خدمات برنامه نویسی
  • امنیت بالا

  • طراحی رابط کاربری زیبا

  • سرعت بالا

  • افزونگی کم

  • تهیه مستندات پروژه درخواستی
    تهیه مستندات پروژه درخواستی

    ابتدا خلاصه ای از نحوه کارکرد اپلیکیشن مورد نظر خود به صورت فایل ورد یا متنی تهیه کرده و از طریق ایمیل یا واتس آپ برای ما ارسال نمایید . توضیحات اپلیکیشن می بایست شامل : لیست صفحات مختلف اپلیکیشن ، توضیح مختصر در مورد هر صفحه ، امکانات مورد نیاز اپلیکیشن ، نوع دستگاه (موبایل ، تبلت) و در صورت وجود لینک اپلیکیشن مشابه باشد .

  • تحلیل پروژه
    تحلیل پروژه

    کارشناسان ما پروژه موبایل درخواستی شما را تحلیل کرده و مدت زمان و هزینه طراحی اپلیکیشن را به شما اعلام می کنند.

  • تنظیم قرارداد و فازبندی پروژه
    تنظیم قرارداد و فازبندی پروژه

    پس از تایید شما و هماهنگی های لازم انجام شده ، پیش نویس قرارداد برای شما ارسال می شود تا پس از مطالعه قرارداد برای امضا و تایید قرارداد طی جلسه حضوری یا تلفنی با ما تماس حاصل نمایید .

  • تکمیل پروژه و تست
    تکمیل پروژه و تست

    پروژه براساس مدت زمان تعیین شده تکمیل شده و نسخه تست اپلیکیشن برای تست و بررسی هفت روزه تحویل شما خواهد شد.

میزبان صدای گرم شما هستیم…

تمامی راه های ارتباطی با دپارتمان های دولوپرس پرو در این صفحه قرار داده شده است. شما عزیزان می توانید با شماره تلفن اصلی شرکت تماس حاصل نموده یا از طریق فرم زیر پیغام خود را برای ما ارسال نمایید. .

توجه: ایمیل های مهم و ضروری در خصوص شکایات، احضاریه ها و نامه های قضایی، فیلترینگ و پلیس فتا به آدرس [email protected] ارسال گردند تا در اسرع وقت رسیدگی گردند.

طراحی بازی ایرانی

طراحی بازی ایرانی ، اولین برخورد من با بازی‌سازی زمانی اتفاق افتاد که خیلی کم سن و سال بودم. پشت کامپیوتری
قدیمی نشسته بودم که اتفاقی، نرم‌افزار «گیم میکر» را دیدم. برای دختربچه‌ای که هنوز چیزی از بازی‌سازی نمی‌دانست
و فقط از روی کنجکاوی به آن‌جا رسیده بود، فضایی گنگ و عجیب به‌نظر می‌رسید. حالا دیگر به‌یاد نمی‌آورم چگونه و از کجا دفترچه راهنمایی را پیدا کرده بودم که توضیحات کمی در مورد کار با گیم میکر داده بود.

طراحی بازی

طراحی بازی ایرانی
طراحی بازی ایرانی

اما طولی نکشید که اولین بازی خودم را که با ابزارهایی ساده پدید آمده بود، روی صفحه نمایشگر دیدم. شور و شوقی که
آن زمان در خودم یافتم را هرگز قبلا احساس نکرده بودم. کاراکتر بازی، دایره‌‌ای قرمز رنگ و بسیار شبیه کاراکتر بازی‌های پک‌
من بود که آن را هوبی نامیده بودم. آن زمان هیچ ایده‌ای درمورد ساخت گرافیک بازی نداشتم و تمام آن را با ساده‌ترین ابزار
روی دسکتاپ یعنی پینت کشیده شده بودم!

packman gameplay

وقتی 18 ساله شدم، دیگر مطمئن شده بودم که می‌خواهم بازی‌ساز بشوم. اما نمی‌دانستم چطور و از کجا باید شروع
کنم و حتی هیچ‌چیز در مورد مراحل مختلف ساخت بازی نمی‌دانستم. تنها چیزهای که نظرم را به خود جلب می‌کرد، ظاهر شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی و تجربه دوباره شوقی بود که از کودکی با من مانده بود. من بی‌صبرانه می‌خواستم که آن
شوق برگردد.

همه چیز از یک فکر (تصور کلی) شروع می­‌شود.

مدت‌ زیادی از رویاپردازی‌هایم در مورد بازی‌سازی و تلاشم برای وارد شدن به این صنعت گذشت و من هرجور که توانسته
بودم، تجربه و دانش کسب کرده بودم و آدم‌های زیادی را در این زمینه ملاقات کرده بودم. البته آن روزها، روزهای سختی
بودند زیرا که پیدا کردن تمام اطلاعات بنیادی در مورد بازی‌سازی، در کنار هم کار ساده‌ای نبود و من نمی‌دانستم که ساخت بازی فقط پیدایش یک ایده و نوشتن آن روی کاغذ نیست.

EA Canada

کمپانی الکترونیک آرتز ونکوور، کانادا حالا که به‌عنوان طراح بازی در تیمی قرار گرفتم و روی انتشار اولین بازی رسمی‌مان
روی استیم کار می‌کنیم، گاهی به این فکر می‌کنم که چقدر آن روزها، این کار را غیرممکن و دور می‌‌یافتم.

GDD) Game Design Document)

اما الان شما می‌توانید بدون داشتن چندین سال تجربه برای ساخت اولین بازی خود تلاش کنید و تنها با خواندن یک مقاله
در سایت، یک کتاب یا یک نوشته اطلاعاتی را به‌دست آورید که مسیر را برای شما هموارتر کند. من در اینجا هستم تا تجربه شخصی خودم را با شما در میان بگذارم.این‌کار نیاز به مهارت و اندوخته‌هایی در زمینه‌های مختلفی دارد که با تلاش بسیار به‌دست می‌آید.

از کجا شروع کنیم؟

طراحی بازی ایرانی
طراحی بازی ایرانی

برای توسعه یک بازی، باید 6 بخش متفاوت از بازی‌سازی را در نظر بگیرید: بخش طراحی و دیزاین، بخش هنری، بخش کد نویسی، بخش صداگذاری و موسیقی بازی، بخش تست بازی و آمارگیری و بخش انتشار و بازار عرضه.

طراحی و دیزاین بازی

وقتی کلمه طراحی به‌گوشتان می‌خورد، شاید ناخودآگاه به طراحی گرافیکی بازی فکر کنید. اما طراحی بازی، قسمتی از
بازی است که در آن قوانین و مکانیک‌های بازی به‌طور کلی طراحی می‌شوند، سناریو اصلی نوشته می‌شود و مراحل و کاراکترها را با هم هماهنگ می‌شوند.

