خدمات برنامه نویسی
  • امنیت بالا

  • طراحی رابط کاربری زیبا

  • سرعت بالا

  • افزونگی کم

  • تهیه مستندات پروژه درخواستی
    تهیه مستندات پروژه درخواستی

    ابتدا خلاصه ای از نحوه کارکرد اپلیکیشن مورد نظر خود به صورت فایل ورد یا متنی تهیه کرده و از طریق ایمیل یا واتس آپ برای ما ارسال نمایید . توضیحات اپلیکیشن می بایست شامل : لیست صفحات مختلف اپلیکیشن ، توضیح مختصر در مورد هر صفحه ، امکانات مورد نیاز اپلیکیشن ، نوع دستگاه (موبایل ، تبلت) و در صورت وجود لینک اپلیکیشن مشابه باشد .

  • تحلیل پروژه
    تحلیل پروژه

    کارشناسان ما پروژه موبایل درخواستی شما را تحلیل کرده و مدت زمان و هزینه طراحی اپلیکیشن را به شما اعلام می کنند.

  • تنظیم قرارداد و فازبندی پروژه
    تنظیم قرارداد و فازبندی پروژه

    پس از تایید شما و هماهنگی های لازم انجام شده ، پیش نویس قرارداد برای شما ارسال می شود تا پس از مطالعه قرارداد برای امضا و تایید قرارداد طی جلسه حضوری یا تلفنی با ما تماس حاصل نمایید .

  • تکمیل پروژه و تست
    تکمیل پروژه و تست

    پروژه براساس مدت زمان تعیین شده تکمیل شده و نسخه تست اپلیکیشن برای تست و بررسی هفت روزه تحویل شما خواهد شد.

میزبان صدای گرم شما هستیم…

تمامی راه های ارتباطی با دپارتمان های دولوپرس پرو در این صفحه قرار داده شده است. شما عزیزان می توانید با شماره تلفن اصلی شرکت تماس حاصل نموده یا از طریق فرم زیر پیغام خود را برای ما ارسال نمایید. .

توجه: ایمیل های مهم و ضروری در خصوص شکایات، احضاریه ها و نامه های قضایی، فیلترینگ و پلیس فتا به آدرس [email protected] ارسال گردند تا در اسرع وقت رسیدگی گردند.

طراحی بازی

طراحی بازی یک طراح بازی کیست؟اگر شما می خواهید یک طراح بازی باشید باید بدانید یک طراح بازی دقیقا چه
می­‌کند. یک طراح بازی متخصصی حرفه­‌ای در درک و ارائه بازی­ها است. کار یک طراح بازی تنها به ارائه یک ایده‌ی خوب
برای بازی ختم نمی­‌شود. ایده تقریبا فقط ۱ تا ۵ درصد از کار یک طراح را تشکیل می­‌دهد. طراح یک بازی در واقع تلاش
می­‌کند یک بازی را راه‌­اندازی کند؛ از اولین پیش فرض (‌نمونه اولیه) گرفته تا نسخه نهایی کار.

طراحی بازی

بر اساس تعریف جِس شِل، طراحی بازی به معنی عملِ تصمیم­‌گیری درباره‌­ی این است که یک بازی باید چگونه باشد

طراحی بازی
طراحی بازی

طراحی بازی  و تصمیم­‌گیرنده طراح بازی است.

همه چیز از یک فکر (تصور کلی) شروع می­‌شود.

همانطور که گفتیم، طراح بازی فقط یک ایده دهنده‌­ی صرف نیست. در حقیقت ایده‌­ها واقعا کم ارزشند و هر کسی
در یک تیم توسعه‌­دهنده بازی می‌تواند آن ایده را داده باشد. اولین وظیفه‌­ی یک طراح بازی، تبدیل ایده خام اولیه به
یک سند قابل فهم است. این متن توصیفی کلی از ایده‌ی بازی است و شروعی جهت توجیه تکنولوژی، هزینه و زمانی
که برای توسعه بازی لازم است. این سند مفهومی فقط اولین گامِ برداشته شده در این سفر بسیار طولانی محسوب
طراحی بازی  می‌­شود.

GDD) Game Design Document)

این سند مفهومی گسترش پیدا کرده و جزئیات بیشتری را در برمی­‌گیرد و به عنوان یک سند طراحی بازی (GDD)
شناخته می‌­شود. این سندی از تمام جنبه­‌های کوچک و بزرگ و جزئیات بازی است و مرجعی برای اعضای تیم بازی­‌سازی
است و برای پاسخ­‌های احتمالی پرسش­‌هایتان باید به این سند رجوع کنید. طراح بازی طی فرآیند توسعه GDD
طراحی بازی مسئولیت حفظ اسناد و مدارک به روز شده را دارد.

