دیجیتال مارکتینگ

مشاوره بازاریابی و برندینگ دیجیتال

با متخصصان بازاریابی دیجیتال درباره مشکلات و راهکارها صحبت کنید

زمانی که شما قصد تصمیم‌گیری درباره رویکردهای بازاریابی دیجیتال خود را دارید، وقتی که به مشکلی در پیاده‌سازی ابزارهای بازاریابی خود برخورد کرده‌اید، یا اصلاً می‌خواهید کمی بهتر مسیر دیجیتالی که پیش رویتان است را بشناسید، آن وقت است که خدمات دولوپرس پرو می‌تواند برای شما مناسب باشد.

چرا خدمات مشاوره دولوپرس پرو؟

  • تجربه دیجیتال

    + 10 سال

  • مشاهده جزئیات نیروی متخصص

    + 30 نفر

  • مورد اعتماد

    + 1000 کسب و کار

  • رویکردی

    دانش‌محور و خلاقانه

  • از متخصصان کمک بگیرید

    با کسانی صحبت کنید که تجربه و مهارت لازم در زمینۀ بازاریابی دیجیتال را دارند و راهکارهای درست را می‌شناسند.

  • مسیر خود را بشناسید

    اگر مسیر خود را به درستی نشناسید، قطعاً باید انتظار انتخاب‌های اشتباه (اتلاف وقت و هزینه) را داشته باشید.

  • موانع را پشت سر بگذارید

    زمانی که شما به مانعی بر سر راه خود برخورد کرده باشید، تجربه و دانش دیگران به شما کمک خواهد کرد.

زمینه های مشاوره

ما در چه زمینه‌هایی می‌توانیم به کسب و کار شما کمک کنیم؟

  • برندینگ و هویت تجاری
    برندینگ و هویت تجاری
  •  طراحی محصول و خدمات
    طراحی محصول و خدمات
  • تبلیغات اینترنتی
    تبلیغات اینترنتی
  • تجربه کاربری (UX)
    تجربه کاربری (UX)
  • سئو و بهینه سازی
    سئو و بهینه سازی
  • بازاریابی محتوا
    بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
    بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ابزارهای بازاریابی دیجیتال
    ابزارهای بازاریابی دیجیتال
  • برندینگ و هویت تجاری
    تحلیل و توسعه

مشاوره تلفنی

کافی است خط دولوپرس پرو تماس بگیرید تا کارشناسان ما با دقت و دلسوزی پاسخگوی نیازهای شما باشند.

+98 921 130 3689

مشاوره حضوری

در صورتی که می‌خواهید طی یک جلسه حضوری در زمینۀ کسب و کار شما صحبت کنیم، کافی است درخواست خود را برای ما ثبت کنید.

درخواست مشاوره
درخواست تماس

لطفا اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح همه جانبه برای بازاریابی محصولات و خدمات آنلاین است. این شامل انواع روش ها و بسترهای ارتباطی با مشتریان مانند وب سایت ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات
آنلاین است.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی به استراتژی هایی اطلاق می شود که برای بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات از طریق سایر ابزارهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. اینها می تواند شامل انواع سیستم عامل
ها ، ابزارها و سیستم های تحویل محتوا مانند:

در حالی که هدف آشکار بازاریابی اینترنتی فروش کالا و خدمات یا تبلیغات از طریق اینترنت است ، این تنها دلیلی نیست که یک کسب و کار این کار را انجام می دهد.

بازاریابی اینترنتی چگونه کار می کند؟

بازاریابی اینترنتی از فعالیت آنلاین مشتریان برای ارتباط آنها با یک کسب و کار با دسترسی به آنها در نقاط مختلف اینترنت استفاده می کند. انواع بازاریابی اینترنتی که یک کسب و کار استفاده می کند بستگی
به مدل کسب و کار ، انواع محصولات ، مشتریان هدف ، بودجه و موارد دیگر دارد.

محتوا و طراحی وب سایت

یک وب سایت تجاری به مشتریان امکان می دهد:

وب سایت ها اغلب از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای اطمینان از اینکه محتوای آنها در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد و پیدا کردن آن برای مشتریان آسان است ، استفاده
می کنند.

