت‌های گرافیکی
انواع موشن گرافیک در ساخت این نوع ویدئو موشن گرافیک می‌توانید آموزش‌های لازم را برای استفاده از تمامی خدمات خود به کاربران و بینندگان آن ویدئو دهید.

ویدئوی زنده

این نوع موشن گرافیک برای آن دسته از کسب و کارهایی مهم است که می‌خواهند به صورت مستمر رابطه تنگاتنگی با مخاطبان خود داشته باشند و اعتماد و رضایت
انواع موشن گرافیک آن‌ها را برای استفاده از خدمات و محصولات خود به دست آورند. پخش این ویدئوی زنده تنها با یک دوربین فیلم‌برداری انجام می‌شود.

استاپ موشن

یکی از روش‌های تاثیرگذاری ساخت موشن همین استاپ موشن است. فرض کنید یک شی‌ای دارید که لحظه به لحظه از حرکات آن عکس می‌گیرید و از قراردادن
تمامی این تصاویر در کنار یکدیگر یک فیلم می‌سازید. این همان استاپ موشنی است که این روزها مورد توجه افراد قرار گرفته است. از این نوع موشن گرافی برای
انواع موشن گرافیک ساخت انواع فیلم کوتاه استفاده می‌شود.

تایپوگرافی

یکی دیگر از روش‌های ساخت موشن استفاده از تایپوگرافی است که در آن از فرایند تایپ حروف و کاراکترها توسط یک سری المان‌های گرافیکی متحرک استفاده می‌شود.
انواع موشن گرافیک یعنی یک سری المان گرافیکی مانند دایره در نظر بگیرید که در اندازه‌های کوچک کنار هم قرار می‌گیرند و حرف O انگلیسی را به نمایش در می‌آورند.

انیمیشن رابط کاربری

دقت کنید آنچه که مخاطبین شما از این دیدن این ویدئوها به دست می‌آورند، همان چیزی است که شما به آن‌ها داده‌اید. با استفاده از انیمیشن‌های سازنده می‌توانید
بهترین ویژگی‌های منحصر به فرد کسب و کار خود را در قالب چیدن و طراحی کارکترهای گرافیکی جذاب بر اساس سناریوی خاصی به رخ کاربران خود بکشانید و تاثیر

موشن گرافیک
موشن گرافیک

بسیاری بر ذهن و تصمیمات آن‌ها بگذارید. پس اگر قصد دارید، یکی از ویژگی‌های مهم خود را بیان کنید و آن را به مخاطبین خود نشان دهید، استفاده از این نوع موشن
گرافیک به شدت به شما توصیه انواع موشن گرافیک می‌شود.

واقعیت مجازی

همان‌طور که می‌دانیم واقعیت مجازی چیزی است که مرز بین دنیای مجازی و واقعی را برای کاربران بی‌معنا می‌کند. استفاده از عناصر گرافیکی متحرک و جذاب،
صداگذاری تاثیرگذار و نورپردازی عالی باعث می‌شود که کاربر خود را در آن لحظه در دنیای واقعی ببینید و این موضوع برایش بسیار لذت بخش باشد. این نوع موشن
گرافیک یکی از جدیدترین و پرکاربردترین روش‌ها برای انواع موشن گرافیک طراحی موشن گرافیک است.

لوگو

یکی از مواردی که باعث می‌شود برند یا لوگوی تجاری شما ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبین داشته باشد، همین متحرک ساختن آن است. لوگوموشن همان لوگویی
با تصویر ثابت است که توسط نرم‌افزارهایی هر المان آن متحرک شده است. اگر دوست دارید که تصویر ماندگاری از برند خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید، محرک‌سازی آن
انواع موشن گرافیک  می‌تواند شما را به هدفی که در ذهن دارید، نزدیک کند.

آیکون

یکی دیگر از انواع موشن گرافیک محرک سازی آیکون است که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. به این صورت که تمامی آیکون‌های موجود در صفحه به محض قرار دادن
انواع موشن گرافیک نشانگر ماوس روی آن‌ها توسط کاربر به حرکت در می‌آید و کاربر را مشتاق به کلیک کردن روی آیکون می‌کند.

