دیجیتال مارکتینگ

مشاوره بازاریابی و برندینگ دیجیتال

با متخصصان بازاریابی دیجیتال درباره مشکلات و راهکارها صحبت کنید

زمانی که شما قصد تصمیم‌گیری درباره رویکردهای بازاریابی دیجیتال خود را دارید، وقتی که به مشکلی در پیاده‌سازی ابزارهای بازاریابی خود برخورد کرده‌اید، یا اصلاً می‌خواهید کمی بهتر مسیر دیجیتالی که پیش رویتان است را بشناسید، آن وقت است که خدمات دولوپرس پرو می‌تواند برای شما مناسب باشد.

چرا خدمات مشاوره دولوپرس پرو؟

  • تجربه دیجیتال

    + 10 سال

  • مشاهده جزئیات نیروی متخصص

    + 30 نفر

  • مورد اعتماد

    + 1000 کسب و کار

  • رویکردی

    دانش‌محور و خلاقانه

  • از متخصصان کمک بگیرید

    با کسانی صحبت کنید که تجربه و مهارت لازم در زمینۀ بازاریابی دیجیتال را دارند و راهکارهای درست را می‌شناسند.

  • مسیر خود را بشناسید

    اگر مسیر خود را به درستی نشناسید، قطعاً باید انتظار انتخاب‌های اشتباه (اتلاف وقت و هزینه) را داشته باشید.

  • موانع را پشت سر بگذارید

    زمانی که شما به مانعی بر سر راه خود برخورد کرده باشید، تجربه و دانش دیگران به شما کمک خواهد کرد.

زمینه های مشاوره

ما در چه زمینه‌هایی می‌توانیم به کسب و کار شما کمک کنیم؟

  • برندینگ و هویت تجاری
    برندینگ و هویت تجاری
  •  طراحی محصول و خدمات
    طراحی محصول و خدمات
  • تبلیغات اینترنتی
    تبلیغات اینترنتی
  • تجربه کاربری (UX)
    تجربه کاربری (UX)
  • سئو و بهینه سازی
    سئو و بهینه سازی
  • بازاریابی محتوا
    بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
    بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ابزارهای بازاریابی دیجیتال
    ابزارهای بازاریابی دیجیتال
  • برندینگ و هویت تجاری
    تحلیل و توسعه

مشاوره تلفنی

کافی است خط دولوپرس پرو تماس بگیرید تا کارشناسان ما با دقت و دلسوزی پاسخگوی نیازهای شما باشند.

+98 921 130 3689

مشاوره حضوری

در صورتی که می‌خواهید طی یک جلسه حضوری در زمینۀ کسب و کار شما صحبت کنیم، کافی است درخواست خود را برای ما ثبت کنید.

درخواست مشاوره
درخواست تماس

لطفا اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ : به هرگونه بازاریابی که به صورت آنلاین و از طریق دستگاه های متصل مانند تلفن های همراه ، رایانه های خانگی یا اینترنت اشیا (IoT) در اختیار کاربران اینترنت قرار می گیرد. ابتکارات
رایج دیجیتال مارکتینگ در مورد تبلیغ پیام برند از طریق موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی ، برنامه ها ، ایمیل و وب سایت ها متمرکز است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ روشی است که شرکت ها از طریق آن کالاها ، خدمات و برند های خود را تبلیغ می کنند. مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتالی متکی هستند.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

به عنوان مثال ، بینش بازاریابی Think with Google نشان داد که 48 درصد از مصرف کنندگان درخواست خود را در موتورهای جستجو شروع می کنند ، در حالی که 33 درصد به وب سایت های برند تجاری
و 26 درصد به دنبال برنامه های تلفن همراه هستند.

آینده دیجیتال مارکتینگ

در مورد آینده دیجیتال مارکتینگ ، فوربس پیش بینی می کند که رسانه های اجتماعی بیشتر در فضای B2B کار خواهند کرد ، محتوای ویدیویی برای اهداف بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ایجاد
می شوند و بازاریابی ایمیلی شخصی تر می شود.

مشکلات رایجی که دیجیتال مارکتینگ حل می کند

برای بهینه سازی استراتژی های بازاریابی ، استفاده از دیجیتال مارکتینگ الزامی است. دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما در شناخت مخاطبان ، یادگیری اطلاعات مهم درباره آنها و ارائه معیارهایی که تیم
بازاریاب بتواند عملکرد خود را افزایش دهد ، کمک کند.