بازاریابی ایمیلی

می توانید از ایمیل برای ارسال مستقیم پست الکترونیکی و نه از طریق پست استفاده کنید. ایمیل های مشتریان را از طریق خرید یا ثبت نام در وب سایت جمع آوری کنید ، سپس از ایمیل ها برای به
اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم ، تشویق خریدها و ایجاد روابط استفاده کنید. ایمیل به شما اجازه می دهد تا به صورت جداگانه و شخصی به مشتریان دسترسی پیدا کنید. یک مطالعه خرده فروشی
در سال 2019 که بیش از یک میلیارد جلسه خرید را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که بازاریابی ایمیلی دارای نرخ تبدیل 2.5 است ، در حالی که برای رسانه های اجتماعی تنها 1.1 است.

رسانه های اجتماعی

اکثر مصرف کنندگان از نوعی رسانه اجتماعی استفاده می کنند ، اگرچه نوع تمرکز شما به رفتار بازار هدف شما بستگی دارد. بیش از 90 درصد از افراد 18 تا 29 ساله از نوعی از رسانه های اجتماعی استفاده
می کنند ، و در حالی که استفاده از آنها با افزایش سن کاهش می یابد ، هنوز می توان از آن برای دسترسی به مصرف کنندگان در هر گروه سنی استفاده کرد. بیش از 60 درصد از افراد بالای 65 سال از
نوعی رسانه اجتماعی استفاده می کنند و این تعداد به احتمال زیاد در حال افزایش است

به عنوان مثال ، مصرف کنندگان مسن تر از پلتفرمی مانند فیس بوک استفاده می کنند. هزاره ها اغلب از اینستاگرام استفاده می کنند. و مصرف کنندگان جوان تر بیشتر به سیستم عامل های ویدیویی
مانند TikTok یا YouTube علاقه مند هستند.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی به شما امکان می دهد SEO وب سایت خود را با افزودن مقالات و پست ها در مورد برخی کلمات کلیدی هدفمند افزایش دهید. این امر باعث می شود که مشتریان در نتیجه جستجوی آنلاین
وب سایت شما را بیابند و از آن دیدن کنند. همچنین می توانید برای وبلاگ ها ، مجلات یا وب سایت های دیگران بنویسید. این می تواند مخاطبان شما را افزایش داده و کسب و کار شما را در مقابل مشتریان
بالقوه بیشتری قرار دهد.

ویدئو و پادکست

برخی از سازندگان که ویدیو یا پادکست تهیه می کنند از آن به عنوان مشاغل منحصر به فرد خود استفاده می کنند. در موارد دیگر ، مشاغل از این بسترها برای ایجاد تخصص ، ارتباط با دیگران در صنعت و
ایجاد قیفی برای مشتریان جدید برای پیدا کردن و ایجاد علاقه به محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. محبوبیت پادکست ها به ویژه در حال افزایش است. بیش از 100 میلیون آمریکایی هر ماه به
پادکست ها گوش می دهند.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین می تواند انواع مختلفی داشته باشد. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک که در موتورهای جستجو قرار می گیرند ، واژه های جستجوی خاصی را که مشتریان احتمالی ممکن است از آنها استفاده
کنند ، هدف قرار می دهند. تبلیغات هدفمند در رسانه های اجتماعی طوری طراحی شده است که به بخش های خاصی از کاربران پلتفرم که ممکن است به محصولات ، خدمات و تبلیغات کسب و کار شما
علاقه مند باشند ، دسترسی پیدا کند.

شخصی سازی همچنین می تواند میزان پاسخگویی به تبلیغات آنلاین را افزایش دهد ، به ویژه در مراحل اولیه فرآیند تصمیم گیری مصرف کنندگان. با این حال ، شخصی سازی زمانی موثرتر است که تبلیغات
در مکان های متناظر ظاهر شوند.

حمایت ها و تبلیغات پولی

می توانید از مخاطبانی که شخص دیگری با حمایت مالی یا تبلیغات پولی ایجاد کرده است استفاده کنید. این کمپین های بازاریابی به شما این امکان را می دهد که به شخصی که مخاطبانش با بازار هدف
شما مطابقت دارد ، پول پرداخت کنید تا درباره محصولات ، خدمات ، تبلیغات یا اشتراک گذاری آنها با پیروان خود صحبت کنید. این می تواند هم آگاهی از نام تجاری را افزایش دهد و هم فروش را افزایش
دهد ، به ویژه اگر کمپین را با یک کد تبلیغاتی هدفمند یا پیشنهاد ویژه جفت کنید.