نمونه‌­های اولیه و تکرارها (Prototypes and Iterations)

در توسعه بازی ابتدا باید یک نمونه اولیه ساخته شود. در این روش طراح بازی تلاش می­‌کند خروجی و مکانیک­‌های
پایه­‌ای بازی و مسیر کلی بازی را نشان دهد. نمونه‌­های اولیه اغلب غیر دیجیتال هستند و طراح بازی می­‌تواند به
روش­‌های سریع و موثر این نمونه اولیه را بسازد. ایده بازی واقعی نخواهد شد مگر اینکه اولین نمونه‌­سازی ساخته
شود. اولین نمونه‌­سازی‌­ها معمولا بیشتر و بیشتر تکرار و بازگو می­‌شوند تا مکانیک­‌های بازی به طور موثر ساخته شود.
طراحی بازی  در اینجا طراح بازی باید به طور مستقیم تمام چرخه­‌های تکرار و راه­‌حل­‌های جدید را پیاده‌­سازی کند.

برنامه­‌نویسی (Scripting)

برنامه­‌نویسی بخشی از کار طراح بازی است. طراح بازی معمولا با استفاده از یک زبان برنامه‌­نویسی (یا یک ویرایشگر
گرافیکی؛ یا هر دو) طراحی بازی باید رفتارهای شخصیت، سطوح بازی و به طور کلی گیم­‌پلی بازی را راه‌­اندازی کند.

تنظیم (بالانس بازی)

مقادیر موجود در بازی باید به درستی تنظیم شود تا بازی بالانس باشد. اینکه شخصیت بازی چطور و چقدر بپَرد؟ چه
تعداد گلوله در یک تفنگ جا شود؟ میزان آسیب حاصل از یک شمشیر خاص چقدر است؟ تمام این مقادیر اغلب در یک
سند اِکسل جمع­‌آوری می‌­شود، به طوری که طراح بازی آزادانه می­‌تواند آنها را تغییر دهد و شبیه‌­سازی را اجرا کند. اما
طراحی بازی  در نهایت این مقادیر در بازی قرار داده شده و در زمان اجرا تنظیم می‌­شود.

ارزیابی نهایی

پس، کار یک طراح بازی شامل (البته لزوما محدود به این‌ها نیست)، پیاده­‌سازی ایده روی کاغذ و ساخت نمونه اولیه،
مستند سازی، انتخاب حالت کلی بازی، مشخص کردن قوانین و چالش­‌های بازی، تصمیم­‌گیری در مورد سطوح بازی و
رفتار شخصیت، تنظیم مقادیر هر چند کوچک به طور مکرر، ایجاد و نگهداری یک فایل اکسل از تمام مقادیر و روابط آنها
طراحی بازی موارد دیگری است.

بازی سازی

در نهایت شما باید بدانید که به عنوان یک طراح بازی همیشه باید به روز باشید. آخرین بازی­‌های روز دنیا را بشناسید،
در مورد طراحی بازی‌­ها بحث کنید، بسیار مطالعه کنید، فیلم ببینید، بازی کنید و دائما در حال گسترش فرهنگ شخصیتان

بازی سازی
بازی سازی

باشید. طراحی بازی حالا بهتر متوجه می­‌شوید که کار یک طراح بازی بسیار زیاد است و ایده بازی فقط بخش کوچکی از
این کار است.

به عنوان یک طراح بازی چه چیزهایی را باید بدانم؟

طراحی بازی به معنی یک طیف گسترده­ از دانش­‌هاست. البته تمامی موارد در نهایت مفیدند اما برخی از آنها بسیار
طراحی بازی  مهمتر و ارجح هستند. به یاد داشته باشید، این مسیر آسان نیست، اما جذاب و چالش‌­برانگیز است.

چه چیز­هایی را باید مطالعه کنم؟

این یکی از سوالات متداول در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک طراح بازی­ است. به هر حال پاسخ این سوال ساده
نیست. اولین سوالی که معمولا در این رابطه پرسیده می‌­شود این است که آیا یک داوطلب طراحی بازی نیاز به مدرک دانشگاهی دارد؟ در پاسخ باید گفت، بله. یک طراح بازی خوب باید دانشی گسترده داشته باشد، علاوه بر آن، باید در
مورد یک یا چند موضوع هم دانشی عمیق داشته باشد. این مطلب به این معناست که حتی اگر به دانشگاه نرفته‌­اید،
طراحی بازی به منظور انجام این کار (طراحی بازی) شما نیازمند دانشی قابل قیاس با مطالب ارائه شده در یک دانشگاه هستید.

