• نویسنده : علیرضا قربانی
  • تاریخ انتشار : 10 فروردین 1401

سفارش ساخت سایت

سفارش ساخت سایت

سفارش ساخت سایت این روزها اهمیت زیادی دارد و رقابت نیز افزایش یافته است. بسیاری از طراحان سایت و شرکت ها تلاش می کنند تا بهترین سایت ها را طراحی کنند و در اختیار مشتریان قرار دهند. در این میان باید توجه کنید که چه سایتی استفاده کنید و باید در سایت خود از چه چیزهایی استفاده کنید تا جذاب شود. پس با ما همراه باشید.

سفارش ساخت سایت

در این مقاله تصمیم داریم به نکاتی اشاره کنیم که باید هنگام سفارش ساخت سایت به طراح سایت خود ارائه دهید و همچنین درباره نحوه سفارش دادن و طراحی سایت نیز صحبت خواهیم کرد.

سفارش ساخت سایت
سفارش ساخت سایت

نحوه سفارش ساخت سایت خوب: راهنمای گام به گام

به طراح وب سایت نیاز دارید؟ اولین چیزی که باید بدانید این است که سفارش ساخت سایت خوب دشوار است. اما به چند مرحله مهم برای راحتی کار شما اشاره می کنیم:

مرحله 1: تعیین کنید که چرا به سفارش ساخت سایت نیاز دارید

اگر می دانید چرا در حال سفارش ساخت سایت هستید ، در نظر بگیرید که نیمی از راه اندازی موفق این منبع را طی کرده اید. درک هدف از وجود وب سایت ، به مشتری و توسعه دهنده اجازه می دهد تا برنامه ها را به راحتی طراحی کنند. در غیر اینصورت ، هنگام سفارش ساخت سایت ممکن است دچار سردرگمی شوید.

مرحله 2: عملکرد وب سایت خود را تعیین کنید

این یک مرحله بسیار ساده است. یک ورق کاغذ بردارید و هر چیزی را که نیاز دارید ، بنویسید. قلم قرمز بردارید و سوالات مربوط به وظایف را تنظیم کنید.

ممکن است چنین سوالاتی برای شما پیش آید:

  • برای اطلاع رسانی به مخاطبان با استفاده از یک وب سایت ، به چه چیزهایی نیاز دارید؟
  • برای جذب مشتریان جدید به چه ویژگی هایی نیاز است؟
  • یک وب سایت برای ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان باید چه کار کند؟

اولین بار خودتان به این سوالات پاسخ دهید. بعداً با مدیر یا توسعه دهندگان آژانس صحبت کنید. عملکردهای لازم برای اطلاع رسانی به مشتریان را بنویسید:

  • یک وب سایت باید صفحاتی مانند “درباره شرکت” ، “لیست محصولات” ، “اطلاعات تماس ، زمان کارکرد ، شرایط تحویل و پرداخت” و غیره را داشته باشد.
  • یک وب سایت باید دارای یک وبلاگ یا بخشی به عنوان “نشریات مفید” باشد.
  • باید پیام “توییتر” یا “فیس بوک” نمایش داده شود که به سرعت تغییرات برنامه های کاری ، ورود محصولات جدید و تبلیغات را گزارش می دهد.
  • در پاورقی باید شرایط همکاری منتشر شود.
  • در جایی برجسته ، باید مجوزها ، گواهینامه ها ، جوایز ، لیستی از مشتریان و پیوندهایی به شبکه های اجتماعی را قرار دهید.

مرحله 3: تعیین کنید که وب سایت باید چگونه به نظر برسد

این یکی از سخت ترین مراحل است. علت؟ هر کس برداشت مختلفی از طراحی کامل ، خوب ، بد و غیره دارد. اگر خودتان یک طرحی را دوست دارید ، ممکن است مشتریان شما آن را دوست نداشته باشند. با این حال ، شما در حال سفارش ساخت سایت برای عموم هستید ، نه برای خودتان ، بنابراین علایق آنها را در اولویت قرار دهید.