مشکل 1: من آنقدر مخاطب خود را نمی شناسم که بتوانم شروع کنم.

شناخت مخاطبان شما زمان بر است. ممکن است تیم بازاریابی شما بتواند مخاطبان و مشتریانی را ایجاد کرده باشد ، اما مصرف کنندگان فعال در اینترنت ، ممکن است آنطور که انتظار دارید رفتار نکنند. بنابراین
باید سعی کنید که نسبت به دیگران متفاوت و خوب عمل کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. همچنین سعی کنید خود را با نیازها و خواسته های مخاطبان خود هماهنگ کنید تا شما را از رقبا متمایز کند.

مشکل 2: من کانال های خود را برای SEO بهینه نکرده ام.

صرف نظر از موقعیت شما در فرآیند بازاریابی ، درک بهترین شیوه های SEO بسیار مهم است. علاوه بر بهبود رتبه موتورهای جستجو ، SEO می تواند آزمایش و بهینه سازی کمپین شما را تقویت و پشتیبانی کند
تا اطمینان حاصل شود که محتوای با کیفیت و ارزشمندی را که مشتریان بالقوه شما می خواهند ارائه می دهید.

مشکل 3: من استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارم.

صرف نظر از اینکه آیا می خواهید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ارگانیک ، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ پولی یا ترکیبی از این دو توسعه دهید ، مهم است که نوعی بازاریابی اجتماعی را در نظر بگیرید. در
حالی که رسانه های اجتماعی برای نام برند تجاری و تعامل عالی هستند ، می توانند یک کانال مفید برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ باشند.

مشکل 4: تیم های بازاریابی من دچار مشکل شده اند.

مشتریان شما در یک کانال منتظر تبلیغات قرار نگرفته اند ، بنابراین تلاش های بازاریابی شما باید عملکرد چند کاناله را با تیم هایی که مجموعه مهارت های متعددی را به کار می گیرند، برای جلب نظر مشتریان
به کار گیرد. هر شبکه اجتماعی شامل مخاطبان و انتظارات متفاوتی است ، بنابراین تلاش های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ ممکن است برای هر یک کاملاً متفاوت به نظر برسد. این شامل لحن ،
تصاویر ، پیشنهادات و حتی زمان روز ارسال پست شما می شود.

نمونه هایی از دیجیتال مارکتینگ

به طور خلاصه ، در دیجیتال مارکتینگ از ابزارهای مختلفی استفاده می شود که به صورت آنلاین در جذب مشتری تاثیر دارند. نمونه هایی از این ابزارها عبارت اند از:

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در حال افزایش است و به این دلیل است که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در کانال های آنلاین حضور دارند. با پیشرفت های تکنولوژیکی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ،
بازاریاب ها از فناوری بازاریابی مورد نیاز برای دسترسی به مصرف کنندگان در دستگاه های دیجیتالی در زمان مناسب برخوردار هستند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با به کارگیری ابتکارات در دیجیتال مارکتینگ ، سازمان شما می تواند مشتریان و مخاطبین هدف بهتری برای خود ایجاد کند. این امر حتی پس از خرید نیز عالی عمل می کند و می تواند به تیم های بازاریابی
کمک کند تا وفاداری به نام تجاری را به طور موثرتری تقویت کرده و حفظ مشتری را بهبود بخشد.

بستر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک پلت فرم دیجیتال مارکتینگ راه حلی است که از عملکردهای مختلف در حوزه بازاریابی از طریق اینترنت پشتیبانی می کند. به گفته گارتنر ، توجه به این نکته ضروری است که از همه اجزای
دیجیتال مارکتینگ پشتیبانی می کند بلکه عملکردهایی مانند خرید رسانه ، اندازه گیری و بهینه سازی عملکرد و ردیابی مارک را پوشش می دهد. با این حال ، ممکن است سایر اقدامات بازاریابی
مانند SEO ، رسانه های اجتماعی را پوشش ندهد.

7 مهارت برتر مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ

اگر می خواهید به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید ، بهتر است این چند مهارتی که در زیر آورده شده است را به خوبی یاد بگیرید.