در حال حاضر مهم‌ترین موضوع برای یک طراح بازی چیست؟

من گمان می­‌کنم که تقریبا همه چیز مهم است. اما اگر از بین همه، چند مورد را بخواهم انتخاب کنم باید به ادبیات، هنر،
تاریخ، ریاضیات و مطالعات رسانه‌­ای اشاره کنم که می­‌توانند موضوعات مفیدی باشند. در نهایت برای تبدیل شدن به یک
طراح بازی دو چیز لازم است: ۱. یادگیری تئوری طراحی بازی ۲. بهبود دانش عمومی خودتان.

آیا نیاز به یادگیری نقاشی دارم؟

بله. هنر چیزی­ست که برخی از طراحان بازی به راحتی از آن چشم­‌پوشی می­‌کنند. اکثرا معتقدند بازی از مکانیک­‌ها
ساخته شده و آرت فقط یک چیز ظاهریست. طبیعتا کارهای سخت هنری باید به هنرمندان محول شود اما یک طراح
بازی خوب حداقل باید قادر باشد ایده ذهنی خودش را طراحی کند. به یاد داشته باشید، شیگرو میاموتو یکی از بزرگترین
طراحی بازی  طراحان تمام دوران، کار خود را به عنوان هنرمند (Artist) آغاز کرد.

شغل بازی سازی

یک دانش هنری کلی تا حد زیادی در انتقال ایده اصلی‌­تان به دیگران و ایجاد ارتباط خوب و موثر با تیم به شما کمک
خواهد کرد و در بهبود کیفیت نمونه اولیه شما موثر است. در نهایت دانش شما در بخش کد­نویسی به برقراری ارتباطتان
طراحی بازی  با برنامه­‌نویسان به شما کمک می­‌کند و دانش هنریتان در زمان کار با هنرمندان.

آیا من نیاز به یادگیری کد­نویسی دارم؟

باید بگم که، بله. البته لازم نیست که شما یک کُدِر (coder) باشید. اما واقعا به طرز چشمگیری در روند کارتان و بهبود
آن موثر است اگر شما حداقل اساس یک زبان برنامه­‌نویسی را یاد بگیرید. واضح است که این موضوع تنها در مورد بازی­‌های دیجیتال طراحی بازی  صدق می‌­کند.

بازی سازی با یونیتی

اگر شما یک دانش کلی از برنامه­‌نویسی داشته باشید قادر به انجام اکثر کارها بدون نیاز به دیگران خواهید بود: آماده‌­اید
که نمونه اولیه و پایه‌­ای را کامل کنید و چیزی که در سرتان می­‌گذرد را به صورت کارآمد به دیگران نشان دهید. شما اگر
تا حدی برنامه­‌نویسی بدانید قادرید کدهای نوشته شده توسط دیگران را درک کنید و پیشنهادات بهتر و منطقی‌تری بدهید
و با لحن درست‌تر و سریع‌تری طراحی بازی مطلبتان را به دیگران برسانید تا کامل متوجه منظورتان شوند.

از کجا شروع کنم؟

اگر می­‌خواهید که طراح بازی شوید، باید از طراحی بازی شروع کنید. شما می‌­توانید بازی­‌ها را با یک دسته کارت طراحی
کنید. البته مداد را فراموش نکنید. شما می­‌توانید با آجر­های لِگو، با یک صفحه شطرنج قدیمی این کار را انجام دهید.
درس اول شما این است: «بازی فقط به گرافیک و نرخ فریمش نیست، بازی به قوانینش است.» شما می­‌توانید شروع به ساخت طراحی بازی کنید با هر آن چیزی که دم دستتان است.

چگونه بازی ساز شویم

اگر می­‌خواهید بازی طراحی کنید، باید مستقیما از ساخت بازی شروع کنید. ساخت بازی نوشتن مفاهیم آن نیست.
ساخت بازی به معنی، برداشت ذهنی شما و شروع آن تا رسیدن به مرحله پایانی­ است. در واقع بازی را شروع کنید
و به مرحله نهایی برسانید. اگر هنوز کدنویسی بلد نیستید ‌(باید یاد بگیرید) با هر چیزی که می‌توانید شروع به ساخت
بازی کنید و آن را روی کاغذ بنویسید. یک طراح بازی همیشه باید بازی بسازد. به علاوه، ۱۰ بازی اولتان احتمالا شکست
می­‌خورند‌ (اما این تقصیر شما نیست) و در این مسیر بازی‌­ها بهتر و بهتر می‌­شود و به زودی قابل بازی­‌کردن خواهند شد.