نحوه انتخاب ظاهر هنگام سفارش ساخت سایت

این یکی از ساده ترین مراحل کار برای شما است ، اما یکی از سخت ترین مراحل برای توسعه دهندگان است. شما فقط باید ایده خود را در مورد طراحی مورد نظر خود با متخصصان در میان بگذارید. نمایندگان آژانس باید ایده های شما را به واقعیت تبدیل کنند و سپس به درخواست هایی مانند بازی با فونت ها و غیره پاسخ دهند.

  • از توسعه دهندگان بخواهید از خوانایی محتوا اطمینان حاصل کنند.
  • قبل از درخواست بازی با فونت ها ، این سوال را مطالعه کنید. این به شما کمک می کند تا نتیجه را آگاهانه از توسعه دهندگان بخواهید.
  • نرخ بارگذاری بالقوه صفحات فرود را ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید که به عنوان یک صفحه فرود لازم است همه صفحات وب سایت که برای مخاطب مهم است را در نظر بگیرید. می توانید در این زمینه مقاله های مختلفی مطالعه کنید.
  • چند سوال در مورد کارایی سایت از توسعه دهنده بپرسید. اگر هیچ تجربه ای در زمینه توسعه منابع ندارید ، باید به حرفه ای بودن و تجربه طراح اعتماد کنید. در آینده ، شما می توانید قابلیت و کارایی را به تنهایی ارزیابی کرده و همچنین با استفاده از آزمون ها (تست A/B)می توانید کارایی سایت را افزایش دهید.

مرحله 4: CMS  (سیستم مدیریت محتوا) را انتخاب کنید

در این مرحله ، شما باید دو مشکل را حل کنید. ابتدا تعیین کنید که از CMS استفاده می کنید یا سفارش ساخت سایت HTML برای شما بهتر است. در مرحله دوم ، اگر تصمیم دارید یک وب سایت با CMS بسازید ، تعیین کنید که کدام سیستم مدیریت محتوا در مورد شما بهتر است استفاده شود.

مرحله 5: درباره ویژگیهای سایت توافق کنید

به طور خلاصه ، وب سایت شما باید پاسخگوی نیازهای مخاطبان و الزامات فنی موتورهای جستجو باشد. در اینجا لیستی از ویژگی ها و مشخصات که باید با توسعه دهندگان توافق کنید ، آورده شده است:

  • نمایش صحیح در مرورگرهای محبوب ؛
  • سازگاری برای دستگاه های تلفن همراه ؛
  • نقشه سایت و فایل txt به درستی پیکربندی شده است.
  • سرعت قابل قبول بارگذاری وب سایت ؛
  • بدون صفحات تکراری از توسعه دهندگان بخواهید آدرس اینترنتی را ارائه دهند ، صفحه را از برچسب ها ، دسته ها و بایگانی ها ببندند.
  • قابلیت بهینه سازی متا داده های یک صفحه ؛
  • قابلیت درج کدهای خدمات شخص ثالث ، به عنوان مثال ، خدمات تجزیه و تحلیل ؛
  • اعتبار کد را بررسی کنید ؛
  • قابلیت بهینه سازی محتوای گرافیکی: تغییر اندازه عکس ها ، اضافه کردن عنوان ، عنوان و ویژگی
  • در دسترس بودن توابع کاربر پسند: نظرات ، دکمه های اجتماعی ، سیستم رتبه بندی ، فرم های جستجو و بازخورد ، جهت یابی آسان.
  • اگر در بازار بین المللی کار می کنید ، به یک وب سایت چند زبانه نیاز دارید.
  • امنیت منابع: حفاظت از دسترسی غیر مجاز ، ایجاد نسخه پشتیبان ، مسدود کردن نظرات هرزنامه.