آیا برای تجارت خود به بازاریابی اینترنتی نیاز دارم؟

بازاریابی اینترنتی به طور فزاینده ای برای مشاغل همه نوع اجباری می شود. مشتریان هر روز وقت زیادی را به صورت آنلاین از جمله بررسی ایمیل ، مرور رسانه های اجتماعی ، استفاده از موتورهای جستجو
و بازدید از وب سایت ها صرف می کنند. مصرف کنندگان از انواع روش های آنلاین برای یافتن ، تحقیق و در نهایت تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می کنند. بیش از 40 درصد از مصرف کنندگان گزارش می
دهند که هنگام جستجوی محصول یا خدمات ابتدا به جستجوی گوگل روی می آورند و 26 درصد از مصرف کنندگان می گویند که هر هفته به صورت آنلاین خرید می کنند.

بازاریابی محتوایی در مقابل تبلیغات سنتی

آیا می توانید باور کنید زمانی بود که فروشندگان برای فروش به درهای غریبه ها می زدند و حضوری محصول را تبلیغ می کردند. واقعیت این است که بازاریابی سنتی (یا فروش) دیگر کار نمی کند. رویکرد آن
این است که اساساً محصولات و اطلاعات را به مردم فشار می آورد تا آنها را برای خرید تحت فشار قرار دهد. شما می دانید که این حقیقت دارد زیرا خودتان با تبلیغات رادیویی ، تلویزیون ، تبلیغات ، بیلبوردها
و حتی تماس های تلفنی که محصولات مورد علاقه شما را مورد تهاجم قرار می دهد بمباران شده اید.

5 نمونه از بازاریابی محتوایی ارزشمند

  1. پستها و مقالات وبلاگ

وقتی به محتوا فکر می کنیم ، معمولاً ابتدا به پست های وبلاگ فکر می کنیم. این به این دلیل است که آنها از رایج ترین بسترها برای ارائه محتوای مفید هستند. وبلاگ ها فوق العاده هستند زیرا راه های
زیادی برای تقویت SEO ارائه می دهند. آنها وب سایت شما را جاری نگه می دارند و فرصت هایی را برای مشارکت مخاطبان فراهم می کنند.

می توانید به سایر سایت های معتبر پیوند دهید ، که به افزایش وفاداری مشتریان و افزایش دسترسی شما کمک می کند. اما شما همچنین می توانید به صفحات خود پیوند دهید ، که باعث می شود افراد
مدت بیشتری در وب سایت شما نگه داشته شوند. مهمتر از همه ، یک وبلاگ می تواند به شما در ایجاد ارتباط عمیق تر با مخاطبان کمک کند.

  1. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک راهی خلاقانه برای ارائه اطلاعات پیچیده در قالبی است که درک آن آسان است. اینفوگرافیک ها از طریق نمودارها ، تصاویر ، نمودارها و تصاویر ، یکنواختی متن را با ارائه تصویری سرگرم کننده و
رنگارنگ برای خوانندگان برای هضم (و به اشتراک گذاری) مطالب ارزشمند ، از بین می برند. آنها چشم نواز هستند ، پیگیری آنها ساده است و برخی از اطلاعات واقعاً ارزشمند را به گونه ای ارائه می دهند
که درک آن برای مردم آسان است.

  1. مطالعات موردی

مطالعات موردی یکی دیگر از اشکال تأثیرگذار بازاریابی محتوا است. آنها یک راه اضافی برای مارک ها برای ارائه محتوای معتبر برای اطلاع رسانی و الهام بخشیدن به خوانندگان خود هستند. مطالعات موردی
اساساً مستنداتی عمیق از تعامل موفق مشتری واقعی با نام تجاری شما هستند. آنها معمولاً مشکلی را که مصرف کننده قبل از اطلاع از خدمات شما با آن مواجه بود ، برطرف می کنند. سپس توضیح می
دهند که چگونه محصولات شما به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کرده است.

  1. پادکست

همه زمان (یا تمایل) برای انجام تحقیقات عمیق مورد نیاز برای مقالات وبلاگ و مطالعات موردی را ندارند. پادکست یک جایگزین عالی است. با 16 میلیون آمریکایی که به عنوان “طرفداران مشتاق پادکست”
شناخته می شوند ، پادکست ها راهی موثر برای دستیابی به مخاطبان بزرگ هستند. آنها به شرکت ها اجازه می دهند از تکنیک های قصه گویی برای جذب مخاطب و به اشتراک گذاری اطلاعات مفید
استفاده کنند.