چطور می­‌توانم اولین بازی خود را بسازم؟

راه­‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اگر نمی‌­توانید کد بزنید، با نوشتن روی کاغذ شروع کنید. ساخت یک بازی
تخته‌­ای (Board Game) برای شروع آموزش­‌های زیادی را به شما می‌دهد. ایجاد یک بازی رومیزی راه بسیارخوبی برای
شروع تبدیل شدن به یک طراح بازی­ست. همیشه زمان برای رسیدن به موارد دیجیتال وجود دارد. اما اگر هنوز هم اصرار
دارید که از صفحه نمایش کامپیوتر استفاده کنید ابزارهایی مانند Game Maker یا Stencyl برای شروع مناسبند. هر دو
طراحی بازی  آنها برای یادگیری اصول اولیه در مورد اینکه یک بازی چگونه کار می­‌کند بسیار مفید هستند.

آموزش تصویری

البته بسیار محدودند (به خصوص Stencyl) اما در حال حاضر شما باید یاد بگیرید که چطور بازی­‌های کوچک و سرگرم­‌کننده بسازید. موارد پیچیده‌­تر بماند برای بعد، زمانی که شما به اندازه کافی تجربه کسب کردید. اگر بیشتر به بازی­‌های 3D
علاقه دارید، Unity 3D یک انتخاب عالی‌­ست. یادگیری آن ساده است و جامعه‌­ی بسیار بزرگ وجود دارد که می‌توانند
در صورت نیاز، به شما کمک کنند. البته، تمام این موارد فقط یک سری پیشنهاد است و موتورهای بازی­‌سازی بسیار
طراحی بازی زیادی وجود دارد.

چگونه می­‌توانم شناخته شوم؟

اول از همه، پروژه ای را شروع کنید، سخت کار کنید و حداقل یک نمونه اولیه خوب بسازید. از اینترنت استفاده کنید:
بهترین راه برای رسیدن به شهرت اینترنت است. افراد جالب را در توییتر دنبال کنید و در بحث­‌ها شرکت کنید. مهم‌تر از
این­ها، هویت شخصی برای خود بسازید: در وب سایت توییتر یک حساب باز کنید و روزانه از آن استفاده کنید. در سایت Pinterestعضو شوید. طراحی بازی این­ها به شما کمک می‌­کند تا شناخته شوید.

قیمت طراحی بازی

آنچه که توانایی انجامش را دارید به دیگران نشان دهید، با دیگران صحبت کنید و به زودی با افرادی آشنا خواهید شد که
برایتان اهمیت قائلند و توسط آنها شناخته خواهید شد. به کنفرانس‌­ها و ایونت‌­ها بروید، با افراد همفکر خود معاشرت کنید
و مشاوره بگیرید. انتخاب اول شما احتمالا کنفرانس­‌های توسعه بازی باید باشد. شناخته شدن مساله­­‌ی مهمی­‌ست اگر
تصمیم دارید بازیتان را به طور مستقل منتشر کنید و البته اگر به دنبال یک کار خوب در یک شرکت خوبید مطمئنا حضور
طراحی بازی خوب در شبکه­‌های اجتماعی تا حد زیادی به شما کمک می­‌کند.

Game Jam

Game Jam برای شروع بسیار ارزشمند و مفید است. Game Jam رویدادی­‌ست که در آن توسعه­‌دهندگان بازی سعی
می­‌کنند طی یک دوره کوتاه مدت ( ۴۸ ساعته) یک بازی را تکمیل کنند. این رویداد در سراسر جهان همزمان انجام می­‌گیرد
و امسال در ایران ۱ تا ۳ بهمن برگزار می­‌شود که برای ثبت نام می‌­توانید از این لینک استفاده کنید: www.globalgamejam.org و برای گزینه‌­ی Choose a jam site باید آواگیمز یا انستیتو ملی بازی­‌های رایانه­ ای را انتخاب کنید. اگر واقعا تصمیم دارید
طراحی بازی  یک طراح بازی شوید حتما سعی کنید در این رویداد شرکت کنید چون خیلی چیزها یاد می­‌گیرید.