عناوین

محرک‌سازی عناوین یکی دیگر از انواع مهم موشن گرافیک است که سرفصل‌ها و عنوان‌ها مهم را برای اثربخشی هر چه بیشتر به حرکت در می‌آورد. حرکت عناوین مخاطب
انواع موشن گرافیک  را به خود جذب و از اهمیت موضوع برای او پرده برمی‌دارد. متحرک کردن آیکون‌ها و عناوین می‌تواند در ارتباطات بهتر شما با مخاطبین تاثیر چشمگیری
داشته باشد.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از روش‌های مهم برای ارائه‌ی اطلاعات مهم به کاربر است که تمامی آنچه که لازم است به کاربرد داده شود را در یک نگاه در اختیار او قرار می‌دهد. با
انواع موشن گرافیک  متحرک کردن اینفوگرافیک‌ها می‌توانید موضوعات مهمی موجود در این جداول و نمودارها را در برابر چشمان مخاطب قرار دهید و او را به تعامل هر
چه بیشتر با خود دعوت کنید.

پرزنتیشن

این نوع موشن گرافیک در ارائه‌ی مقالات و سخنرانی در کنفرانس‌ها و همایش‌ها کاربرد بسیاری دارد. با استفاده از این تکنیک می‌توانید تمامی تصاویر، متون، نمودارها و
انواع موشن گرافیک عناوین را توسط المان‌هایی به حرکت در آورید و شنوندگان را مجذوب ارائه‌ی خود کنید.

برودکستینگ

اگر نیم نگاهی به دنیای اطراف خود داشته باشید، برودکستینگ را به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع موشن گرافیک‌ها در کارهای روزمره‌ی خود می‌بینید. این نوع موشن
گرافیک در ابتدای اخبار و رویدادهای ورزشی بسیار مشاهده می‌شود و تمامی آنچه که قرار است در این اخبار برای مخاطبین شرح داده شود را به صورت محرک به نمایش
انواع موشن گرافیک در می‌آورد.

گیف

گیف‌ها یکی از انواع مهم موشن گرافیک هستند که در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. گیف‌ها در بین تمامی تصاویر متحرک از محبوبیت
بسیاری برخوردار است و در مدت زمان کم بین تمامی کاربران رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم گیف نسبت به دیگر انواع
موشن در پیاده‌سازی آسان آن است. به همین دلیل است که طرفداران انواع موشن گرافیک بسیاری دارد.

موشن گرافیک

امیدواریم با خواندن این مطلب درک درستی از انواع موشن گرافیک در صنعت بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا پیدا کرده باشید. در بین تمامی این موارد گفته
انواع موشن گرافیک  شده، شما چه نوع موشن گرافیکی برای هدف خود نیاز دارید؟ نظرات خود را در رابطه با این مطلب در قسمت دیدگاه نوشته با ما به اشتراک
بگذارید.

موشن گرافیک چیست؟

گرافیک حرکتی، تکنیکی دیجیتالی است که تصاویر، کلمات، صداها و ویدیوها را با یکدیگر ترکیب می‌کند. هر نوع گرافیک متحرک دیجیتالی را که همراه یا بدون صدا، و با
انواع موشن گرافیک حرکت دوبعدی یا سه بعدی، مفهومی را به مخاطب منتقل کند، موشن گرافیک می گوییم.

مزایای استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات محصولات

  1. ارزان و اقتصادی بودن آن باعث میشود کمتر هزینه کنید اما حرفه ای دیده شوید.
  2. معرفی با این روش ، راهی برای معرفی محصولات ، ساده و به زبان همگانی است.
  3. محصولات جدید که برای مردم عجیب به نظر میرسد راحت تر با انیمیشن پذیرفته میشود.
  4. سریعتر و کم هزینه تر نسبت به تیزر تبلیغاتی واقعی آماده میشود.
  5. محدودیت سنی ندارد ، هر سنی علاقه دارد تا انیمیشن ها را ببیند!