نمونه‌­های اولیه و تکرارها (Prototypes and Iterations)

در ابتدا شما احتمالا ایده‌ای در مورد بازی‌سازی در ذهنتان دارید و می‌خواهید هر جور که شده آن را پیاده کنید. مشکلی
ندارد که بخواهید تک‌نفره بازیتان را بسازید و در تجربه اول به‌سراغ کار تیمی نروید. البته بازی‌سازی تک‌نفره کاری بسیار
دشوار، هزینه‌بر و وقت‌گیر است اما اگر روی ایده خودتان پافشاری دارید، به سراغ تیم نروید، زیرا تیم نیازمند انعطاف و
پذیرا بودن ایده‌های متفاوت است.

Neil Druckman

در مرحله اول، کاملا بستگی به شما دارد که چگونه بخواهید ایده‌تان را روی کاغذ بیاورید، اما یکی از مهم‌تربن کارهایی که
بهتر است طراحان بازی بلد باشند سند نویسی یا در اصطلاح نوشتن GDD (مخفف Game design document) است. لازم نیست همان ابتدا سندی 60 صفحه‌ای و مرتب و منظم بنویسید. می‌توانید ایده خود را روی تنها یک صفحه و حتی نامنظم بنویسید و در طول ساخت بازی به آن بپردازید.

برنامه­‌نویسی (Scripting)

جرقه اولیه: بازی شما چه ایده‌ای دارد که آن را دیگر از بازی‌ها متفاوت می‌کند؟ چه سبکی دارد و چه تجربه‌ای برای پلیر
ایجاد می‌کند؟ هدف بازی چه‌چیزی است؟ این‌ها ساده‌ترین سوالاتی هستند که طراح باید در ابتدای بازی از خود بپرسد
و بعد از پاسخ دادن به آن‌ها طراحی را آغاز کنند.

تنظیم (بالانس بازی)

مکانیک‌ها: مکانیک‌ها اصلی‌ترین کاری هستند که پلیرها در بازی انجام می‌دهند. گیم‌پلی بازی از کنار هم قرار گرفتن
مکانیک‌ها به‌وجود آمده است. مکانیک‌ها می‌توانند ساده‌ترین چیزها مانند کلیک کردن در قسمت اجتماعی بازی، پریدن،
دویدن و شلیک کردن باشد. البته همه بازی‌ها معمولا یک مکانیک اصلی (Core mechanic) دارند که گیم‌پلی حول آن
می‌چرخد. مثلا اصلی‌ترین مکانیک در بازی سوپر ماریو پریدن است

ارزیابی نهایی

داستان و سناریو: بعد از مکانیک‌ها، داستان بازی مورد توجه پلیرها قرار می‌گیرد. تمام بازی‌ها بر اساس داستانی شکل می‌گیرند و اگر بازی آن را روایت نکند، خود پلیر با تصور آن را می‌سازد. داستان‌های قوی در ذهن ماندگار می‌شوند و پلیر
را بیشتر به بازی جذب می‌کنند. داستان بازی می‌تواند از پیشرفت عددها در بازی 2048، ظهور امپراطوری در تمدن‌‌ها یا
اتفاقاتی خاموش در وادی مقبره ساخته شود.

بازی سازی

طراحی بازی ایرانی
طراحی بازی ایرانی

حس و حال بازی: علاوه بر جلوه‌های بصری و صداها، طراحی بازی، حس و حال بازی را شکل می‌دهد. اولین برخوردی که
پلیر از بازی می‌گیرد، سختی و آسانی بازی که به پلیر احساس ناامیدی یا امیدواری می‌دهد و شکل و شمایل دشمنان
بازی همه می‌توانند شکل‌دهنده حس و حال بازی باشند.

Witcher Game design

حالا که کلیت طراحی بازی را می‌دانید، می‌توانید کارهای مختلفی در این زمینه انجام دهید تا دیزاینر خوبی شوید. یکی از مهم‌ترین کارها این است که ایده‌های خود را بنویسید. هرچیزی می‌تواند به شما ایده دهد؛ خیابان‌ها، طبیعت و فضای باز،
سفر کردن و خواب‌ها.

به عنوان یک طراح بازی چه چیزهایی را باید بدانم؟

برای من، بیشترین ایده را خواب‌هایم به من داده‌اند و با اندکی خلاقیت توانسته‌ام آن‌ها را پرورش دهم. پس دفترچه‌ای برای ایده‌هایتان داشته باشید و از هیچ‌چیز کوچکی غافل نشوید. همچنین می‌توانید توی گیم‌جم‌ها شرکت کنید و از آن‌ها ایده
بگیرید، تیم پیدا کنید و بازی بسازید.

چه چیز­هایی را باید مطالعه کنم؟

به شخصه بیشترین چیزی که در طراحی بازی به من کمک کرده، زیاد بازی کردن و پیدا کردن مکانیک بازی‌ها و خواندن
کتاب‌های دیزاین بوده است. کتاب‌هایی نظیر گیم مکانیک (Game Mechanics)، تئوری فان (Theory of fun)، لول آپ
(Level Up) و چالش‌هایی برای طراحان بازی (Challenges for Game Designers) بسیار مناسب هستند.

در حال حاضر مهم‌ترین موضوع برای یک طراح بازی چیست؟

همچنین برای یادداشت برداری می‌توانید از گوگل داکز، اورنوت (Evernote) و ترلو (Trello) و برای کارهای تیمی طراحی از وان‌نوت، گوگل درایو، گیت‌هاب یا یونیتی کولب (Unity Collab) استفاده کنید.

Game Art

بخش هنری بازی دقیقا همان بخشی است که کدها و طراحی‌های ما را به نمایش می‌گذارد. آرت‌ خوب آنقدر مهم است
که می‌تواند پلیر را به سمت بازی بکشد یا او را بازی بیزار کند! اگر تصمیم دارید آرتیست بازی شوید، باید زمان، انرژی و
خلاقیت زیادی را صرف این‌کار کنید. برای شروع می‌توانید از آرت دوبعدی و دیجیتال پینت شروع کنید و حتی روی کاغذ
طراحی کنید. بهتر است ابتدا قسمت‌های مختلف آرت بازی و انواع آرت استایل را بشناسید.

آیا نیاز به یادگیری نقاشی دارم؟

سه قسمت ابتدایی هر طراحی گرافیکی: رنگ، شکل و فضای آن است. که با توجه به آن‌ها می‌توان قسمت‌های مختلف
ت را مشخص کرد:

شغل بازی سازی

محیط بازی: یکی از اصلی‌ترین وظایف آرتیست بازی ایجاد فضایی است که طراح بازی در نظر دارد. زیرا حس و حال اصلی
بازی مربوط به فضایی است که در بازی وجود دارد. اگر به آرت بازی‌های بزرگی نظیر آنچارتد و اساسین کرید نگاه کنید،
می‌بینید که چگونه به جزئیات خیلی خیلی ریز توجه شده و فضایی استثنایی را رقم زده است.