  1. تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده به استفاده از روش های کاربردی و نرم افزارهای مدرن برای جمع آوری و پردازش طیف وسیعی از اطلاعات و تعاملات مختلف بازار هدف شما ، اشاره دارد. این تعاملات آنلاین می تواند در
قالب محتوای مصرف شده ، معاملات آنلاین ، جستجوها و سایر کارهای مرتبط مربوط به کسب و کار شما باشد. با وجود تعدادی ابزار آنلاین برای اندازه گیری داده ها در پلتفرم های مختلف ، تجزیه و تحلیل
و اتخاذ تصمیمات مربوط به بازاریابی برای بازاریاب ها نسبتاً آسان تر می شود.

  1. ایجاد محتوا

قلب دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا است که مخاطبان یک شرکت را به سمت برند می کشاند. هدف نه تنها ایجاد محتوایی با کیفیت بالا و محتوای مناسب SEO است ، بلکه درک نحوه چگونگی جذب موثر
مخاطبان نیز می باشد.

  1. SEO & SEM

الگوریتم گوگل دائماً در حال نوسازی است و اهمیت استفاده از کلمات کلیدی کاربردی و خاص به شدت افزایش یافته است. بنابراین ، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به مهارتی مهم تبدیل می شود
که هر بازاریاب دیجیتال مارکتینگ برای حمایت از تمام سطوح بازاریابی دیجیتال به آن نیاز دارد.

جنبه فنی سئو را افراد بیشتری می توانند از نظر فنی در تیم مدیریت کنند ، با این حال ، داشتن دانش محکم در مورد پویایی سئو همراه با داشتن دانش در مورد نحوه بهینه سازی همه شکل های محتوا برای
اجرا بسیار مهم است. یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق که از SEO و SEM استفاده می کند ، نه تنها محتوای خود را به مخاطب هدایت می کند بلکه به شما کمک می کند تا پایگاه داده مشتریان خود را
محدود کنید.

  1. CRM

نظارت بر تجربه مشتری به شرکت ها کمک می کند تا نیازهای مخاطبان هدف خود را درک کنند. بازاریاب های دیجیتال مارکتینگ باید مهارت های مدیریت ارتباط با مشتری را توسعه دهند که شامل
استراتژی
هایی است که می توانند برای نظارت و به حداکثر رساندن تجربه مشتری استفاده کنند.

برقراری ارتباط با مشتریان در سطح احساسی و شخصی تر ، همیشه یک مزیت برای برند تجاری است زیرا شانس وفاداری مشتری را افزایش می دهد. مهارت هایی مانند همدلی و ارتباط باید در
بازاریاببرای بهبود مدیریت خدمات مشتری ایجاد شود.

  1. مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی خوب در دیجیتال مارکتینگ شامل متغیرهایی مانند انتشار پیام های تأثیرگذار ، ایجاد اعتماد و ایجاد روابط است. در اینجا، ایجاد یک پیام تأثیرگذار و ارائه آن به مشتریان به روشی واضح ،
مختصر ، جالب و مرتبط بسیار اهمیت دارد. یک بازاریاب دیجیتال مارکتینگ باید این توانایی را داشته باشد که از جنبه دیگری به مسائل نگاه کند ، بتواند ایده ها را به نحوی که مخاطب درک می کند ، در کنار
درک آنچه برای مخاطب سرگرم کننده و ارزشمند است ، بیان کند.

  1. رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به عرصه ای برای گفتگوهای عمومی است. بازاریاب های دیجیتال مارکتینگ می توانند از آن به نفع خود برای انتقال پیام مربوطه به مخاطبان هدف استفاده کنند.
قدرت رسانه های اجتماعی بیش از ارسال مداوم محتوا است.

کیفیت محتوا ، ارتباط محتوا و تعامل با مخاطب 3 عامل دیگری است که بازاریاب ها باید هنگام ایجاد استراتژی های رسانه های اجتماعی بدانند. هر بستر رسانه های اجتماعی الگوریتم خاص خود را دارد
که به مشاغل کمک می کند محتوای خود را برای مخاطبان خاصی هدف قرار دهند. برخی از ابزارهای جدید مانند تبلیغات پولی ، پست های تقویت شده ، هشتگ ها و گروه های تجاری به شرکت ها کمک
می کند تا حضور خود را در رسانه های اجتماعی تثبیت کنند.