چه بازی­‌هایی را انجام دهم؟

به عنوان یک قاعده کلی شما باید خیلی بازی کنید. هر بازی که می­‌توانید را بازی کنید و به یاد داشته باشید که باید
نگاهی منتقدانه به بازی­‌ها داشته باشید. بازی­‌ها را تشریح کنید و سعی کنید، درک کنید که چطور کار می­‌کنند، آنها را
بشکنید و تجزیه و تحلیل کنید. یک روش خوب برای این کار مطالعه مطالب موجود در اینترنت در رابطه با ارزیابی، بحث و
انتقاد در مورد بازی‌­های منتشر شده است. در این بررسی­‌ها به شما گفته می­‌شود که بازی­ مورد نظر چطور ساخته
طراحی بازی شده­ یا اینکه توسعه­‌دهندگان با چه مشکلاتی روبرو شده‌­اند و این موارد بسیار به شما کمک می­‌کند.

شرکت طراحی بازی

وقتی یک بازی ویدیویی را تجربه می‌کنید، تشخیص‌اش خیلی ساده است که مدل ساز سه بعدی یا انیماتور برای بازی
چه کاری انجام داده. برای طراح صدا و موزیک ساز نیز مشخص کردن کار هر کس ساده است. البته که بدون برنامه نویسان
و هزاران خط کدی که نوشته‌اند بازی اصلا وجود نداشت. ولی برای بخش هایی که خیلی واضح نیستند چه؟ برای مثال
چه کسی تعیین می‌کند که در یک بازی شوتر اول شخص، چند گلوله باید در خشاب اسلحه باشد؟ یا یک راند از بازی
چقدر سخت باشد؟ یا سرعت شلیک اسلحه چقدر باشد؟ زمان تعویض خشاب چطور؟ همه‌ی این کار‌ها در حوژه‌ی
طراحی بازی گنجانده می‌شوند.

قالب بازی

در یک بازی ادونچر چه کسی تعیین می‌کند که در قرمز رنگ، فقط با کلید قرمز باز شود؟ در یک بازی نقش‌آفرینی چه
کسی درخت مهارت‌‌ها و سیستم اقتصادی بازی را درست می‌کند؟ در آخر و مهم‌تر از همه، چه کسی مسئول سرگرم
کننده بودن طراحی بازی است؟ می‌توان گفت گیم‌دیزاین یکی از متنوع‌ترین نقش‌ها در صنعت بازی است.

بازی سازی با سی شارپ

وظیفه اصلی طراح بازی این است که المان های مختلف بازی را بفهمد و این المان‌ها را به تجربه‌ای درگیرکننده برای
بازی‌کن تبدیل کند تا وی از بازی لذت ببرد. این کار به یک سری مهارت پیشرفته در زمینه فنی و همچنین هنری نیاز دارد.
چرا که طراح بازی از نرم افزار ویرایش مرحله برای ساخت مراحل بازی و از برنامه‌نویسی سطح بالا برای پیاده‌سازی اتفاقات طراحی بازی استفاده می‌کند.

نرم افزار های بازی سازی

چیزی که باید متوجه شوید این است که طراح بازی بودن فقط این نیست که سر کار ظاهر شوید و برای داستان و
کاراکتر ها و خود بازی ایده پردازی کنید. طوفان فکری داشتن و رسیدن به ایده‌های خوب فقط ۱۰٪ کاری است که یک
طراح بازی انجام می‌دهد. ۹۰٪ باقی مانده، اجرای این ایده‌هاست. برای پیاده‌سازی ایده‌ها نیز طراح بازی از ابزار‌های
هنری و فنی طراحی بازی بهره می‌برد.

ابزار‌های مشترک طراحی بازی

ابزار‌هایی که طراحان بازی استفاده می‌کنند با توجه به استودیویی که در آن کار می‌کنند متفاوت است. اما یک سری
ابزار وجود دارند که تمام گیم‌دیزاینر‌ها از آن استفاده می‌کنند. احتمالا همین حالا هم شما از بسیاری از آن ها استفاده
می‌کنید. ابزار‌های مورد نیاز طراحان بازی با توجه به موتوری که بازی با آن ساخته می‌شود، نرم افزارهای سه‌بعدی مورد
طراحی بازی استفاده و جنس بازی، متغیر است.