مرحله ششم: تعیین کنید که کجا وب سایت سفارش دهید

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سفارش ساخت سایت را به یک آژانس یا یک فریلنسر بسپارید. به دنبال یک دستور العمل جهانی برای یافتن پیمانکار نباشید. کار با آژانس ها و متخصصان خصوصی مزایا و معایبی دارد.

چرا سفارش ساخت سایت را به نمایندگی معتبر بسپاریم؟

در اینجا دلایل اصلی ذکر شده است:

  • آژانس ها معمولاً خدمات جامعی ارائه می دهند. لازم نیست به مدیریت سایت ، بهینه سازی فنی ، بازاریابی اینترنتی فکر کنید.
  • شما قرارداد را امضا می کنید و هزینه خدمات آژانس را به طور رسمی پرداخت می کنید.
  • شما با مدیر ارتباط خواهید داشت ، نه مستقیماً با برنامه نویس وب ، که به شما کمک می کند به یک زبان صحبت کنید.
  • از نظر تئوری ، همکاری با شرکت ها ، شما را از هدر رفتن مهلت ها و غیره ناشی از کار با فریلنسرها جلوگیری می کند. به عنوان مثال ، اگر یک فریلنسر شما بیمار شود ، کار روی پروژه شما متوقف می شود تا او بهبود یابد.

مرحله 7: آیا می توانید به تنهایی یک وب سایت بسازید

خودتان می توانید یک وب سایت ایجاد کنید. علاوه بر این ، با در نظر گرفتن انتخاب نام دامنه و تأیید پرداخت برای هاست ، بیش از یک ساعت برای راه اندازی منبع صرف نمی کنید. اما برای ایجاد وب سایتی که نیازهای مخاطبان را برآورده کند ، باید زمان بسیار بیشتری را صرف کنید.

اگر تصمیم دارید خودتان وب سایتی برای خودتان طراحی کنید ، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شما نیاز به یک وبلاگ شخصی دارید ؛
  • شما یک وب سایت بسیار ساده با چند صفحه ثابت ، یک وبلاگ و اطلاعات تماس می خواهید. مخاطبان شما یک منبع الگو را می بخشند.
  • شما باید به اندازه کافی مطالعه کنید تا بتوانید بخش های مختلف سایت خود را طراحی کنید.
  • با این کار در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.

مرحله 8: تعیین کنید که چه کسی پروژه را تبلیغ می کند

شما می توانید بازاریابی اینترنتی را خودتان انجام دهید یا این کار را به متخصصان واگذار کنید. قبل از تصمیم گیری ، به آنچه باید در چارچوب بازاریابی اینترنتی یکپارچه انجام شود توجه کنید:

  • حفظ سایت: نظارت بر ارتباط نسخه “موتورهای وب سایت” ، پاسخگویی به الزامات فنی جدید موتورهای جستجو ، عیب یابی سریع ، پرداخت صورت حساب ها به موقع به ارائه دهنده میزبانی و انجام کارهای معمول دیگر ؛
  • اثربخشی بازاریابی وب سایت را ارزیابی کنید. تجزیه و تحلیل وب و گزارش معاملات به شما کمک می کند.
  • ایجاد و انتشار مرتب محتوا ؛
  • در SMM به ارسال خبرنامه ایمیل مشغول باشید.
  • درگیر بازاریابی جستجو و بازاریابی محتوا باشید ؛
  • جذب کاربران با انواع مختلف تبلیغات ؛

مرحله 9: تعیین کنید هزینه مورد نیاز سایت شما 

قیمت نهایی در سفارش ساخت سایت به ویژگی های آن بستگی دارد: عملکرد ، طراحی ، حجم محتوا و غیره. هزینه تقریبی سفارش ساخت سایت را پس از موافقت با ویژگی های آن با توسعه دهنده می فهمید. مبلغ نهایی را در حین انجام کار مشاهده خواهید کرد. فراموش نکنید که باید دائماً در توسعه منابع و بازاریابی اینترنتی سرمایه گذاری کنید.