  1. فیلم ها

بازاریابی ویدئویی در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته است. اکنون که به نظر می رسد مارک ها نحوه استفاده م itثر از آن را بهتر درک کرده اند ، 87٪ از مارک هایی که از آن استفاده می کنند می گویند
که افزایش ROI را مشاهده می کنند. ویدئوها راهی سرگرم کننده برای مصرف اطلاعات هستند.

نقش بازاریابی اینترنتی چیست؟

نقش بازاریابی اینترنتی چیست؟
نقش بازاریابی اینترنتی چیست؟

به زبان ساده ، نقش بازاریابی اینترنتی این است که به کسب و کار شما کمک کند مخاطبین آنلاین را جذب ، جذب و تبدیل کند. بیایید به دو هدف جداگانه که با بازاریابی اینترنتی دارید ، و همچنین روشهای ضروری که می خواهید برای دستیابی به این اهداف در پیش بگیرید ، بپردازیم.

بازاریابی اینترنتی در مقابل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و بازاریابی اینترنتی استراتژی های فوق العاده مشابهی هستند که برای جذب مشتریان و مشتریان احتمالی به سایت شما و در نهایت تبدیل ترافیک وب به مشتری استفاده می شوند. با این
حال ، چند تفاوت جزئی بین این دو وجود دارد. بازاریابی محتوا زیر سقف بازاریابی آنلاین / اینترنتی قرار دارد. به این معنی که بازاریابی آنلاین استراتژی وسیع تر و جامع تری است و بازاریابی محتوا یکی از
فرایندهای آن استراتژی است.

بازاریابی محتوا فقط شامل فرایند ایجاد و توزیع محتوا برای دسترسی به مخاطبان می شود. از سوی دیگر ، بازاریابی آنلاین شامل به اشتراک گذاری آن محتوا از طریق ایمیل ، موتورهای جستجو و رسانه
های اجتماعی است – همچنین شامل تبلیغات پولی ، هدف گیری مجدد و طیف وسیعی از استراتژی هایی است که ممکن است برای دسترسی به مخاطبین آنلاین استفاده کنید.

استراتژی های بازاریابی اینترنتی

برای اطمینان از موفقیت در بازاریابی اینترنتی ، 11 استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

  1. طراحی وب سایت کاربر پسند

اول ، شما می خواهید یک وب سایت کاربر پسند و سازگار با تلفن همراه ایجاد کنید. طراحی سایت شما شخصیت برند شما را نشان می دهد و کسب و کار شما را از سایر مشاغل آنلاین متمایز می کند.
اما این چیزی فراتر از ظاهر خوب است. ساختار سایت تمیزتر و منظم تر می تواند بر رتبه شما در SERPS تأثیر بگذارد. برای راهنمایی در طراحی وب سایت خود یا اطمینان از به روز بودن آن ، 8 دستورالعمل
طراحی وب سایت ، قابلیت استفاده و تجربه کاربری استثنایی را بررسی کنید.

  1. سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

در مرحله بعد ، باید کلمه کلیدی سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. در اصل ، این بدان معناست که شما کلیدواژه (های) مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کرده و آن کلمات کلیدی را در URL ،
متن اصلی ، متن تصویر ، سرصفحه ها و نوار ناوبری گنجانده اید. برای راهنمایی در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی کل سایت خود ، به صفحه SEO 101 مراجعه کنید: نکاتی برای بهینه سازی کلید واژه ها
از مهمترین بخش های وب سایت خود. اگر به تمرکز بر بهینه سازی کلمات کلیدی پست های وبلاگ خود علاقه دارید ، به وبلاگ SEO بخوانید: چگونه موتورهای جستجوگر مطالب وبلاگ خود را بهینه کنند.

  1. از بازاریابی ایمیلی یا کمپین های انتخابی ایمیل استفاده کنید

بازاریابی از طریق ایمیل و کمپین های بازاریابی انتخابی یکی از موثرترین استراتژی های بلند مدت برای ارتباط با مشتریان بالقوه و ایجاد وفاداری به نام تجاری است. برای همه چیز ، از شروع کار با بازاریابی
ایمیلی ، بهترین شیوه های بازاریابی ایمیلی و آهنرباهای اصلی ، راهنمای نهایی بازاریابی ایمیلی را بررسی کنید.