آیا من نیاز به یادگیری کد­نویسی دارم؟

کاراکترها، موانع و دیگر اشیای داخل بازی: به جز محیط بازی که پلیر در ان می‌گردد، باید کاراکتر و نوع آن را به‌خوبی
طراحی کنید زیرا کاراکتر اصلی‌ترین چیزی است که پلیر می‌تواند با آن ارتباط بگیرد. همچنین اشیایی که در بازی هستند
باید با محیط و مکانیک‌ها هماهنگ شود. مثلا شما نمی‌توانید یک کاراکتر قد کوتاه را در مقابل مانعی بلند قرار دهید یا
رنگ اشیا، موانع و کاراکترها را هم‌رنگ فضای بازی بسازید.

بازی سازی با یونیتی

رابط کاربری: یکی از چیزهایی که بازی را منحصربه‌فرد می‌کند، استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، آیکون‌ها و شکل‌های متفاوت
است. علاوه بر زیبایی بصری شکل‌ها و نوشته‌ها در بازی باید خوانا و قابل درک باشند. مثلا برای نشان دادن مقدار تیر
کسی از علامت گل یا رنگ صورتی و قرمز استفاده نمی‌کند! همچنین باید تمام آرت بازی از نظر حجم و اندازه، رنگ و
استایل هماهنگ باشد.

از کجا شروع کنم؟

دو بعدی یا سه بعدی بودن: این یکی از تصمیم‌‌هایی است که باید علاوه بر سنجیدن توانایی آرتیست، مکانیک‌های بازی را
نیز در نظر گرفت. بازی‌های دو بعدی می‌توانند از دو طریق فریم به فریم و اصطلاحا استخوان محور طراحی شوند. فریم به
فریم یعنی شما تمامی حرکات کاراکتر و فضا را قسمت به قسمت نقاشی کنید و در طراحی استخوان محور، شما کاراکتر
و فضا را نقاشی کرده و فقط ان را انیمیت می‌کنید.

Game artist

فتوشاپ و اسکچ دو تا از بهترین نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانید با آن‌ها کار کنید. برای آرت سه بعدی می‌توانید از تری‌دی‌مکس، مایا و بلندر (Blender) استفاده کنید.

چطور می­‌توانم اولین بازی خود را بسازم؟

بخش سوم: کد نویسی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بازی‌سازی، قسمت فنی و برنامه‌نویسی است. در واقع طراحی‌های شما روی کدها سوار می‌شوند و زیربنای هر بازی از کدها تشکیل شده است. در برنامه‌نویسی بازی اولین قدمی که باید بردارید، انتخاب نوع موتور بازی‌سازی یا محیطی است که شما در آن برنامه‌نویسی می‌کنید.

آموزش تصویری

اگر تابه‌حال برنامه‌نویسی نکرده‌اید، از اسم آن نترسید. برنامه‌نویسی کاری است که تنها نیاز به تلاش و تمرین زیاد دارد و یادگیری آن اصلا کار سختی نیست.

Game Programing

باید ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید نقش اصلی شما در بازی برنامه‌نویس باشد یا تنها قصد پیاده‌سازی ایده‌‌تان را دارید.
اگر می‌خواهید فقط ایده خود را به عنوان یک طراح بازی پیاده کنید، بهتر است برنامه‌نویسی را مکانیک به مکانیک یاد بگیرید.

قیمت طراحی بازی

یعنی هر قسمتی را که می‌خواهید پیاده کنید، جستجو کنید و به منبع برنامه آن برسید. البته باز هم باید یک ایده کلی در
مورد برنامه‌نویسی داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید اطلاعات مورد نظرتان را جستجو کنید.

Game Jam

چند موتور بازی‌سازی که شما برای شروع می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و راجع به آن‌ها اطلاعات کسب کنید عبارت‌اند از: یونیتی (Unity با زبان سی‌شارپ و جاوا اسکریپت)، آنریل (Unreal با زبان سی‌پلاس‌پلاس)، پیکسی جی‌اس (Pixi.Js با زبان جاوا اسکریپت) و گیم میکر استودیو (Game maker Studio). طراحی بازی ایرانی

چه بازی­‌هایی را انجام دهم؟

یکی دیگر از مواردی که در برنامه‌نویسی بازی باید به آن توجه کنید، زبان برنامه‌نویسی است. جاوا اسکریپت، سی‌‌پلاس‌
پلاس (C++) و سی‌شارپ امروزه بیشترین زبان‌های مورد استفاده در دنیای بازی هستند. انتخاب زبان برنامه نویسی بیشتر
به خود فرد و موتوری که برای ساخت بازی انتخاب کرده است، برمی‌گردد. طراحی بازی ایرانی

شرکت طراحی بازی

اگر برنامه‌نویسی بازی را انتخاب کرده‌اید یا برای طراحی بازی به آن نیاز دارید، از شروع آن نترسید. شما بارها در برنامه‌
نویسی شکست می‌خورید و با ناکامی روبه‌رو می‌شوید، اما این به این معنی نیست که شما در برنامه‌نویسی بد باشید. برنامه‌نویسی کاری چالش‌آمیز است و قابل درک است که شاید در ابتدا حس خوبی به آن نداشته باشید. اما به‌خودتان
ایمان داشته باشید و دست از تلاش نکشید. طراحی بازی ایرانی

صداگذاری و موسیقی بازی

گوستاوو سانتائولایا آهنگ‌ساز بازی لست‌آف‌آس که کاراکتری در لست‌آف‌آس ۲ نیز بود صداگذاری و موسیقی بازی می‌تواند حس و حال بازی را شکل بدهد و در ذهن‌ها ماندگار شود. خود صداگذاری بازی شامل چند بخش موسیقی متن، گویندگی، صداگذاری کاراکترها و صداهای بازی نظیر صدای گرفتن سکه، پرش و افتادن می‌شود. برای انجام هرکدام از آن‌ها بهتر است به‌طور کلی، کار با صداها را بلد باشید و بتوانید آن‌ها را ضبط و ترکیب کنید. طراحی بازی ایرانی

قالب بازی

مهم‌ترین اصل در موسیقی بازی این است که صدا و موسیقی با حس و حال بازی و دنیای آن هماهنگ باشد. در تولید صداها می‌توانید از سازهای طبیعی و ضبط صدای خودتان استفاده کنید و و با نرم‌افزارهای آهنگ‌سازی آن‌ها را ترکیب کرده و صدا بسازید. طراحی بازی ایرانی