برای سفارش ساخت سایت به چه چیزی نیاز دارید؟

با طوفان فکری شروع کنید: مشخص کنید سایت شما چه وظایفی را انجام خواهد داد. این به شما کمک می کند تا عملکرد لازم را توصیف کنید. سپس همه چیز مانند ساعت کار می کند: شما طراحی کامل را از نظر خود توصیف می کنید ، CMS را انتخاب می کنید ، مشخصات فنی لازم را تعیین می کنید. پس از آن ، خواهید فهمید که آیا خودتان یک سایت ایجاد کنید یا بهتر است به متخصصان مراجعه کنید.

برای سفارش ساخت سایت به چه چیزی نیاز دارید؟
برای سفارش ساخت سایت به چه چیزی نیاز دارید؟

10 کاری که باید قبل از استخدام یک طراح برای سفارش ساخت سایت انجام دهید

کسب و کار شما در حال راه اندازی است ، شما بازاریابی سنتی مانند کارت ویزیت و بروشور را انجام داده اید و اکنون باید آخرین کار خود را نیز انجام دهید یعنی سفارش ساخت سایت .

پرس و جو کن

به جای آن جستجوی تصادفی در Google ، وقت آن رسیده است که از شبکه حرفه ای خود برای یافتن طراح وب استفاده کنید. در حالت ایده آل ، شما کسی را می خواهید که به شدت از شخصی که می شناسید توصیه می شود.

میلیون ها طراح وب در سراسر جهان وجود دارد که می توانند به شما در ایجاد وب سایت کمک کنند ، اما اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید به جای اسکایپ به صورت حضوری سایت خودر ا سفارش دهید ، باید از اطرافیان خود برای معرفی بهترین طراح سایت کمک بگیرید.

اهداف و اولویت های وب سایت خود را بشناسید

قبل از اینکه به طور کلی با طراح وب مشارکت کنید ، از خود بپرسید: آیا سایت شما محصولات و/یا خدمات می فروشد یا فقط برای ارائه اطلاعات وجود دارد؟ یک طراح وب می تواند به شما در پاسخ به سوالاتی مانند این سوال کمک کند ، اما به احتمال زیاد آنها مکالمه ای را از شما دریافت می کنند.

در عوض ، وب سایت هایی را که دوست دارید و وب سایت هایی که می توانند به طور بالقوه نشان دهنده نام تجاری شما باشند را به صورت آنلاین جستجو کنید. این نیز زمانی است که شما شروع به تهیه طرح کلی آنچه می خواهید وب سایت شما انجام دهد ، می کنیم ، اما بعداً به آن می پردازیم. در حال حاضر ، دریابید که چرا می خواهید در ابتدا یک وب سایت یک نقطه شروع برای پروژه شما ایجاد کند.

سفارش سایت

آیا برای سفارش ساخت سایت به طراحی از صفر احتیاج دارید یا از قبل سایتی دارید که نیاز به بروز رسانی دارد؟ هر دو کاملاً دو گفتگوی متفاوت هستند: یکی بر ایجاد و اجرای چشم انداز متمرکز است و دیگری بر بهبود دیدگاه موجود تمرکز دارد.

اگر از قبل سایتی ندارید ، بر اساس تحقیقات خود فهرستی تهیه کنید که شامل تعداد صفحات ، سرصفحه ها ، دکمه ها ، منوها یا هر عنصر بصری دیگری است که قصد دارید در وب سایت خود قرار دهید. همچنین هرگونه رسانه های اجتماعی یا نمادهای مورد نیاز خود را برای تبلیغ آنلاین در سایت خود قرار دهید.