  1. گزارشهای مطبوعاتی آنلاین بنویسید

نوشتن اطلاعیه های مطبوعاتی آنلاین یک روش اضافی برای افزایش پوشش آنلاین مشاغل شما از منابع دیگر است که بر رتبه شما در SERP ها نیز تأثیر مثبت می گذارد. به علاوه ، اگر یک رسانه خبری
محلی کسب و کار شما را پوشش دهد ، مخاطبان آنها را دریافت خواهید کرد ، در غیر این صورت ممکن است به آنها دسترسی نداشته باشید.

  1. ایجاد یک وبلاگ

ممکن است من مغرض باشم ، اما وبلاگ نویسی یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطبان زیاد به سایت شما ، ایجاد کسب و کار شما به عنوان یک رهبر پیشرو در صنعت شما و ثابت کردن نام تجاری شما
مفید و جاری است.

نوشتن پست های وبلاگ به ویژه برای ارائه فرصت های مختلف برای ورود به صفحه اول موتورهای جستجو موثر است – برای مثال ، شاید وب سایت فروشگاه عینک شما در صفحه سوم Google برای “عینک”
باشد ، اما پست وبلاگ “بهترین عینک آفتابی 2018” شما در صفحه اول ، حجم قابل توجهی از ترافیک را جذب می کند (با گذشت زمان ، آن پست وبلاگ همچنین می تواند وب سایت کلی شما را به صفحه
یک افزایش دهد).

  1. توسعه رقابت ها و کمپین های رسانه های اجتماعی

رقابت ها و کمپین های رسانه های اجتماعی فرصت های استثنایی برای تعامل با مخاطبان آنلاین ، ایجاد روابط با مشتریان و آشنایی با شخصیت خریدار است. برای گردآوری جامع همه چیزهایی که باید در
مورد کمپین های رسانه های اجتماعی بدانید – از نحوه ایجاد پست های کامل در فیس بوک گرفته تا عبارات به اشتراک گذاشته شده در LinkedIn  نگاهی به همه چیزهایی که باید در مورد کمپین های
رسانه های اجتماعی بدانید ، بیندازید.

  1. از تبلیغات با پرداخت کلیک استفاده کنید

با توجه به اینکه 45 درصد از مشاغل کوچک از تبلیغات پولی استفاده می کنند ، این استراتژی ای نیست که شما باید از آن چشم پوشی کنید. تبلیغات با پرداخت کلیک یا PPC ، یک مدل تبلیغاتی است ک
ه در آن تبلیغ کنندگان تنها زمانی پرداخت می کنند که شخصی با تبلیغات خود از طریق نمایش یا کلیک ارتباط برقرار کند.

PPC بیشتر در موتورهای جستجو استفاده می شود و می تواند به کسب و کار شما در جستجوهای مربوط به محصولات یا خدمات شما کمک کند. این امر به ویژه برای کلمات کلیدی رقابتی تر اهمیت
دارد ، هنگامی که رتبه بندی در صفحه اول در برابر وب سایت هایی با قدرت دامنه بالاتر دشوار است.

  1. سایت خود را برای تغییر تبدیل کنید

در نهایت ، شما می خواهید در منابع برای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) سرمایه گذاری کنید. اگر این کار را نکنید ، ممکن است نتوانید ترافیک خود را به سرنخ های واجد شرایط و در نهایت مشتریان تبدیل
کنید. چهار حوزه از وب سایت شما وجود دارد که می توانند از CRO بهره مند شوند. اینها شامل صفحه اصلی ، صفحه قیمت ، وبلاگ و صفحات فرود است.

در یک وبلاگ ، یک استراتژی CRO ممکن است شامل افزودن دعوت به اقدام در سراسر متن یا دعوت از خوانندگان برای ارسال ایمیل های خود در ازای یک کتاب الکترونیکی باشد. بهینه سازی سایت برای
تبدیل ، جزء مهم هر استراتژی بازاریابی اینترنتی قوی است.

  1. ارسال فیلم در یوتیوب یا سایر شبکه های اجتماعی

بازاریابی ویدئویی یک فرصت غیرقابل انکار قوی برای دسترسی به مخاطبان جدید و تبدیل مشتریان به مشتریان است. در حقیقت ، 83 درصد از بازاریابان ویدئویی می گویند ویدئو به آنها در تولید سرنخ کمک
کرده است و 84 درصد از مردم می گویند که با تماشای فیلم یک مارک ، متقاعد شده اند که یک محصول یا خدمات را بخرند.