نرم‌افزارهای ویرایش متن

پروسه طراحی بازی با ایده‌پردازی شروع می‌شود و این ایده‌ها باید جایی نوشته شوند. نرم افزاری مثل ورد مایکروسافت
در همه جا استفاده می‌شود. ایده‌های اصلی بازی و گیم‌پلی پیش از اجرا، نوشته می‌شوند. یک طراح بازی باید به خوبی
با نرم افزارهای ویرایش متن آشنا باشد؛ چرا که در روند ساخت بازی باید مستنداتی بنویسد که شامل جداول، عکس،
فهرست، هدر و پا‌نوشت می‌شود. همه این‌ها نیاز به مهارتی بیش از نوشتن یک پاراگراف ساده دارد. بعضی از مستندات
بازی مانند GDD ( گیم دیزاین داکیومنت) گاهی اوقات بسیار بزرگ می‌شوند. برای بهینه کردن خوانایی این مستندات نیاز
طراحی بازی  است که فرمت مناسبی به کار گرفته شود.

اکسل

آشنایی با نرم افزاری مانند اکسل مایکروسافت یک شرط ضروری است. تمام طراحان از این نرم‌افزارها به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند. قدرت اکسل در نگه‌داری اطلاعات و فرمول‌های ریاضی است که به کمک آن‌ها می‌توان سیستم‌های اقتصادی، کسب تجربه (XP) و درجه سختی را ساخت. برای بهتر کار کردن، طراحان باید با اسکریپت نویسی اکسل نیز
آشنا شوند. این کار هنگام ساخت جداولی که اطلاعات را مهیا می‌کنند لازم می‌شود. برنامه‌نویسان بازی می‌توانند
طراحی بازی کد‌هایی بنویسند که اطلاعات موجود در جداول را مستقیم استخراج و وارد بازی می‌کند.

Microsoft Visio

یکی دیگر از نرم‌افزار‌های مورد نیاز، Microsoft Visio است. از آن برای طراحی دیاگرام، فلوچارت و پایپ‌لاین می‌توان
استفاده کرد؛ به عنوان مثال، برای تعیین این که وقتی بازیکن می‌میرد چه اتفاقی بیفتد، وقتی بازیکن از بازی خارج
شود چه صفحه‌ای ظاهر شود یا این که بازیکن باید چه کار‌هایی انجام دهد تا بتواند بازی‌اش را ذخیره کند. یک نفر باید
تمامی این‌ها را طراحی کند. کشیدن فلوچارت در چنین طراحی‌هایی به خوبی به کار می‌آید. در بهترین حالت، تمامی
جریان بازی باید به صورت دیاگرام نمایش داده شود. این کار کمک شایانی نیز به برنامه نویسان می‌کند و خوشحالی
طراحی بازی برنامه‌نویس نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

تخته سفید

در محیط‌هایی که تیم در کنار هم کار می‌کند و ممکن‌ است هر لحظه یک جلسه برگزار شود به تخته سفید نیاز است.
با این که این یک نرم افزار نیست اما تخته سفید در هر شرکتی برای طراحی‌های کلی، نوشتن وظایف و هر چیزی که
در لحظه به ذهن می‌رسد بسیار کاربرد دارد. اگر وارد یک شرکت شوید ممکن است حتی تخته سفیدی را ببینید که در
طراحی بازی  زیر نوشته‌های آن با تذکر زیادی نوشته شده که موارد بالا را به هیچ وجه پاک نکنید.

فتوشاپ

تمامی طراحان بازی از فتوشاپ استفاده می‌کنند؛ یا حداقل آن را بلدند. قرار نیست گیم‌دیزاینر بافت‌های بازی را طراحی
کند. آن‌ها از فتوشاپ برای نشان دادن آن چیزی که در بازی نیاز دارند بهره می‌برند. قبل از این که طراح، یک پازل را در بازی ادونچر درست کند،  تصویر طراحی بازی کلی از آن را در فتوشاپ می‌سازد.

موتور بازی سازی یونیتی

در این جا طراح تعیین می‌کند که آیتم‌های مورد نیاز ( گلوله یا جان) کجا قرار می‌گیرد، دشمنان از کجا ظاهر می‌شوند
یا از کجا قرار است صحنه سینماتیک بعدی نمایش داده شود. نیازی نیست که شما مانند طراحان گرافیکی در استفاده از فتوشاپ حرفه‌ای باشید. فقط کافی است بدانید چطور از لایه‌ها استفاده کنید، متن بنویسید، عکس‌های مرجع را ویرایش
کنید و طراحی بازی  فایل‌های مورد نظرتان را خروجی بگیرید.

