خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت (SEO)

با سئو اصولی سایت خود، کاری کنید جستجوی کاربران به شما ختم شود

بزرگ‌ترین کانال ورودی به وب‌سایت شما، جستجو است. پس سئو و بهینه سازی وب سایت در افزایش ترافیک هدفمند و مرتبط نقش اساسی دارد. البته، اولین شرط رسیدن به رتبه‌های اول گوگل، برنامه‌ریزی اصولی و یک استراتژی سئوی حرفه‌ای است.

تعرفه خدمات سئو

مشاوره رایگان با کارشناسان سئو

0921-130-3689 - 0935-196-6447
 سئو و بهینه سازی وب سایت

آماری جهانی از اهمیت سئو

  • شروع وبگردی با جستجو

    + 75% کاربران

  • فقط دیدن صفحه 1 نتایج

    + 75% درصد کاربران

  • کلیک بر روی نتایج اول

    + 62% کاربران

  • عدم اعتماد به تبلیغ گوگل

    80% کاربران

  • افزایش ترافیک طبیعی سایت

    با سئوی اصولی، به مرور زمان موتورهای جستجو اعتبار بیشتری برای شما قائل می‌شوند و ورودی سایت شما به صورت کاملاً طبیعی و پایدار افزایش پیدا خواهد کرد.

  • دسترسی به مشتریان واقعی

    شما افرادی را به سایت خود هدایت می‌کنید که واقعاً به دنبال محصولات و خدمات شما هستند و سعی دارند از طریق جستجو نیاز خود را برآورده کنند.

  • تاثیر پایدار و طولانی‌مدت

    زمانی‌که رتبه سایت شما در نتایج جستجو بهبود یابد، دیگر به این راحتی‌ها به وضعیت قبلی خود برنمی‌گردد. این یعنی شما هر روز، بدون زحمت و هزینه، مشتری‌های جدیدی از گوگل دارید.‌

کلمات کلیدی سئو

خدمات سئو دولوپرس پرو

کار سئو و بهینه سازی شما پس از تحلیل و طراحی یک استراتژی جامع، به صورت کاملاً اصولی انجام خواهد شد.

  • آموزش مقدمات سئو

    آموزش مقدمات سئو

    اصول تحلیل سئو را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید کار ما را ارزیابی کنید.

  • تحقیق کلمات کلیدی

    تحقیق کلمات کلیدی

    مشخص می‌کنیم که چه کلمات و عباراتی در زمینۀ کاری شما اهمیّت دارند.

  • بهینه‌سازی وب

    بهینه‌سازی وب سایت

    ساختار و محتوای وب سایت شما را برای موتورهای جستجوگر آماده می‌کنیم.

  • لینک سازی اصولی

    لینک سازی اصولی

    لینک سازی شما را توسط نیروی انسانی و با ایجاد تنوع مناسب انجام می‌دهیم.

بهینه سازی محتوای وبسایت

بهینه‌سازی یک وب‌سایت نه تنها بر سئو، که بر تجربۀ کاربران شما نیز تاثیر خواهد داشت.

مشاوره رایگان
بهینه سازی محتوای وب سایت
یکی از دو تکه پازل سئو، بهینه سازی ساختار وب سایت و محتوای آن است.

کیفیت و عملکرد وب‌سایت شما نه تنها بر رتبۀ شما در موتورهای جستجوگر تاثیرگذار است، بلکه در ارتقای تجربۀ کاربر نیز موثر می‌باشد. ما بهترین تکنیک‌ها و استانداردهای بهینه‌سازی را برای شما بکار خواهیم بست.

  • بهینه سازی ساختار وب سایت شما

    ساختار صفحات و مسیرهای داخلی وب سایت را درست می‌کنیم تا سایت شما به راحتی توسط موتورهای جستجوگر خوانده شوند.

  • بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی

    مطمئن می‌شویم که کلمات کلیدی اصلی و فرعی، در وب سایت شما مورد استفاده قرار گرفته و بر روی آنها تاکید شده است.

  • پیروی از فاکتورهای موتورهای جستجو

    ویرایش های لازم را در وب سایت شما اعمال خواهیم کرد تا از همه نظر با اصول استاندارد سئو، همخوانی داشته باشد.

سئو وبسایت

همه چیز با یک برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای شروع می‌شود!

برای آنکه مطمئن شوید در مسیر درستی هستید و پول و زمان شما در بهینه‌ترین حالت ممکن هزینه می‌شوند، لازم است کارتان را با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی شروع کنید. با تدوین استراتژی سئو در اولین قدم، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود و رقیبان‌تان را به خوبی بشناسید و سپس با برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند، رتبه سایت‌تان را به نتایج بالای گوگل برسانید.

درخواست مشاوره
درخواست تماس

لطفا اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.