  1. اینفلوئنسرهایی را برای کار با نام تجاری خود بیابید

تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی روابط قوی و معناداری با پیروان خود برقرار کرده اند. پیروان آنها به طور معمول به آنها اعتماد می کنند تا راهنمایی های واقعی و قابل اطمینان در مورد موضوعات مرتبط با
تخصص تأثیرگذاران ارائه دهند. به همین دلیل بازاریابی تأثیرگذار می تواند فرصتی موثر برای گسترش آگاهی از برند به مخاطبان جدید باشد.

اگر فکر می کنید بازاریابی تأثیرگذار می تواند انتخاب خوبی برای تجارت شما باشد ، تأثیرگذارهای خرد را به عنوان یک گزینه موثرتر (و اغلب مقرون به صرفه تر) در نظر بگیرید. در یک مطالعه اخیر ، 82% از
پاسخ دهندگان گفتند “به احتمال زیاد از توصیه تأثیرگذارهای کوچک پیروی می کنند”.

  1. ایجاد یک گروه فیس بوک

یک گروه فیس بوک – برخلاف صفحه فیس بوک – یک گروه خصوصی و اختصاصی است که به شما امکان می دهد احساس اجتماع پیرامون نام تجاری خود را تسهیل کنید. یک گروه فیس بوک برای هر
مشاغل ضروری نیست ، اما اگر به درستی انجام شود ، می تواند به ایجاد ارتباط قوی بین شما و مشتریان شما کمک کند. از همه بهتر ، می تواند به تقویت ارتباط بین مشتریان شما کمک کند.

از آنجا که داشتن یک جامعه قوی می تواند به شما در ایجاد وفاداری به نام تجاری کمک کند ، مهم است که به دنبال فرصت های منحصر به فرد برای تعامل مستقیم با مشتریان خود باشید. اگر به نظر نمی
رسد که گروه فیس بوک برای کسب و کار شما مناسب باشد ، راه های دیگری نیز برای ایجاد حس اجتماع وجود دارد.

نحوه انجام بازاریابی اینترنتی
نحوه انجام بازاریابی اینترنتی

نحوه انجام بازاریابی اینترنتی

برترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی

6 هدف اصلی بازاریابی اینترنتی

هدف شماره 1: افزایش درآمد

هدف اصلی هر استراتژی بازاریابی در نهایت افزایش درآمد است و بازاریابی اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوشبختانه ، اینترنت فرصت های زیادی را برای هر مشاغل فراهم می کند تا نتیجه نهایی
خود را بهبود بخشد.

با ترکیب بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO ، با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC ، شرکت شما می تواند شانس پیدا کردن مشتریان احتمالی شما را به صورت آنلاین افزایش دهد. و با استراتژی
هایی مانند بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی ، می توانید خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود که به مشتریان شما نیز اهمیت می دهد ، قرار دهید.

اهداف بازاریابی اینترنتی اغلب شامل ایجاد یک نام تجاری است. این بدان معناست که نه تنها لوگو و نام شرکت شما را در ذهن مصرف کنندگان قرار می دهید ، بلکه معنای شرکت شما را نیز مشخص می
کند. برند های معروف معمولاً بیشتر مورد اعتماد مشتریان قرار می گیرند ، به ویژه هنگامی که با ارتباطات مثبت همراه شوند. اینترنت یک ابزار عالی برای ایجاد این اعتماد است ، زیرا دامنه وسیعی دارد و
به شما امکان می دهد مستقیماً با افراد ارتباط برقرار کنید.

مشتریان به مارک های معروف با ارتباطات مثبت اعتماد می کنند. رسانه های اجتماعی هنگام ایجاد یک نام تجاری بسیار مفید هستند ، زیرا به شرکت ها اجازه می دهد با احساس شخصی تر ایجاد و
ارسال کنند.

بسیاری از مشاغل کوچک و همچنین شرکت های متمرکز بر افزایش فروش در مناطق جغرافیایی خاص ، بیشتر تلاش های بازاریابی خود را بر بهبود SEO محلی خود متمرکز می کنند. این به معنی بهینه سازی عناصر مختلف در سایت های خود به منظور جذب مشتریان محلی است که به دنبال خدماتی هستند که ارائه می دهند.