ابزارهای مختلف گیم دیزاین

استودیو‌های بازی سازی یا از موتور‌های لایسنس شده استفاده می‌کنند یا خودشان موتور را می‌سازند. این نکته تعیین
می‌کند که طراح بازی باید از چه ابزاری استفاده کند. ابزارها و موتورهایی مانند Unity 3D و Unreal بسیار مشهور هستند.
هر طراح بازی‌ای بهتر است با این موتو ها آشنا باشد تا تجربه‌اش را به استودیوها منتقل کند. برای مثال اگر با ساخت دنیای بازی در یونیتی آشنا شوید، می‌توانید وارد هر استودیویی که از آن استفاده می‌کند شده و بدون پیش نیاز خاصی شروع به طراحی بازی کنید.

بازی سازی با یونیتی

توسعه‌دهندگانی که از تکنولوژی‌های خودشان استفاده می‌کنند معمولا از استاندارد‌های نرم افزار‌های مشهور استفاده می‌کنند. هم‌چنین نرم افزار‌های Maya و 3D Studio Max نه تنها برای مدل‌سازی و انمیشین‌سازی، بلکه به عنوان ابزار
طراحی بازی مرحله نیز کاربرد دارند. این نرم افزارها همه‌کاره هستند، چرا که می‌توان پلاگین‌هایی برای آن‌ها نوشت تا پشتیبانی خوبی از موتور بازی کنند. برای زبان‌های برنامه نویسی نیز C++ و جاوا کاربرد دارند.

مهارت‌هایی که داشتن آن‌ها ارزشمندتان می‌کند

موارد بالا ابزار‌هایی بودند که طراحان بازی باید بیاموزند و هر کسی می‌تواند آن ها را فر اگیرد. اما چه مهارت‌هایی وجود
طراحی بازی  دارد که یک گیم دیزاینر را برای شرکت ها ارزشمند می‌کند؟

مهارت های فنی و مبتکرانه قوی

بعضی از طراحان می‌توانند به خوبی یک برنامه نویس رندرینگ، اسکریپت نویسی کنند اما نمی‌توانند ایده‌های خود را به
صورت دیداری به خوبی نشان دهند. بعضی دیگر از طراحان نیز می‌توانند ایده‌ها و مراحل را به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی‌
بازی کنند اما قادر به برنامه نویسی نیستند. یک طراح بازی عالی باید هم اسکریپت نویسی خوبی باشد و هم طراحی
ماهر. از دید یک شرکت بازی سازی نیز چنین فردی می‌تواند کار دو نفر را انجام دهد؛ در نتیجه ارزشمندتر است.

مهارت‌های طراحی ویژگی

اگر فکر می‌کنید که با طراحی یک کمبوی مبارزاتی به عنوان یک طراح بازی عالی در نظر گرفته می‌شوید در اشتباه
هستید. تصور می‌کنید که استودیو بین شما و کسی که کل سیستم کمبو‌ی بازی را طراحی کرده است چه کسی
را انتخاب می‌کند؟ طراحی خُرد بد نیست اما دیزاینر‌هایی که یک سیستم یا ویژگی بازی را به کلی طراحی می‌کنند
طراحی بازی بهتر هستند.

آموزش بازی سازی

سعی کنید در طراحی‌های خود بزرگ فکر کنید. اجازه دهید طراحان تازه‌کار جزییات را طراحی کنند. به جای ساختن یک

آموزش بازی سازی
آموزش بازی سازی

شاتگان باحال که دیوار‌ را سوراخ می‌کند به فکر طراحی یک سیستم جدید برای سلاح‌ها باشید. ارزش کار در اینجاست.
زیرا طراحی بازی در نهایت به شما اجازه می‌دهد فادر به تجسم تمام بازی در ذهن باشید.

توانایی مدیریت زمان

اگر شما پیکاسو یا بتهوون هستید، هر چقدر که می‌خواهید روی پروژه هنریتان وقت بگذارید. اما اگر شما یک طراح با
زمان محدود برای انتشار بازی هستید باید به زمان‌بندی توسعه‌ بازی احترام بگذارید. توانایی انجام کار با کیفیت در زمان
محدود به نظر غیر ممکن می‌آید ولی همیشه این انتظار وجود دارد. تنها با تجربه کافی شما می‌توانید چنین اعتماد به
طراحی بازی نفس و قابلیتی را کسب کنید.

مهارت‌های قوی ارتباطی

طراحی بازی جایی بین برنامه نویسی، طراحی گرافیکی و تهیه کنندگی بازی قرار دارد. برنامه نویسی و طراحی گرافیکی
که معلوم است. تهیه کننده به این دلیل که ناشران و رسانه‌ها به دنبال بازی سرگرم کننده هستند، معمولا به دنبال طراح
بازی برای تایید این مورد هستند. بنابراین، دیزاینر باید بتواند با اعتماد به نفس و شفافیت بنویسد و صحبت کند. باید بتواند صحبتش را بر اساس مخاطبش تغییر دهد، چرا که برنامه نویسان و طراحان هنری مثل هم فکر نمی‌کنند. هم‌چنین طراحی
که بتواند ایده‌ها و بازی را به صورت یک جسم کامل و بی نقص ارائه کند ارزشمند است.