  1. مهارت های اساسی طراحی

محتوای تصویری امروز بیشتر از محتوای نوشته شده به شما نمایش داده می شود. ویدئوها، اینترنت را به خود مشغول کرده اند زیرا امروزه نرخ تبدیل ، تعامل و رتبه بندی SEO بالاتری دارند.

بهترین کار برای بازاریاب های دیجیتال مارکتینگ این است که در مورد نرم افزارهایی مانند Adobe Creative Suite (Photoshop ، After Effects ، illustrator ، InDesign و غیره) ، Canva ، Inkscape
که در ایجاد محتوای تصویری به آنها کمک می کند ، دانش اولیه داشته باشند. بنابراین بهبود مهارت های نرم افزاری و سخت افزاری خود را در اولویت قرار دهید.

11 مهارت پردرآمد در دیجیتال مارکتینگ

مهارت پردرآمد در دیجیتال مارکتینگ
مهارت پردرآمد در دیجیتال مارکتینگ

شاید بخواهید بدانید که کدام یک از زمینه های دیجیتال مارکتینگ درآمد بیشتری دارد تا در آن زمینه به فعالیت خود ادامه دهید. در این صورت با ما همراه باشید تا به چند مورد از آنها اشاره کنیم.

  1. اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی در بخش فنی و نرم افزاری قرار دارد که جنبه سنگین طیف بازاریابی دیجیتال است. یک متخصص اتوماسیون بازاریابی از نرم افزار برای خودکارسازی فعالیت های بازاریابی استفاده می
کند و بهینه می کند.

همچنین مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و فرآیند تبدیل آنها به فروش را هدایت و خودکار می کند. این کار از طریق بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی پیامکی ، اعلانات وب سایت ، نوتیفیکیشن و غیره انجام
می شود.

  1. تولید و بازاریابی ویدئویی

تولید و بازاریابی ویدئویی به سرعت به مرکز اصلی هر استراتژی بازاریابی تبدیل شده است. هر کسب و کاری محتوای ویدئویی را تحت فشار قرار می دهد زیرا توجه کاربران را به سرعت جلب می کند.
با توجه به افزایش استفاده از اینترنت در دنیای امروز ، جوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری با محتوای ویدیویی درگیر می شوند. این نه تنها دیگر وسیله سرگرمی است بلکه ابزاری قدرتمند به ویژه در
شبکه های اجتماعی است.

معرفی برنامه هایی مانند TikTok و اینستاگرام ، ارزش و جایگاه محتوای ویدیویی را تغییر داده است. مطالعه ای از Hubspot نشان می دهد که 50 درصد از مصرف کنندگان به جای محتوای دیگر دوست
دارند محتوای ویدئویی برندهای مورد نظر را ببینند. بنابراین ، تولید و بازاریابی ویدئویی به یکی از برترین مهارت های دیجیتال مارکتینگ در آن دهه تبدیل شده است.

  1. متخصص رسانه های پولی

یک متخصص رسانه های پولی مسئول ایجاد ترافیک به پورتال های وب شما از طریق تبلیغات آنلاین در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، گوگل و غیره است. به عنوان یک متخصص رسانه
های پولی ، شما باید بهترین ایده ها را که ترکیبی از خلاقیت و ذهن تحلیلی است، انجام دهید.

آنها باید سریع تشخیص دهند که کدام پلتفرم ها برای دستیابی به مخاطبانشان مناسب ترند و با مهارت های خلاقانه بهترین نتیجه را به دست آورند. بخش مهمی از رسانه های پولی بازاریابی رسانه
های اجتماعی است که یکی از مشاغل نوظهور در سال 2021 است زیرا امروزه همه مردم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

نقش استراتژیست بازاریابی

نقش استراتژیست بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل برنامه ریزی ، پیاده سازی ، ایده پردازی برای برندها ، مدیریت و نظارت بر استراتژی رسانه های اجتماعی شرکت، برای افزایش آگاهی از نام تجاری
است که در نهایت فروش شرکت را افزایش می دهد.