افزایش بازدید وب سایت و نصب اپلیکیشن با انواع موشن گرافیک

  1. بالا بردن آتوریتی وب سایت شما
  2. آشنایی ساده و روانتر مردم با خدمات و یا عرضه محصولات در وب سایت شما
  3. انتقال پیام به سادگی هرچه تمام به مخاطب
  4. افزایش ترافیک وب سایت با دیده شدن جذابتر تبلیغات شما در اینترنت
  5. افزایش اعتماد مردم به وب سایت و اپلیکیشن شما
  6. بهترین ابزار برای انتشار محتوا در اینستاگرام – تلگرام – فیسبوک – آپارات – یوتیوب

استفاده از لوگو موشن

اگر تصمیم دارید از انیمیشن ها و انواع موشن گرافیک در تبلیغات خود بهره ببرید پیشنهاد میکنیم حتما از لوگو موشن در پروژه خود استفاده کنید. برای ساخت لوگو
موشن میتوانید از اینجا وارد صفحه مربوطه بشوید . لوگو موشن ها می توانند در افزایش بازدید سایت شما بسیار موثر باشند و این امر باعث ایجا ترافیک برای شما
انواع موشن گرافیک می شود زیرا بیننده و مخاطب را در صفحه شما برای مدتی حفظ می کند و از همه مهمتر برند و نشان تجاری شما در ذهن و خاطر مخاطب و کاربر
انواع موشن گرافیک به یادگار می گذارد.

موشن گرافیک چرا ؟

انواع سبک‌های موشن گرافیک ؛ موشن گرافیک چیست ؟ شاید تا به حال اصطلاح موشن گرافیک به گوشتان خورده باشد و این سوال ذهن‌تان را مشغول کرده باشد!
به زبان ساده، موشن گرافیک به معنای گرافیک یا همان تصاویر متحرک است. با این تعریف ساده، احتمالا اولین چیزی که به یادتان بیاید انیمیشن‌های دوران کودکی‌تان
است. البته برخی از متخصصان نرم افزارهای گرافیکی، انیمیشن را به دلایلی که بعدا توضیح می‌دهیم متفاوت از موشن گرافی می‌دانند و بعضی‌ها هم آن را زیر مجموعه
انواع موشن گرافیک موشن گرافی می‌دانند!

مپشن گرافیک png

موشن گرافیک برای انتقال یک ایده یا پیام‌ خاص از طریق تصاویر متحرک همراه با صدا و افکت‌های خاص استفاده می‌شود. بیشترین کارکرد موشن گرافیک در عرصه
تیزر‌های تبلیغاتی و آموزشی است؛ هرچند ممکن است برای انتقال پیام‌های اجتماعی هم استفاده شود. در ادامه همراه استودیو نماد باشید تا بیشتر با انواع
انواع موشن گرافیک سبک‌های موشن گرافیک و کاربرد آن در تبلیغات آشنا شویم. از شما دعوت می‌کنیم این محتوا را دنبال کنید.

منظور از فوتو موشن چیست؟

منظور ما از فوتو موشن (Photo motion)، ویدئویی ساخته شده از ترکیب عکس و برخی المان‌های انیمیشنی‌ست که عموما مشتریان ما برای معرفی مشخصات یک
انواع موشن گرافیک  “محصول” استفاده میکنند. “موشن روی عکس” یا “فوتو موشن” ویدئوی مناسب و کم‌هزینه‌ای برای تبلیغ محصول محسوب می‌شود.