بازی سازی با سی شارپ

برای موسیقی متن بازی می‌توانید از نرم‌افزارهای لاجیک پرو (Logic Pro)، ایبلتون لایو (Ableton live)، اف‌ال استودیو (FL Studio)، ریپر (Reaper) یا آداسیتی (Audacity) و برای صداهای بازی از بی‌اف‌اکس‌آر (Bfxr)، چپتون(Chiptone) یا لشی اس‌اف‌میکر(Leshy SFMaker) استفاده کنید. من به شخصه، معمولا برای صداسازی از ایبلتون استفاده کرده‌ام که شاید در
ابتدا کار با آن پیچیده به‌نظر برسد اما با تمرین و تلاش در آن موفق خواهید شد. طراحی بازی ایرانی

نرم افزار های بازی سازی

همچنین می‌توانید صدا و موسیقی‌ آماده را از سایت‌ و پلتفرم‌های مختلف دانلود کنید و زحمت ساخت آن را به خود ندهید. ساندکلاد (SoundCloud) و بن‌ساند (BenSound) از جمله پلتفرم‌هایی هستند که صداهای رایگان در اختیار شما قرار می‌
دهند. طراحی بازی ایرانی

بخش تست بازی و آمارگیری

این بخش از ساخت بازی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شما برای اینکه پیش از انتشار، بازخوردی کلی از بازی خود
داشته باشید و بتوانید اشکالات آن را پیدا کنید باید اول آن را تست کنید. طراحی بازی ایرانی

ابزار‌های مشترک طراحی بازی

افرادی هستند که کارشان تست بازی است و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. معمولا اگر فردی از خارج تیم، بازی شما را
بازی کند بهتر می‌تواند بازخوردی صحیح به شما ارائه بدهد. چرا که معمولا وقتی در طول ساخت بازی هستید متوجه
اشکالات و تجربه‌ای که به پلیر می‌دهید نمی‌شوید. طراحی بازی ایرانی

نرم‌افزارهای ویرایش متن

به‌جز برطرف کردن اشکالات گرافیکی، فنی و طراحی اشکالاتی وجود دارند که غیرمستقیم هستند. مثلا شاید شما از پازلی
در بازی استفاده کرده باشید که در طول زمان حسی منفی به پلیر بدهد و تجربه خوبی را برای او نسازد. پس شما نیاز به
آمار نیز دارید. طراحی بازی ایرانی

اکسل

در بازی‌های آنلاین که برای آنها آپدیت ارائه می‌شود، این کار زیاد پیچیده نیست زیرا می‌توانید بفهمید چند درصد از پلیرها در
چه قسمتی از بازی، بازی را ترک می‌کنند یا چه مدت زمانی را با بازی شما صرف می‌کنند و اشکالات آن را در هر نسخه
برطرف کنید. اما برای بازی‌های آفلاین، بهترین راه آمارگیری پرسشنامه یا بررسی گزارش و تجربه‌های تسترهای بازی است.

انتشار و بازار عرضه بازی

این بخش از بازی‌سازی تقریبا کار پر دردسری است. اگر تا اینجای کار آمده‌اید یعنی حالا دیگر مراحل ساخت بازی شما تمام شده و به دنبال ناشری برای بازی خود هستید یا شما می‌خواهید در بخش بازار عرضه بازی فعالیت کنید. نرم‌افزار بازار، گوگل پلی، استیم، اوریجین (Origin)، GOG، itch.io، Game jolt، Armor Games، Github پلتفرم‌هایی هستند که برای انتشار می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. طراحی بازی ایرانی

Microsoft Visio

اما اگر می‌خواهید که پلیرها و بازخوردهایی برای بازی خود داشته باشید بهتر است با محیط‌های عرضه بازی آشنا شوید
که ما در اینجا چند نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم: طراحی بازی ایرانی

تخته سفید

شبکه‌های مجازی: این روزها که شبکه‌های مجازی بخش جدانشدنی زندگی ما شده‌اند، انتشار بازی‌ها کار ساده‌تری است.شما می‌توانید با انتشار بازی حتی روی صفحه شخصی خودتان در توییتر، اینستاگرام و فیسبوک بازخورد بگیرید.
می‌توانید از شبکه‌های دیگری نظیر ردیت (Reddit) نیز استفاده کنید. البته اگر شما بخواهید خودتان آن را به‌تنهایی
منتشر کنید باید زمان زیادی صرف یادگیری مهارت‌های مارکتینگ کنید. طراحی بازی ایرانی

فتوشاپ

ناشران بازی: افرادی هستند که به‌طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند. اگر بودجه کافی ندارید، می‌توانید آن را به
شرکت یا ناشر بدهید تا بازی شما را انتشار دهند و بازاریابی کنند. البته برای این کار لازم است حداقل استاندارهای ساخت بازی را رعایت کرده باشید و بازی شما در سطحی متوسط قرار بگیرد. همچنین شما باید سندهایی را مربوط به انتشار آماده کنید. طراحی بازی ایرانی

موتور بازی سازی یونیتی

ارتباطات: یکی دیگر از راه‌های انتشار ارتباط با افرادی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. می‌توانید صفحات اجتماعی
این افراد را در اینترنت پیدا کنید یا به آن‌ها ایمیل بزنید. برای پیدا کردن ایمیل آن‌ها می‌توانید از لینکدین، توییتر یا گوگل
استفاده کنید. طراحی بازی ایرانی

ابزارهای مختلف گیم دیزاین

همچنین با مطالعه مجله‌ها و اخبار نیز می‌توانید سایت یا ایمیل‌های افراد را پیدا کنید. با شرکت‌ کردن در دورهمی یا کنفرانس‌های مربوط به توسعه، نرم‌افزار یا بازی‌سازی می‌توانید با افراد مختلف ارتباط گرفته و در ساخت و انتشار بازی
خود از آن‌ها کمک بگیرید. طراحی بازی ایرانی

بازی سازی با یونیتی

گیم‌جم‌ها، کنفرانس و فستیوال‌ها: می‌توانید بازی‌های خود را در فستیوال‌های اینترنتی شرکت دهید یا در گیم‌جم حضور
یابید و بازی بسازید. خیلی از بازی‌های بزرگ امروز، بازی‌هایی بوده‌اند که در گیم‌جم ساخته شده‌اند یا برای یک فستیوال بوده‌اند. طراحی بازی ایرانی