  1. متخصص بازاریابی محتوا

بهینه سازی موتورهای جستجو برای افزایش بازدیدکنندگان وب سایت امروز کافی نیست. امروزه مشتریان معمولا به دنبال یک محتوای جذاب هستند تا نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک برند یا
محصول ، اقدام کنند. به همین دلیل افزایش کیفیت محتواها بسیار اهمیت دارد. این یک کار بسیار خلاقانه است و همچنین نیروی محرکه همه برنامه ها و استراتژی های بازاریابی محتوا است. یک
متخصص بازاریابی محتوا باید فردی باشد که برای اجرای یک استراتژی با چندین تیم سروکار دارد.

  1. تجزیه و تحلیل اطلاعات

اگر عاشق اعداد هستید ، تجزیه و تحلیل داده ها زمینه ای است که می توانید در آن فعالیت کنید. تجزیه و تحلیل داده ها ، یکی از اجزای اصلی تیم بازاریابی دیجیتال مارکتینگ و یکی از فنی ترین مهارت
های دیجیتال مارکتینگ است.

ما امروزه اطلاعات زیادی در اختیار داریم و اگر مورد تجزیه و تحلیل قرار ندهیم و از آن به نفع برند شما استفاده نکنیم ، فایده ای ندارد. داده های مصرف کننده امروزه کل سفر خرید یک مصرف کننده را نشان
می دهد. تجزیه و تحلیل داده ها ، به ما اطلاع می دهد که آیا روند کار موفقیت آمیز بوده یا خیر ، چه تغییراتی در برنامه شما ایجاد می شود و چگونه می توان مخاطبان بیشتری را برای کسب و کار خود
به دست آورد.

  1. سئو

گفته می شود سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یک مهارت پردرآمد در بازاریابی دیجیتال است. سئو در اصل رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو ، ترافیک ورودی و اعتبار آن افزایش می دهد.
بهینه سازی موتورهای جستجو یک زمینه فنی و تحلیلی است که مستلزم داشتن اطلاعاتی در زمینه الگوریتم ها ، نحوه عملکرد موتور جستجو و درک خلاقانه چگونگی پیوند دادن یک محتوا به نتایج جستجو
است.

دلیل اینکه بهینه سازی موتورهای جستجو یک مهارت مهم است این است که روندها در بازار SEO با سرعت بالایی در حال پیشرفت است زیرا الگوریتم های دائمی به روزرسانی می شوند که تاکتیک های
بهینه سازی وب سایت را تغییر می دهند و بنابراین باید دوباره بهینه شوند.

  1. کپی رایتینگ

این مهارت بازاریابی دیجیتال مارکتینگ هنگامی که شما آن را انجام نمی دهید بسیار آسان به نظر می رسد. آیا این به معنی نوشتن چند کلمه برای برند تجاری است؟ خیر ، کپی رایتینگ بسیار فراتر از این
است. این توانایی درک کامل احساسات یک برند تجاری ، هدف برند و USP برند تجاری در چند جمله یا گاهی حتی کلمات است.

  1. بازاریابی از طریق ایمیل

ایمیل یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ است که همه ما سالهاست از آن استفاده می کنیم ، اما هنوز هم یکی از ارزشمندترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است. تنوع در بازاریابی ایمیلی ، آن را به
یکی از پردرآمدترین مهارت های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ تبدیل می کند. برای تعامل با مشتریان غیرفعال ، ایجاد وفاداری مشتری و موارد دیگر استفاده می شود.

  1. توسعه وب سایت

امروزه هر کسب و کاری می خواهد آنلاین باشد زیرا بیشتر کاربران از اینترنت استفاده می کنند. 51 درصد از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند. همه گیری فقط بر اهمیت وب سایت افزوده است.

به عنوان یک توسعه دهنده وب ، باید با زبان های مختلف برنامه نویسی به روز شوید و از استعداد لازم برای ایجاد یک وب سایت کاربردی و در عین حال جذاب برای تجارت برخوردار باشید. این یکی از
متداول ترین مهارت های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است که در دنیای امروز وجود دارد.

  1. PPC (پرداخت به ازای کلیک)/ Google Ads

رتبه بندی وب سایت شما در صفحه اول برای نتایج ارگانیک می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد که با گذشت زمان افزایش می یابد ، اما این روند مدتی طول می کشد تا چنین نتیجه ای را برای شما
به ارمغان بیاورد. با این حال ، درآمد حاصل از تبلیغات با کلیک یک گزینه می تواند بسیار نتیجه خوبی داشته باشد.