ویدیوهای توضیحی

  • معمول ترین استفاده از موشن گرافیک ساختساخت ویدیو های توضیحی است.
  • ویدیوهای توضیحی یک پروسه پیچیده ای را فراهم می کنند.
  • از انیمیشن جدا جدا و تکه تکه برای ساختن پروسه توضیح استفاده میشود که این قطعات انیمیشن با کنار هم قرار گرفتن یه تصویر بزرگ را میسازد.
  • این روش باعث میشود مردم به صورت عاطفی با برند ارتباط برقرار کنند چون که شما دارید بصورت داستان وار برند رو معرفی می کنید.
  • یک ویدیو میتواند یه باکس فروش محصولی باشد که بصورت عاطفی داستانی ایجاد میکده تا خط فروش شما رابالا بیاورد

بازاریابی محصول

  • این مورد میتوانند تحت ویدیوهای توضیحی قرار بگیرد.
  • اما هدف این است که این دسته رو جدا کنیم تا راه های استفاده از موشن گرافیک برای فوکوس روی مفهوم (برند)و یا فوکوس روی محصول از هم جداشوند
  • بعضی از محصولاتی که ما استفاده می کنیم ممکن است پیچیدگی هایی داشته باشد که موشن گرافیک واقعا میتواند یاری رسان باشد
  • چه محصولات فیزیکی باشد و چه دیجیتال. درهر دو مورد موشن گرافیک میتواند شبهات استفاده از آن برطرف شود

انیمیشن های محیط کاربری (یوزر اینترفیس)

  • این یه مهارت خوبیست که بتوانید نمونه ها و اتودهای تان را متحرک کنید تا وضوح و شفافیت بیشتریایجاد شود
  • می توان از توانایی های موشن گرافیک برای نمایش انواع انیمیشن منوها و اسلایدها استفاده کرد تا فهم بهتری از کاربری یوزر اینترفیس داشته باشند.
  • این دسته بندی میتواند در موشن گرافیک های بازاریابی محصول هم قرار بگیرد.
  • این موشن گرافیک بیشتربه ارتباط بین گرافیست و توسعه دهنده (برنامه نویس)مربوط میشود تا درک بهتری از محصول نهایی داشته باشند.

انواع موشن گرافیک و کاربرد آن‌ها

موشن گرافیک در طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی، ساخت انیمیشن‌های دوبعدی، تهیه برنامه‌های آموزشی و غیره کاربرد دارد. مزیت این صنعت و شاید دلیل پرطرفدار
بودن آن، عدم نیاز به نور، دوربین و فیلمبرداری است و همینطور نیازی به بازیگر نیست. به کارگیری رنگ‌ها و تصاویر گرافیکی جذاب و متنوع، ایجاد انواع افکت‌‌‌ها و تاثیر بالای
انواع موشن گرافیک آن در جذب مخاطب از دیگر دلایل استفاده از انواع موشن گرافیک در زمینه‌های مختلف است.

آیکون متحرک

آیکون‌های متحرک ظاهری جذاب و دیدنی به وبسایت و اپلیکیشن ها می‌دهد. در بعضی از وبسایت‌ها با هاور کردن آیکون ها، یک انیمیشن ساده به نمایش در می‌آید.

ساخت موشن گرافیک
ساخت موشن گرافیک

امروزه با موشن گرافیک می‌توانید ویدیوی زیبایی در سایت و اپلیکیشن خود با حجم کم ایحاد کنید. اگر به طور چهره به چهره با سفارش دهنده تعامل برقرار کنید، راحت‌تر
انواع موشن گرافیک متوجه نیازهایش می‌شوید. با این کار به آنها در مورد تحویل مطلوب و به موقع سفارش موشن گرافیک، اطمینان خاطر می‌دهیم.

موشن گرافیک fatf

می‌توانید ملاقات یا چت مجازی را با مشتریان ساکن راه دور برقرار کنیم. در نهایت اگر نتوانستید تماس تصویری برقرار کنید به تماس تلفنی بسنده کنید و در مرحله
اکتشاف، پرسش‌های چرایی را مطرح کنید تا خواسته‌های مشتریان را بشناسید. اگر محصول جدید در شرکت عرضه شده، آموزش به مشتریان، اهمیت زیادی دارد.
انواع موشن گرافیک سفارش دهنده تشریح کنید و تأیید او را به دست آورید. این بازخوردها باید به طور شفاف، کوتاه به صورت متنی یا شفاهی دریافت شوند.