مهارت‌هایی که داشتن آن‌ها ارزشمندتان می‌کند

یوتیوبرها و استریمرها: شاید ایده عجیبی به‌نظر برسد اما امروزه خیلی از بازی‌سازها برای بازاریابی و تبلیغ بازی خودشان
از یوتیوبرها و استریمرها کمک می‌گیرند. برای ارتباط گرفتن با آن‌ها می‌توانید به آن‌ها ایمیل بزنید یا در فضاهای مجازی
بازی خود را به آن‌ها نمایش دهید. طراحی بازی ایرانی

مهارت های فنی و مبتکرانه قوی

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ساخت بازی های کنسولی به زیرساخت‌های قانونی دقیق، شرکت‌های بزرگ و نیروی انسانی ماهر نیاز دارد. علاوه بر این تحریم‌های ظالمانه باعث شده تا چرخه انتشار بازی‌ها با چالش مواجه
شود. طراحی بازی ایرانی

مهارت‌های طراحی ویژگی

موبایل پول‌سازترین پلتفرم ساخت بازی در ایران است/افزایش درآمد بازی سازان در ایام کرونا بر اساس آمار سازمان
بهداشت جهانی، بیماری کرونا به مرحله همه‌گیری رسیده است و این مسأله را نباید دست کم گرفت و باید درک کرد
که این روز‌ها بیماری کرونا از هر زمان دیگری به ما نزدیک‌تر شده و امن‌ترین جا برای ما، ماندن در خانه است.

آموزش بازی سازی

از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، اقدام مهم دیگری که به منظور حفظ سلامت و جلوگیری
از گسترش بیشتر بیماری بارها به آن تأکید شده، دوری از اجتماعات است. این کار احتمال قرارگیری افراد در معرض ویروس را کاهش می دهد و از بار سنگینی که در شرایط حاضر بر دوش نیروهای درمانی جامعه وجود دارد می کاهد.

توانایی مدیریت زمان

ماندن در خانه باعث شد هرکس راهی برای گذران اوقات فراغت طولانی روزهای قرنطینه انتخاب کند. در این میان بازی کردن، انتخاب اول طرفداران بازی‌های موبایلی بود و بسیاری از مردم بخش زیادی از زمان فراغت خود را به بازی کردن اختصاص دادند، در واقع همه‌گیری ویروس کرونا و برنامه‌ریزی دولت‌ها برای نگه داشتن افراد در خانه، باعث محبوبیت و رشد صنعت بازی‌های دیجیتال در دنیا شد. طراحی بازی ایرانی

مهارت‌های قوی ارتباطی

ایران هم از این قاعده مستثنی نبود تا جایی که معاون حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا اکثر فعالیت‌های اقتصادی با ضرر مواجه بوده، گفت: طراحی بازی ایرانی

مهارت یاد دادن

خوشبختانه در این ایام بازی‌های موبایلی ایرانی وضعیت خوبی پیدا کردند و استفاده از گیم در ایام شیوع کرونا نه تنها در
ایران بلکه در کل دنیا افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث جذب مخاطب بیشتر و درآمدزایی بیشتری برای بازی‌سازان
شد به نحوی که اصطلاح بیان شده (Corona Proof) کاملاً درباره صنعت گیم صدق می‌کند. طراحی بازی ایرانی

راه طراح بازی شدن

این اتفاق یعنی رونق صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایام شیوع کرونا، حالا که این روزها با ایام اوقات فراغت تابستانی کودکان
و نوجوانان و لزوم دسترسی آنها به سرگرمی‌های دیجیتال سالم نیز همراه شده بازی های موبایلی می توانند گزینه خوبی برای سرگرمی باشند. طراحی بازی ایرانی

مسیر «کنترل کیفیت» یا «تولید»

افزایش 38 درصدی سهم بازیکنان زن در بازار بازی ایران هفتم مهرماه سال جاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تازه‌ترین
پیمایش کشوری خود را در مورد الگوی مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران منتشر کرد. طراحی بازی ایرانی

مسیر خود آموزی

پیمایشی که نشان می‌داد تعداد بازیکنان ایرانی تا پایان سال 1398 به 32 میلیون نفر افزایش پیدا کرده‌ و کماکان «موبایل»
با 92 درصد ضریب نفوذ در میان بازیکنان، پرطرفدارترین پلتفرم بازی در ایران است، نکته جالب توجه دیگر در این پیماش،
افزایش سهم بازیکنان زن است. در پیمایش سال 1396 سهم بازیکنان زن در بازار بازی ایران 35 درصد بود که در تازه‌ترین
پیمایش دایرک این سهم به 38 درصد افزایش پیدا کرده است. طراحی بازی ایرانی

مسیر تحصیلی

نتایج استخراج شده از این پیمایش همچنین نشان از افزایش میانگین سنی بازیکنان ایرانی می‌دهد و متوسط سنی
بازیکنان از 19 سال در سال 1396 به 22 سال در سال 1398 افزایش پیدا کرده و بازیکنان ایرانی به طور متوسط 93 دقیقه
در روز بازی می‌کنند. این در حالی است که بر اساس نتایج این پژوهش سرانه مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران، روزانه 35 دقیقه است. طراحی بازی ایرانی

مسیر شغلی طراحی بازی

یافته‌هـای ایـن پیمایـش در خصوص مجموع هزینه کرد بازیکنان پلتفرم موبایل نیز نشان از تغییرات مهمی در حوزه اقتصاد
بازی دارد. بر اساس برآوردهای پژوهش، مجموع هزینه‌کرد بازیکنان پلتفرم موبایل در سال 1398 رقمی در حدود 290 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 28 درصد سهم بازی‌های موبایلی بومی (بازی‌های توسعه یافته یا بومی‌سازی شده در ایران)
است. اگرچه رشد اعداد و ارقام هزینه‌کرد در پلتفرم کنسول به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. طراحی بازی ایرانی

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

به همین بهانه با حامد نصیری معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به گفت‌وگو نشستیم تا بیشتر در مورد جزئیات
این پیمایش بدانیم. در برخی کشورها شفافیت اطلاعات بیشتر است طراحی بازی ایرانی

آموزش ساخت بازی

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، در خصوص آغاز پیمایش بازی‌ها اظهار داشت: تقریباً از سال 89
هر 2 سال یک‌بار این پیمایش انجام می‌شود تا وضعیت مصرف بازی در ایران مشخص و با سایر پژوهش‌های صورت گرفته
در بحث کالاهای فرهنگی مقایسه شود تا ببینیم وضعیت حاکم بر این محصولات چگونه است. طراحی بازی ایرانی