تبلیغات PPC فقط برای موتورهای جستجو نیست ، همچنین در رسانه های اجتماعی ، برنامه های تلفن همراه ، وب سایت ها ، فهرست ها و موارد دیگر نیز قابل استفاده است و آن را به یک مهارت
دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم تبدیل می کند.

  1. مبانی طراحی

حتی اگر شما یک طراح نیستید ،بهتر است به دانستن اصول اولیه طراحی شروع کنید. اگر مجبور باشید دائماً به یک طراح وابسته باشید که از افراد متخصص کمک می گیرد ، تمام مهارت های
دیجیتال مارکتینگ شما بیهوده خواهد بود. برای یادگیری طراحی ، توصیه می کنیم اصول اولیه Adobe Photoshop و Illustrator را یاد بگیرید.

10 دلیلی که ممکن است به استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز داشته باشید؟

اگر هنوز استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ ندارید ، بهتر است برای خود یک استراتژی مناسب ایجاد کنید. در صورتی که فکر می کنید استراتژی به کار شما نمی آید ، باید بدانید که در اشتباه هستیدو ما در
اینجا به دلایلی که باید از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید ، اشاره می کنیم.

  1. جهت و هدف شما نامشخص خواهد بود

من متوجه می شوم که شرکت های بدون استراتژی دیجیتال مارکتینگ (و بسیاری دیگر که دارند) هدف استراتژیک مشخصی ندارد و در چنین شرایطی نمی توانند با مشتریان جدید یا مشتریان فعلی خود
روابط خوب و عمیقی برقرار کنند. به همین دلیل باید برای خود یک هدف و جهت مناسبی تعیین کنید و در راستای آن ادامه دهید.

  1. مخاطبان آنلاین یا سهم بازار خود را نمی شناسید

اگر در این مورد تحقیق نکرده اید و میزان تقاضای مشتری برای خدمات آنلاین را نمی دانید ، بهتر است ابتدا درمورد بازار آنلاین و سهم محصول و خدمات مورد نظر در بازار نیز تحقیق کنید. با داشتن اطلاعات
کافی در این زمینه می توانید پیشرفت بیشتری در زمینه جذب مشتری و غیره کسب کنید.

  1. رقبای موجود و مبتدی سهم بازار را بدست خواهند آورد

اگر منابع کافی را به دیجیتال مارکتینگ اختصاص نمی دهید یا از رویکرد موقتی و بدون استراتژی مشخص استفاده می کنید ، رقبای شما می توانند به راحتی از شما جلو بزنند. بنابراین باید رقبای خود را
بشناسید و از یک استراتژی خوب برای رقابت با آنها استفاده کنید.

  1. شما یک ارزش پیشنهادی آنلاین قدرتمند ندارید

در دیجیتال مارکتینگ شما باید یک ارزش برای مشتریان و کاربران ایجاد کنید تا آنها بیشتر به سمت تبلیغات شما جذب شوند. شما با ایجاد خدمات آنلاین متمایز می توانید مشتریان فعلی و جدید را تشویق
به تعامل و وفاداری کنید. توسعه یک استراتژی بازاریابی omnichannel برای بسیاری از سازمانها مهم است ، زیرا محتوا چیزی است که مخاطبین شما را از طریق کانالهای مختلف مانند جستجو ، بازاریابی
ایمیلی و وبلاگ شما جذب می کند.

  1. شما مشتریان آنلاین خود را به اندازه کافی نمی شناسید

توجه داشته باشید که Google Analytics و موارد مشابه فقط حجم بازدیدها را به شما می گوید ، نه احساسات بازدیدکنندگان و آنچه آنها فکر می کنند. شما باید از ابزارهای بازخورد کاربران وب سایت
برای شناسایی نقاط ضعف خود و سپس رفع آنها استفاده کنید.

  1. شما یکپارچه نیستید

این امر بسیار رایج است که فعالیت های بازاریابی دیجیتال در سیلوها به پایان برسد ، چه یک متخصص بازاریابی دیجیتالی ، چه در IT ، چه یک آژانس تبلیغاتی جداگانه. راحت تر می توان “دیجیتال” را در
یک تکه مناسب قرار داد. اما مطمئناً موثرتر نیست.