پیش تولید

بعد از مرحله اکتشاف باید خلاصه خلاقانه‌ای از مطالب جمع آوری شده تهیه کنیم. این خلاصه همان نقشه راه کاربردی است که درک ما از قرارداد سفارش موشن
گرافیک را نشان می‌دهد. با این خلاصه به عملکرد هدفمندی می‌رسیم. تهیه موشن گرافی یک تا دو دقیقه‌ای، حدود ۴ تا ۶ هفته وقت می‌برد. این مدت زمان به وقت
انواع موشن گرافیک صرف شده برای نگارش فیلمنامه و تأیید فیلمنامه از جانب مشتری، اضافه می شود.

ایده پردازی یا مفهوم پردازی خلاقانه

حالا می‌توانیم ایده پردازی کنیم. طراح باید به ایده پردازی پرداخته و حدود ۲۰ مفهوم یا بیشتر را مطرح کنند. این مفاهیم در ارتباط با خلاصه خلاقانه مورد بررسی و اصلاح
انواع موشن گرافیک قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از موشن گرافیک:

مقرون به صرفه بودن در برابر تیزرهای تبلیغاتی.
دارای جذابیت بصری بالا.
جلب توجه کننده است.
سرگرم کننده بودن.
استفاده راحت تر در شبکه های اجتماعی.
اشتراک گذاری بیشتر توسط مخاطبین.
نوعی بازاریابی به حساب می آید.
بیشترین فایده در بحث آموزش دارد.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

انیمیشن بیشتر داستانی است و محتوای خود را از طریق داستان به مخاطب منتقل می کند اما موشن گرافیک بیشتر بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت
و حرکت تکیه می کند تا محتوای خود را ارائه می دهد. موشن گرافیک غالبا تصویر محور است ولی انیمیشن بیشتر شخصیت محور است. انیمیشن غالبه به لایه های
انواع موشن گرافیک و فرایندها می پردازد. به همین دلیل کاربرد موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و بردینگ می باشد.

کاربردها و مزایای موشن گرافی:

این روز ها اگر بخواهیم یک تیزر خیلی حرفه بسازیم هزینه هایی مثل بازیگر ،دکور،کارگردان و… بسیار بالا رفته و این باعث شده که اکثر کسب و کار های بزرگ هم به
موشن گرافی روی بیارن و از جذابیت موشن گرافیک برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنند. البته موشن گرافی برای تمام کسب و کارها هم مناسب نیست و
همونطور که میدونید ما در آژانس تبلیغاتی دوچرخه ابتدا کسب و کار شما رو بررسی کرده و به شما مشاوره رایگان میدیم تا بهترین انتخاب و بهترین نتیجه را برای
انواع موشن گرافیک کسب و کار شما رقم بزنیم .

طراحی تمامی عناصر بصری و خلق یک طرح کلی

برای گرفتن مشاوره رایگان و سفارش موشن گرافی اطلاعات تماس خود را در فرم تماس با ما قرار دهید و ما در اولین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت. نرم
انواع موشن گرافیک افزارهای مورد استفاده در موشن گرافیک موشن گرافیک که در حال حاضر از پرطرفدارترین رشته های هنری در صنعت دیجیتال می باشد دانشی
استاندارد است که به

دربرگیرنده ی نرم افزارهای زیر برای کارکردن است:

  1. Adobe After Effects
  2. Adobe Premier
  3. Autodesk Combustion
  4. Autodesk Maya or 3DS Max
  5. Apple Motion 3
  6. Final Cut pro
  7. Avid Xpress

کلام آخر

در این زمان باید از قوه خلاقیت خود استفاده و المان‌هایی را طراحی کنید که قرار است در مرحله بعد به انیمیشن تبدیل شوند. برای این کار نیز می‌توانید از طراحان
گرافیک کمک بگیرید. گرافیست‌ها حتی اگر از قبل، تجربه‌ای در رابطه با موشن گرافیک نداشته باشند اما در پیشرفت پروژه نقش مهمی خواهند داشت. عناصری که
انواع موشن گرافیک باید در این مراحله طراحی کنید در فهرست زیر آورده شده‌اند.