اگرچه تعداد جستجوهایی که هم صنعت شما و هم شهر یا شهر شما را شامل می شود ، بی شک کمتر از مواردی است که فقط یک محصول یا نوع کسب و کار را مشخص می کند ، اما این جستجوها باعث ایجاد ترافیک بسیار واجد شرایط می شود. اگر کاربری در حال حاضر به دنبال مشاغلی است که در آن هستید ، احتمال اینکه مایل باشد به مکان فیزیکی شما بیاید زیاد است.

هر صاحب مشاغل می خواهد تعداد بازدیدکنندگان از سایت و صفحات فرود خود را افزایش دهد. با این حال ، اگر این اعداد و ارقام از نوع مناسب ترافیک نباشند ، بی معنی هستند. اگر میزان مناسب ترافیک نباشد میزان ترافیک بی معنی است.

هر بازدیدکننده ای از سایت شما قصد خرید ندارد. این فقط روش اینترنت است و باید پذیرفته شود. با این حال ، اگر هیچ یک از بازدیدکنندگان سایت شما خرید (یا تماس با شما) را انجام ندهند ، به احتمال زیاد ترافیک “فاقد صلاحیت” یا بازدیدکنندگانی را که قصد مشتری شدن ندارند جذب می کنید.

در عصری که هرکسی با رایانه یا تلفن هوشمند می تواند نظرات خود را در مورد شرکت ها ، محصولات و خدمات برای همه جهان ارسال کند ، حفظ کسب و کار آنلاین برای کسب و کارها مهم است. این به معنای نظارت بر نام شرکت شما ، حفظ مشخصات اجتماعی و پاسخگویی به نظرات بد است.

یک بازبینی بد به این معنا نیست که شهرت شرکت شما از بین رفته است ، اما ممکن است یک واکنش بد به یک بررسی بد باشد. نحوه پاسخگویی عمومی شما به شکایات مشتریان به آنها (و سایر مشتریان فعلی و بالقوه) نشان می دهد که چقدر به نظرات آنها اهمیت می دهید. اما هر چقدر هم که ترسناک به نظر برسد ، تنها چیزی که احتیاج دارد احترام و توجه به پایگاه مشتری است.

هر صنعت دارای چند فرد یا شرکت شناخته شده است که دیگران به عنوان رهبران فکر فکر می کنند. آنها در خط مقدم فناوری ها و ایده های جدید قرار دارند و اغلب اولین کسانی هستند که اطلاعات جدید
را به اشتراک می گذارند. متأسفانه ، هر صنعت فقط مقدار مشخصی از اتاق را در بالا دارد. افرادی که متخصص و تأثیرگذار می شوند کسانی هستند که از نظر استراتژیک خود را برای ارائه توصیه ها و
اطلاعات عالی ، اغلب بدون سود آشکار پولی ، آماده می کنند.

برنامه 10 مرحله ای برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

  1. حوزه خود را بشناسید
  2. یک برنامه بازاریابی اینترنتی ایجاد کنید
  3. رقبای خود را بشناسید
  4. یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید و آن را بهینه کنید
  5. SEO و SEM را انجام دهید
  6. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
  7. بازاریابی ایمیلی را بپذیرید
  8. نظارت و تجزیه و تحلیل داده های وب
  9. یک پیام تجاری متحد و سازگار ایجاد کنید
  10. شهرت خود را بصورت آنلاین تماشا کنید

نکته مهم

زیاد به درآمدزایی توجه نکنید. اطمینان حاصل کنید که از حریم خصوصی مصرف کنندگان محافظت می کنید و روابط خوبی با مصرف کنندگان برقرار می کنید. از آنجا که رقابت بین کسب و کارها زیاد است ، توصیه
می شود که برای توسعه و اجرای یک برنامه مدیریت شهرت خوب برای کسب و کار خود ، با یک شرکت بازاریابی اینترنتی مشورت کرده یا حتی آن را استخدام کنید. به یاد داشته باشید ، وقتی شهرت شما از
بین می رود ، ترافیک و فروش شما نیز کاهش می یابد.

نتیجه

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ یکی از جدیدترین ترفندهای تبلیغات محصولات و برندها است و ما میتوانیم این کار را برای شما به نحو احسن انجام دهیم.