آموزش ساخت بازی جذاب

وی با بیان اینکه مشابه این کار در آمریکا، آلمان و سایر کشورهای دنیا انجام می‌شود، گفت: اتحادیه اروپا مؤسسه‌ای به
نام ISFE دارد که بنیادی در حوزه بازی‌های ویدیویی در اروپاست و روش‌های تحقیق آنها نسبتاً با روش‌های ما مشابه است، البته در برخی کشورها شفافیت اطلاعات بیشتر است اما متأسفانه در ایران خیلی از بازیکنان در شرایطی بازی می‌کنند که قابلیت ثبت رسمی آن وجود ندارد و همین موضوع گردآوری اطلاعات را دشوارتر می‌کند. طراحی بازی ایرانی

کسب درآمد از ساخت بازی

نصیری تصریح کرد: برای فهم کلی از شرایط بازار راه دیگری به غیر از پیمایش حضوری یا تلفنی وجود ندارد، البته در برخی کشورها مثلا اطلاعات دستگاه‌های پُز مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که بازی یا سخت‌افزار بازی را می‌فروشند را به صورت شفاف
در اختیار دارند اما در کشور ما این زیرساخت‌ها وجود ندارد. طراحی بازی ایرانی

ساخت بازی از طریق موتور بازی سازی یونیتی

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه تا سال 96 تمامی پیمایش‌ها به صورت حضوری بود، گفت: ما تا آن
زمان بلوک به بلوک در شهرها و روستاهای ایران می‌گشتیم و با سازوکار نمونه‌گیری علمی در هر استانی در مورد مصرف
بازی سؤال می‌کردیم، مثل کاری که مرکز آمار در پیمایش‌های خود انجام می‌دهد. امسال هم بنابراین بود که به همین روش
کار را انجام دهیم اما متأسفانه شیوع کرونا این اجازه را به ما نداد و کار به صورت تلفنی پیش رفت. طراحی بازی ایرانی

آموزش یونیتی برای ساخت بازی

پیمایش بازی ها یک دید کلی‌نگر از وضعیت و سازوکار مصرف بازی در کشور می‌دهد در واقع با اندکی تغییرات با نمونه‌گیری تصادفی با افراد تماس گرفتیم و اطلاعات کلی در مورد خانواده را دریافت کردیم و در مورد بازیکنان اطلاعات دقیق‌تری در مورد الگوی مصرف بازی می‌گرفتیم. در نهایت ما با 9200 خانواده مصاحبه کردیم که از این تعداد 3 هزار نفر بازیکن بودند.

هزینه استفاده از یونیتی چقدر است ؟

نصیری مدت‌زمان این پیمایش را بیش از 6 ماه عنوان کرد و گفت: البته بخش گردآوری داده‌ها تقریباً 40 روز کاری زمان برد اما
به طور کلی طراحی پیمایش و تحلیل آن بیش از 6 ماه زمان برد. معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این سؤال که این پیمایش‌ها چه تأثیری در ادامه راه بازی‌سازان دارد، عنوان کرد: طراحی بازی ایرانی

یونیتی برای بازی های موبایلی است یا کامپیوتری ؟

در این اکوسیستمی که بازی در آن تولید می‌شود در حال حاضر اطلاعات و گزارش‌های متنوعی داریم که حدود 6 سال قبل وجود نداشت؛ اما رفته رفته هم از سمت بازی‌سازها و هم از سوی فروشگاه‌های توزیع این محصولات ارائه اطلاعات ترویج
پیدا کرد و مشخص شد که مثلاً در سطح فنی یک محصول چگونه می‌تواند جذاب باشد یا در چه ژانری می‌تواند جذب مخاطب کرد؛ طراحی بازی ایرانی

ساخت بازی های سه بعدی با موتور یونیتی (unity 5)

اما پیمایش ما یک دید کلی‌نگر از وضعیت و سازوکار مصرف بازی در کشور می‌دهد که این اطلاعات را از جای دیگری نمی‌توان
به دست آورد. محتوای بازی های موبایلی سالم تر است طراحی بازی ایرانی

موتور یونیتی (unity 5)

نصیری گفت:‌ اما واقعیت این است که بازیکنان کنسولی پول بیشتری خرج می‌کنند بنابراین نیم‌نگاهی به این بازار اهمیت
دارد. از سوی دیگر این پیمایش نشان می‌دهد که سهم بانوان بازیکن افزایش پیدا کرده و یا هزینه‌کرد در بازی‌ها بیشتر از
گذشته شده است. طراحی بازی ایرانی

بهینه سازی بازی های سه بعدی

در واقع با انتشار این پیمایش هم بازی‌سازی‌ها چشم‌انداز کلی از این صنعت پیدا می‌کنند و هم صنایع مکمل توجه می‌کنند
که چه نیازهایی در کنار بازی وجود دارد که بتوانند آنها را برآورده کنند، ضمن اینکه دستگاه‌های حاکمیتی می‌توانند با توجه به وضعیت بازار برای آینده آن برنامه‌ریزی داشته باشند. طراحی بازی ایرانی

معرفی موتور بازی یونیتی ۵

ساخت بازی های کنسولی در ایران سخت است معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم نتیجه پیمایش مبنی بر اینکه بازی‌سازی در ایران رو به رشد است اما هنوز بازی‌های خارجی طرفدار بیشتری دارد، اظهار داشت: طراحی بازی ایرانی

نرم افزار Unity 3D

کشورهای پیشرو در این حوزه چندین برابر ما تجربه تولید بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی دارند. ساخت چنین بازی‌هایی به زیرساخت‌های قانونی دقیق، شرکت‌های بزرگ و نیروی انسانی ماهر نیاز دارد. علاوه بر این تحریم‌های ظالمانه باعث شده
تا چرخه انتشار بازی‌ها با چالش مواجه شود. طراحی بازی ایرانی

ساخت بازی برای موبایل و کامپیوتر

وی ادامه داد: سازوکار بازی‌های موبایلی ساده است و به فرض هم که ا‌پ‌استور و گوگل متوجه شوند که بازی ایرانی است
و آن را تحریم کنند فروشگاه‌هایی مثل کافه بازار هستند که می‌توانند آن جای خالی را پر کنند اما در مورد بازی‌های رایانه‌ای
یا کنسولی این موضوع سخت‌تر است. طراحی بازی ایرانی

بازی ویدیویی

بازارهای خارجی محدودتر هستند و بازارهای داخلی هم به دلیل عدم وجود قانون‌های مناسب برای کپی‌رایت بازار غیرمنصفانه‌ای برای بازی‌های داخلی محسوب می‌شوند. شاید همیشه در ذهن ما این باشد که رعایت کپی‌رایت به نفع محصولات خارجی است اما واقعیت این است که کمک‌هایی را به بازی‌های داخلی می‌رساند. طراحی بازی ایرانی