بودجه

سفارش ساخت سایت ، بسیار شبیه به ساختن خانه است: همیشه هزینه آن بیش از آن است که پیش بینی می کنید. اجازه ندهید این شما را بترساند ؛ فقط آماده باشید! قبل از صحبت با طراحان بالقوه ، تحقیقات خود را انجام دهید و دریابید که میزان هزینه طراحی سایت در شهر شما چقدر است.

بهترین منبع برای یافتن این اطلاعات این است که از سایر صاحبان مشاغل محلی در منطقه که برای ایجاد وب سایت خود استخدام کرده اند ، بپرسید. اگر متوجه شدید که عاشق وب سایت خاصی هستید که محلی نیست ، با صاحب آن تماس بگیرید و بپرسید که آیا آنها مایل نیستند اطلاعات تماس طراح خود را به اشتراک بگذارند. آنها از تعریف و تمجید شما قدردانی خواهند کرد و به احتمال زیاد این اطلاعات را به اشتراک خواهند گذاشت.

به هر صفحه یک هدف بدهید

می خواهید وب سایت شما چند صفحه داشته باشد؟ هدف هر صفحه چیست؟ چند کلمه در هر صفحه وجود داشته باشد؟ اینها تنها تعدادی از سوالاتی هستند که باید قبل از سفارش ساخت سایت بپرسید که به احتمال زیاد ساعت شما را برای پاسخگویی به این سوالات هزینه می کند. باز هم ، بهترین رویکرد این است که وب سایت هایی را در صنعت مورد علاقه خود بیابید و سعی کنید از ساختار آنها تقلید کنید (نه کپی) تا چیزی مشابه ایجاد کنید.

اگر نمی دانید به چند صفحه نیاز دارید ، با این پنج صفحه که مشتریان شما انتظار دیدن آنها را دارند شروع کنید:

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • سوالات متداول
  • جزئیات محصول یا خدمات
  • مخاطبان

وب سایت شما یک کانال بازاریابی موثر برای تجارت شما خواهد بود ، به این معنی که اگر ساختار موجود برای پشتیبانی از آن وجود داشته باشد ، می توانید آن را به روز نگه دارید.

ایجاد یک فرآیند خلاق هنگام سفارش ساخت سایت

به احتمال زیاد شما در حال ایجاد و مدیریت بازاریابی خود با استفاده از ابزارهایی مانند Google Docs یا Dropbox برای مدیریت فایل ها هستید. از آنجا که همکاری آسان آنلاین هنگام کار با طراح وب کلیدی است ، یک پوشه آنلاین ایجاد کنید تا ایده ها را جمع آوری کرده و اطلاعات کلیدی را که برای پروژه شما نیاز دارند ذخیره کنید.

ایجاد یک برنامه راه اندازی

وقتی وب سایت فرضی شما آماده شد ، برنامه شما چیست؟

قبل از شروع سفارش ساخت سایت خود ، باید در نظر بگیرید که چگونه پس از اتمام ، از آن به نفع خود استفاده کنید. برخی از مالکان با راه اندازی وب سایت خود رویدادی را ترتیب می دهند تا در مورد نام تجاری خود سروصدا ایجاد کنند.

دیگران بهترین مشتریان خود را برای ارائه توصیفات در سایت جدید خود از طریق محتوای کپی یا ویدئویی آماده می کنند تا آنها و این مشتریان چیزی برای گفتن و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی داشته باشند.

هنگامی که وب سایت شما برای مصرف عمومی آماده شد ، این سه مورد را به خاطر بسپارید:

  • مطمئن شوید که از نظر گرامری درست است
    بررسی کنید ، مجدداً بررسی کنید و سپس دوباره آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ خطای املایی یا نقطه گذاری وجود ندارد. هیچ راهی برای از دست دادن مشتری احتمالی بهتر از ایجاد اولین تصور ضعیف در اشتباه تایپی وجود ندارد.
  • لینک های خود را آزمایش کنید
    آیا ایمیلی مرتبط با سایت دارید؟ اطمینان حاصل کنید که دوستان و خانواده برای شما ایمیل هایی از طریق سایت ارسال می کنند. اگر می توانید محصولات را مستقیماً از وب سایت جدید خود سفارش دهید ، چندین سفارش آزمایشی را اجرا کنید تا بررسی کنید سیستم شما به درستی کار می کند.
  • وب سایت خود را در یک دستگاه موبایل مشاهده کنید
    شما می خواهید بازدیدکنندگان به راحتی از طریق دستگاه های تلفن همراه خود در تلفن حرکت کنند. حتماً سایت خود را از چندین دستگاه مشاهده کنید تا ظاهر آن را ببینید و عملکرد سایت را آزمایش کنید. پیوند وب سایت خود را برای دوستان خود ارسال کنید و از آنها نظر خود را در مورد نحوه ظاهر شدن و عملکرد آنها بپرسید.

6 اشتباه رایج هنگام سفارش ساخت سایت

6 اشتباه رایج هنگام سفارش ساخت سایت
6 اشتباه رایج هنگام سفارش ساخت سایت
  1. پرداخت بسیار کم
    شاید یکی از مسائلی که همه درباره آن فکر می کنند ، پول باشد. اینکه به جای سفارش ساخت سایت در یک شرکت ، بخواهند خودشان یک سایت را طراحی کنند. این کار تا حدودی اشتباه است. فقط به خاطر هزینه نباید از سفارش ساخت سایت فرار کنید. به دنبال یک طراح خوب با قیمت منصافنه باشید و کارهای خود را به نحو احسن پیش ببرید.
  1. پرداخت بیش از حد
    این دقیقاً برعکس اشتباه شماره 1 است. اجازه دهید با فاش کردن یک راز کوچک کثیف در مورد طراحی وب سایت شروع کنم. اکثر مردم فکر می کنند ، اوه ، من قصد دارم سفارش ساخت سایت را به یک شرکت حرفه ای بسپارم زیرا من یک وب سایت واقعی می خواهم و آنچه اکثر مردم متوجه آن نیستند این است که همه وب سایت ها تقریبا به صورت مشابه ساخته شده اند.
  1. استخدام “طراح” به عنوان سازنده وب سایت شما
    بنابراین ، منظور من از آن چیست؟ این عجیب به نظر می رسد. بنابراین ، وقتی می گویم طراح ، منظور من شخصی است که کاملاً هنرمند است یا شخصی که عمدتا روی طراحی گرافیک تمرکز می کند. بسیاری از “طراحان” فقط نگران زیبایی سایت هستند. به نظر می رسد یا منحصر به فرد است یا از آخرین روندهای طراحی وب سایت پیروی می کند. اما در پایان روز وقتی به هدف اصلی وب سایت می رسند ، واقعاً چیزی از آن متوجه نمی شوند.
  1. عدم دریافت CMS
    بنابراین ، CMS چیست؟ CMS مخفف Content Management System است و در اصل یک نرم افزار برای مدیریت و به روز رسانی وب سایت شما است. Word Press و Square Space هر دو یک CMS هستند و یک میلیون CMS متفاوت در آن وجود دارد. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که همه CMS ها یکسان نیستند ، حتی در Word Press.
  1. عدم انجام کارهای خود
    برخی از موارد ساده را خودتان می توانید بررسی کنید که آیا نیاز است در سایت شما باشد یا خیر. بنابراین آنها را در Yelp ، Google Reviews و LinkedIn جستجو کنید. ببینید آیا مردم در مورد آنها چیزهای خوبی می گویند یا آیا کسی به خصوص چیز بدی می گوید. مزایا و معایب آنها چیست.
  1. آنها آنچه را که تبلیغ می کنند ، انجام نمی دهند

جمع بندی

هنگام سفارش ساخت سایت ، بهتر است نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید تا بتوانید یک سایت جذاب و حرفه ای داشته باشید.