مهارت یاد دادن

اگر بتوانید به مرور زمان مهارت‌های بالا را به دیگر افراد آموزش دهید از استرس شما کاسته می‌شود و موقعیتتان بالا می‌رود.
طراحی بازی با گذشت زمان می‌توانید درجه‌ی شغلیتان را به این صورت بهتر کنید.

راه طراح بازی شدن

اگر تا قبل از سال 2000 می خواستید طراح بازی شوید، باید از قبل در صنعت بازی سازی می بودید و صرفا نمی‌توانستید
شغل گیم دیزاین را انتخاب کنید. با این که امروزه نیز این مسیر وجود دارد، اما راه های دیگری نیز باز شده اند. امروزه می
توان دوره‌ها و حتی رشته های دانشگاهی مختلفی را در زمینه گیم دیزاین گذراند. برای تبدیل شدن به یک طراح بازی
راه‌های زیر را می توانید در پیش بگیرید.

مسیر «کنترل کیفیت» یا «تولید»

تستر بازی شدن، شما را در مسیر آشنایی با نحوه ساخت و تولید بازی قرار می‌دهد. از این طریق متوجه می‌شوید که
صنعت بازی چگونه کار می‌کند. هم‌چنین از موقعیت تستر بودن می توان راه خود را به موقعیت‌های تولید کنندگی باز کرد.
با کار کردن در تولید کنندگی ارتباط بیشتری با استودیو های توسعه بازی خواهید داشت و بدین صورت می‌توانید علاقه
بازی ها پیدا می‌کنید و به این صورت می‌توانید وارد موقعیت شغلی طراح بازی شوید. مسیر گیم دیزاینر شدن از تستر
بودن به تولید کنندگی و سپس طراحی بازی چیزی نزدیک به 3 سال به طول می انجامد.

مسیر خود آموزی

پلتفرم های iOS و اندروید راه‌های خوبی برای ساخت بازی‌های کوچک در اختیار ما گذاشته‌اند. هرکسی می‌تواند به
سادگی یک محصول قابل بازی طراحی کند. اگر بتوانید به خوبی بازی را کد نویسی و طراحی کنید، شانس خوبی برای استخدام شدن در استودیوها خواهید داشت؛ به خصوص اگر آن استودیو روی پلتفرم مشابهی که شما با آن کار کرده‌اید
محصول تولید کند. این که چقدر طول می‌کشد تا یک بازی مستقل بسازید بستگی به دانش و تجربه خودتان دارد. ممکن
است چند ماه طول بکشد یا چند سال.

مسیر تحصیلی

گرفتن یک مدرک تحصیلی در زمینه گیم دیزاین هر روزه معمول تر می شود. با گذراندن 4 سال در دانشگاه، با ابزار های
گیم دیزاین آشنا می شوید. هم چنین بسیاری از دوره های طراحی بازی، شما را در محیط ساخت بازی قرار می‌دهد.
این کار خیلی مهم است؛ چرا که شما را با یک بازی واقعی تمام شده و تجربه‌ای از گیم دیزاین قرار می دهد که می توانید
در رزومه خود قرارش دهید. هم چنین موقعیت آشنا شدن با استودیوهای توسعه بازی را در دانشگاه به دست می آورید.
طراحی بازی  کیفیت کار دانش آموز و افتخاراتی که به دست می‌آورد می تواند وی را در حد یک طراح بازی متوسط آماده کند.

مسیر شغلی طراحی بازی

احتمالا در نهایت می خواهید بدانید که مهارت‌های طراحی بازی شما را به چه جایگاهی در شغلتان خواهد رساند. با
بالا رفتن در موقعیت های شغلی این مسیر می تواند کمی متفاوت باشد؛ اما همه موقعیت های شغلی که کسب
خواهید کرد درآمد نسبتا خوبی به همراه خواهند داشت. این که رسیدن به موقعیت های بالاتر چه مقدار طول بکشد
بستگی به مهارت طراحی، اخلاق کاری، شانس، هوش سیاسی و ارتباطی و در نهایت موفقیت عناوینی که می‌سازید
طراحی بازی  دارد.