  1. افراد و بودجه کافی ندارید

در دیجیتال مارکتینگ باید منابع کافی برای برنامه ریزی و اجرای بازاریابی الکترونیکی اختصاص دهید. یک استراتژی خوب می تواند تاثیر افراد ماهر و بودجه را کاهش دهد. بنابراین اگر در زمینه نیروی انسانی
مورد نیاز و یا بودجه مشکلی دارید ، بهتر است از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

  1. شما پول و زمان را از روش های تکراری هدر می دهید

این امر به ویژه در شرکت های بزرگتر صادق است که در آن بخش های مختلف بازاریابی ، ابزارهای متفاوتی را خریداری می کنند یا از نمایندگی های مختلف برای انجام کارهای بازاریابی آنلاین مشابه استفاده
می کنند.

به همین دلیل است که برای برنامه ریزی ، مدیریت و بهینه سازی کانال ها و پلتفرم های دیجیتالی خود باید روی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب سرمایه گذاری کنید. نتایج بازاریابی مورد نیاز برای
دستیابی به اهداف تجاری خود را افزایش دهید و ROI بازاریابی خود را افزایش دهید.

  1. آنقدر چابک نیستید که بتوانید جلو بروید یا ثابت قدم بمانید

اگر به برترین برند های آنلاین مانند آمازون ، دل ، گوگل ، تسکو ، زاپوس نگاه کنید ، همه آنها پویا هستند و رویکردهای جدیدی را برای جلب یا حفظ مخاطبان آنلاین خود آزمایش می کنند.

  1. شما بهینه سازی نمی کنید

هر شرکتی که دارای وب سایت است دارای تجزیه و تحلیل داده خواهد بود. اما بسیاری از مدیران ارشد توجه نمی کنند که تیم های آنها زمان کافی برای بررسی این داده های اختصاص می دهند یا خیر.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می سازد تا اصول اولیه را به درستی انجام دهید و بتوانید از جنبه های کلیدی مانند بازاریابی جستجو ، تجربه کاربر سایت ، ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی
پیشرفت کنید.

نکاتی برای بهبود و تغییر مهارت های دیجیتال مارکتینگ

هرکسی که در بازاریابی یا رهبری تجاری مشارکت دارد ، باید سطح فعلی و بالقوه مهارت های دیجیتال مارکتینگ خود را بسیار ارزشمند در نظر بگیرد. حتی اگر از تکنولوژی فوق العاده ای برخوردار نباشند.

مهارت های دیجیتال مارکتینگ
مهارت های دیجیتال مارکتینگ

اما اگر احساس نمی کنید که از نظر فنی آگاهی دارید یا پیشرفته هستید ، نگران نباشید! راه های زیادی برای آموزش دیجیتال مارکتینگ و تقویت مهارت های خودتان وجود دارد. یادگیری آنلاین و آموزش
الکترونیکی برای بسیاری از افراد کلید موفقیت است.

چند ایده برای بهبود مهارت های دیجیتال مارکتینگ

چه افرادی مناسب شغل دیجیتال مارکتینگ هستند؟

اگر به دنبال حرفه ای در دیجیتال مارکتینگ هستید ، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که “آیا من برای این کار مناسب هستم؟” اگرچه دیجیتال مارکتینگ چیزی است که تقریباً برای همه افراد
مناسب است ، اما برخی از الزامات شخصیتی خاصی وجود دارد که فرد باید برای موفقیت در این زمینه داشته باشد. برخی از آنها به شرح زیر است :

علاوه بر این ، دیجیتال مارکتینگ بهترین گزینه شغلی برای افرادی است که :

مقایسه دیجیتال مارکتینگ B2B و B2C

دیجیتال مارکتینگ برای شرکت های B2B و B2C کار می کند ، اما بین 2 مورد تفاوت وجود دارد.

البته در هر قانونی استثنا وجود دارد. یک شرکت B2C با محصولی با قیمت بالا ، مانند ماشین یا رایانه ، ممکن است محتوای آموزنده و جدی تری ارائه دهد. استراتژی شما همیشه باید بر اساس مشتری خود
باشد ، خواه B2B باشید یا B2C.

نتیجه

برای رشد و توسعه کسب و کار خود و مهم تر از همه افزایش درآمد خود ، بهتر است از روش های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.