طراحی‌های مختلف در بازی سازی موبایل

نصیری گفت: چرا که مثلاً یک بازی جنگی و تیراندازی در ایران ساخته می‌شود و قیمت تمام‌شده‌اش برای مشتری مثلاً 30
هزار تومان می‌شود، بعد یک بازی با کیفیت بالاتر خارجی هم تولید می‌شود که با دلار 30 هزار تومانی مثلا یک میلیون تومان تمام می‌شود. طراحی بازی ایرانی

ساختار یک تیم بازی‌ساز رایانه ای

مسلماً اینجا ترجیح یک بازیکن برای بازی به پولش بستگی دارد. اگر قانون کپی‌رایت وجود داشته باشد باید برای بازی
خارجی یک میلیون تومان پول بدهد و برای بازی داخلی 30 هزار تومان؛ خوب خیلی‌ها تمایل پیدا می‌کنند یک بازی هرچند
با کیفیت پایین‌تر اما با هزینه کمتر داشته باشند و همین موضوع منجر به رقابت بیشتر، افزایش کیفیت بازی و در نهایت
رشد درآمدها می‌شود. طراحی بازی ایرانی

موتور بازی‌سازی چیست؟

وی افزود: با توجه به تلاش‌هایی که استودیوهای بازی‌سازی در این حوزه کرده‌اند، با فراهم شدن شرایط برای ساخت این بازی‌ها، با آینده روشنی برای بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی ایرانی مواجه خواهیم شد. موبایل پول‌سازترین پلتفرم ساخت
بازی در ایران است طراحی بازی ایرانی

آموزش موتور برنامه سازی یونیتی

نصیری در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانیم بگوییم موبایل پول‌سازترین پلتفرم بازی است، عنوان کرد: سؤال شما ابعاد مختلفی دارد. می‌توانیم بگوییم موبایل پول‌سازترین پلتفرم ساخت بازی در ایران است چرا که اگر بخواهیم کل صنعت بازی
را در نظر بگیریم با توجه به اینکه بازی‌ها و سخت‌افزارهای کنسولی به طور کامل با قیمت دلار تهیه می‌شوند بیشترین
گردش مالی را دارند اما برای بازی‌سازان داخلی موبایل پول‌سازترین پلتفرم است. طراحی بازی ایرانی

افزایش درآمد بازی سازان در ایام کرونا

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این سؤال که کرونا چه تأثیری در وضعیت بازی‌ها گذاشت، گفت: بر اساس پیمایشی که صورت گرفت بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی در ایران عنوان کردند که تعداد یوزرها و همچنین درآمد
آنها در دوران کرونا بیشتر شده اما جالب است که بدانید میزان استفاده از بازی‌هایی که ما در رفت‌وآمد بین محیط کار و منزل
از آن استفاده می‌کردیم کاهش داشته و به جای آن بازی‌هایی با ژانر اجتماعی و خانوادگی بیشتر شده است.

بازی‌های دو بعدی

بر اساس این پیمایش تولید بازی کاهش داشته چرا که بحث دورکاری و بعضاً کاهش بهره‌وری تیم‌ها مطرح بود؛ اما میزان
درآمد از بازی‌هایی که قبلاً ساخته شده بود افزایش داشته است.نصیری درباره اینکه چرا سهم استفاده از بازی در کودکان و کهنسالان کاهش زیادی داشته به طوری که بر اساس این پیمایش سهم کودکان 25 درصد و سهم کهنسالان تنها یک درصد بوده، گفت: طراحی بازی ایرانی

زبان برنامه‌نویسی یونیتی چیست؟

در بحث کهنسالان به شکل خاص در دنیا بحث توسعه بازی‌های جدی مطرح است که فراتر از سرگرمی هستند و جنبه توان‌بخشی، آموزشی و درمان دارد. ما برنامه‌های متنوعی داریم که دستگاه‌های مختلف را در این زمینه درگیر کنیم که
برای تولید بازی‌های جدی حمایت‌های مادی و معنوی داشته باشند. ضمن اینکه رویداد جایزه بازی‌های جدی هر ساله
برگزار می‌شود و امسال هم چهارمین دوره آن به دلیل کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. طراحی بازی ایرانی

افزایش نرخ نفوذ بازی بین بزرگسالان و جوانان

وی با اشاره به سهم 25 درصدی کودکان اظهار داشت: نرخ نفوذ بازی بین کودکان کم نیست و سهم 25 درصدی معنی
دیگری می‌دهد و آن این است که نرخ نفوذ بازی بین بزرگ‌سالان و جوانان در حال افزایش است. طراحی بازی ایرانی

پ‍‍لتفرم‌های خروجی برنامه نویسی یونیتی

بچه‌ها کمابیش درگیر بازی هستند و ما هم برای اینکه بازی‌های سالم را به دست آنها برسانیم تفاهمی با وزارت آموزش‌وپرورش امضا کردیم که در قالب شبکه شاد بازی‌هایی را که محتوای آموزشی دارند در اختیار کودکان قرار دهیم.
در واقع تعداد کودکان بازیکن کم نشده؛ اما به تعداد بزرگ‌سالان اضافه شده است. طراحی بازی ایرانی

چرا بازی‌ساز‌ان ایرانی ناراضی هستند؟

بهمن ماه پارسال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان متولی دولتی بازی در ایران اعلام کرد تولیدکنندگان و ناشران
بازی‌های موبایل، کنسول و رایانه باید برای انتشار بازی خود مجوز دریافت کنند. دریافت مجوز پیش از این هم برای بازی‌ها الزامی بود، اما تنها پس از عرضه آن‌ها ضرورت داشت. طراحی بازی ایرانی

دسته‌بندی موتورهای بازی‌ساز کامپیوتری

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آن زمان اصرار داشت ساز‌وکار جدیدی که برای صدور مجوز درنظر گرفته چندان زمان‌بر نیست
و مجوز بازی‌ها را در اسرع وقت صادر می‌کند، اما با گذشت مدت زمانی کوتاه حالا فعالان صنعت بازی می‌گویند به‌خاطر
پیچیده بودن مراحل دریافت مجوز و اعمال بعضی محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌ها، خیلی‌ها از بازیسازان به‌ناچار از انتشار بازی‌هایشان در داخل ایران منصرف شده‌اند و ترجیح می‌دهند آن‌ها را در مارکت‌های خارجی منتشر کنند. طراحی بازی ایرانی

مزایای موتور بازی‌سازی یونیتی

ممیزی‌های افراطی، ورشکستگی اقتصادی، مهاجرت نیرو‌های نخبه و واگذاری میدان رقابت به بازی‌های خارجی از
جمله مسائلی است که بازی‌ساز‌های ایرانی به آن اعتراض دارند و امیدوار هستند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صدایشان
را بشنود. مصادیق سخت‌گیری‌ها برای بازی‌سازان ایرانی طراحی بازی ایرانی

طراحی بازی اندروید

علاوه بر امضای کارزاری آنلاین که تا الان توسط هزار و ۴۰۰ نفر از فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای امضا شده، این صنف
یک نشست آنلاین هم در اپلیکیشن کلاب هاوس برگزار کردند تا مصادیق سخت‌گیری‌های اعمال شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در فرآیند ممیزی و صدور مجوز بازی‌ها را با هم به اشتراک بگذارند. طراحی بازی ایرانی

آموزش برنامه‌نویسی اندروید

در این جلسه بازی‌سازان و مدیرعامل‌های استودیو‌های بازی‌سازی صحبت‌هایی مطرح کردند که بعضی از آن‌ها قابل‌توجه
است؛ به‌عنوان مثل حسین مزروعی، مدیرعامل آواگیمز و رئیس کمیسیون بازی و سرگرمی در کلاب هاوس گفت: «سازمان
نصر می‌گوید اگر تصاویری که در تلویزیون یا VOD‌ها پخش می‌شود را در بازی به کار ببریم فیلتر می‌کنند.» طراحی بازی ایرانی

توسعه و طراحی بازی اندروید

امیرحسین فصیحی، مدیرعامل استودیو فن افزار هم می‌گوید: «اعمال رده‌بندی سنی [در مورد بازی‌های ایرانی]دلبخواهی است؛ اگر حس وحشت در بازی باشد، رده‌بندی بالای ۱۸ یا ۱۵ تعیین می‌شود در حالی که حس وحشت سلیقه‌ای است
یا در مورد پوشش زن گفته شده که تحریک‌کننده نباشد، اما تحریک کننده بودن یا نبودن سلیقه‌ای است. به همین دلیل در
بازی پیکسل آرت به کاراکتر زن ایران گرفته بودند.» طراحی بازی ایرانی

طراحی بازی اندروید

امیر انواری، مدیر استودیو پاپاتا هم در مورد تجربه خود از فیلترینگ بازی‌ها می‌گوید: «به کاراکتر خانم اصلاحیه وارد کردند
با وجود اینکه پوشش عرف جامعه را داشته. مجبور شدیم پوشش را به مقنعه و مانتو تبدیل کنیم. یا مثلا کاربر برای اینکه
در بازی شرکت کند، مبلغ ورودی می‌دهد. حتی به کلمه «ورودی» هم ایراد گرفته شد.» طراحی بازی ایرانی

بهترین بازی ‌های اندروید

نتایج مخرب سخت‌گیری‌ها بر صنعت بازی در ایران سخت‌گیری‌ها علاوه بر اعمال نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای روی
استودیو‌های بازی‌سازی و خود بازی‌ها، به مارکت‌ها و فروشگاه‌های اندرویدی هم اعمال می‌شود تا آن‌ها را وادار به حذف
یا غیرفعالسازی بازی‌ها کند و دسترسی کاربران به بازی‌های ایران را ببندد. در چند مورد، بازی‌هایی بدون اطلاع استودیو‌ها
و طراحان آن‌ها از روی مارکت‌های اندرویدی فارسی حرف شدند. طراحی بازی ایرانی

unity

احسان کنگرانی، مدیر بخش بازی کافه بازار در جلسه کلاب‌هاوس می‌گوید: «دستور از سمت کارگروه مصادیق محتوای
مجرمانه به کافه‌بازار می‌آید و ماملزم هستیم تا بازی مورد نظر را حذف کنیم. وقتی خود کافه‌بازار با اپلکیشن یا بازی به
مشکل برخورد می‌کند، سعی می‌کند با تعامل و اخطار و گفتگو مشکل را حل کند. اگر اصلاح اتفاق نیفتد اپلکیشن حذف می‌شود.» موضوعی که مدیر توسعه توسعه کسب‌وکار مایکت هم آن را تصدیق کرد. طراحی بازی ایرانی

ابزارها و گزینه‌های توسعه بازی اندروید

صادق جبلی، مدیر تیم طراحان سفید که یک استودیوی بازی‌سازی است می‌گوید اعمال چنین سخت گیری‌هایی نتایجی منفی به‌بار آورده است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به مهاجرت بازی‌ساز‌ها از ایران اشاره کرد. به‌گفته او مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد؛ طراحی بازی ایرانی

کراس پلتفرم

هم در بحث سرمایه‌گذاری و هم مهاجرت نیرو‌های متخصص ما چالش جدی داریم و این مسائل روی کیفیت تولید داخل
موثر است. بحث رقابت بازار است. چون بازار درحال رشد است، هزینه رقابت در بازار ایران در حال افزایش است و شرکت‌
های کوچک نتوانستند سهم بازار را بگیرند». طراحی بازی ایرانی

آموزش طراحی بازی اندروید با استفاده از یونیتی

به‌گفته او در سال ۹۸، به‌طور رسمی اعلام شد ۳۵ درصد درآمد توسعه‌دهندگان در کافه بازار از طریق پرداخت درون برنامه‌
ای کسب شده که چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان می‌شود. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم می‌گوید در سال ۹۸ میزان
فروش بازی در بازار داخلی ۲۹۰ میلیارد تومان بوده. طراحی بازی ایرانی

آموزش طراحی بازی اندروید با استفاده از اندروید استودیو

اگرچه بین آمار‌ها تفاوت وجود دارد، اما به صورت کلی می‌توان گفت پتانسیل بازار بازی بازار حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان است
که حتی می‌تواند به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، اما با اعمال محدودیت‌های سلیقه‌ای باعث می‌شویم بخش عمده‌ای از این
عدد به‌طور سالیانه از کشور خارج شده و نصیب بازی‌های خارجی شود. در حالی که طبق برآورد‌های کافه بازار و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حجم تقریبی بازار بازی ایران ۹ میلیون دلار است و می‌تواند به بالای ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

زبان و ابزار برنامه نویسی

حسین مزروعی، مدیرعامل آواگیمز در مورد هدف کارزار تشکیل شده و خواسته فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید:
حدود یکسال پیش از سمت کمیسیون جلسات بسیاری با بنیاد برگزار کردیم تا نظر کارشناسی صنف و بازی‌سازان را با بنیاد مطرح کنیم. طراحی بازی ایرانی

مراحل ساخت بازی اندروید

صحبت ما این بود که تصمیمات بنیاد نباید اقتصاد بازی‌ها را هدف قرار دهد، چون آسیب‌زا هستند. اقتضای ممیزی این رسانه ماتفاوت است. رسانه‌ای که هرلحظه محتوایش تغییر می‌کند را نمی‌توان مانند کتاب ممیزی کرد، اما الان ممیزی بازی‌ها
مانند همان ممیزی کتاب و فیلم اعمال می‌شود که جوابگو نیست. طراحی بازی ایرانی