بسته‌ها و تعرفه‌های سئو

با توجه به نیاز خود، بسته سئو مناسب را انتخاب کنید

  • تحلیل و تدوین استراتژی سئو

    تدوین برنامه 6 ماهه

    شروع از 7.6 میلیون تومان تحقیق جامع کلمات کلیدی تحلیل و بررسی سئوی داخلی تحلیل و بررسی سئوی خارجی تحلیل وضعیت مهم‌ترین رقبا ارائه برنامه لینک‌سازی و رپورتاژ ارائه ایده‌های کلی تولید محتوا ارائه ساختار کلی صفحات ارائه استراتژی سئو در جلسه حضوری سفارش دهید
  • خدمات سئو و بهینه‌سازی

    متناسب با کسب و کار

    شروع از 10 میلیون تومان برآورد دقیق هزینه پس از تدوین استراتژی بهبود وضعیت سئوی داخلی بهبود وضعیت سئوی خارجی رپورتاژ در سایت‌های معتبر مانیتورینگ مداوم سرچ کنسول ارائه گزارش ماهیانه سفارش دهید
  • مشاوره تخصصی سئو

    بررسی مشکلات فعلی سایت

    شروع از 3 میلیون تومان مشاوره در تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی مشاوره بهبود سئوی داخلی مشاوره بهبود سئوی خارجی مشاوره لینک سازی مشاوره تولید محتوای سئو شده امکان برگزاری جلسه غیرحضوری جهت ارائه گزارش سفارش دهید

در صورتی هم که کسب و کار بزرگی دارید و به دنبال خدمات اختصاصی سئو با امکانات ویژه هستید، همین الان با ما تماس بگیرید: 09211303689

بهینه سازی خارجی وب سایت

به دنبال خرید بک لینک های معتبر از سایت های بزرگ هستید؟ ما به شما رپورتاژ آگهی را پیشنهاد می‌دهیم.

مشاوره رایگان
بهینه سازی خارجی وب سایت
تکۀ دوم پازل هم، دریافت لینک از وب سایت های دیگر برای شناخته شدن سایت شماست.

این لینک‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در اهمیت شما نزد موتورهای جستجوگر داشته باشند. بهترین شرکت‌های سئو بروی کیفیت این لینک‌های خارجی و نه کمیّت آنها تمرکز می‌کنند.

  • رعایت تنوع در دامنه ها و بک لینک ها

    دامنه‌ها و متن لینک‌ها دارای تنوع بالا خواهد بود تا یک نتیجه خوب، مطمئن و طولانی مدت حاصل شود.‌

  • ایجاد بک لینک در مقاله های مرتبط

    بک لینک‌های سایت شما، داخل صفحات مرتبط قرار خواهند گرفت تا گوگل اعتماد بیشتری به این لینک‌ها داشته باشد .

  • بک لینک سازی توسط نیروی انسانی

    تمام لینک های شما را به وسیله نیروی انسانی ایجاد می‌کنیم و به وسیله ربات یا خرید بک لینک برای شما بک لینک نمی‌سازیم.

طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه اگر شما هم به فکر گسترش کسب و کار و خدمات خود در بازار های جهانی می باشید اولین کار و بهترین گزینه طراحی
سایت دو زبانه و چند زبانه می باشد. علاوه بر این این سایت های دو زبانه و چند زبانه در برخی از کشور ها که دارای چندین زبان و گویش هستند
نیز کاربرد دارد. طراحی سایت چند زبانه در کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان کار خود را گسترش داد طراحی سایت چند زبانه بیشتر در جاهایی که به چند زبان تسلط دارند کارایی دارد.

طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه
طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه بیشتر در چه مواردی استفاده می شود؟

طراحی سایت پزشکی

این روش معمولا در طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت صنعتی ، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی ،‌ طراحی سایت
گردشگری ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت پورتال سازمانی کاربرد داشته و باعث معرفی و ارائه خدمات در سایر کشور ها و در عرصه
ی بین المللی می شود.

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت چند زبانه
طراحی سایت چند زبانه

نکات مهم در رابطه با طراحی سایت های دو زبانه و چند زبانه
استفاده از استاندارد های طراحی سایت و رعایت نکاتی که درادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت به شما این ارمغان را می دهد که
یک سایت چند زبانه ی خوب و ایده آل داشته باشید.

استفاده از SubDomain در طراحی سایت

این روش جزء مرسوم ترین و بهترین روش های طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه می باشد. در واقع با استفاده از این روش به تعداد زبان های مختلفی که باید روی سایت قرار گیرند یک سایت جداگانه در یک Sub Domain جداگانه و با زبان متفاوت طراحی و ساخته می شوند. در این روش
هم می توان از قالب ، ساختار و ترکیب جداگانه برای هر زبان استفاده کرد و هم اینکه یک قالب و فرم یکسان برای تمامی زبان ها مورد استفاده
قرار داد، البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که قالب انتخابی در حالت دوم ، باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد.

استفاده متا تگ ها

از متا تگ ها برای زبان ها مختلف استفاده شود. در این روش صفحاتی که به زبان های مختلف نوشته شده اند را به موتور های جستجو شناسانده
و اعلام می کنیم که چه زبان هایی و در چه صفحاتی مورد استفاده قرار گرفته اند. این کار در رتبه بندی سایت بر روی موتور های جستجو تاثیر
گذاشته و رعایت آن موجب راحتی کار سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد شد.

لینک کردن زبان های مختلف

طراحی سایت چند زبانه
طراحی سایت چند زبانه

لینک کردن زبان های مختلف در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه
برای راحتی کار بازدیدکنندگان و کاربران سایت ،زبان های مختلف به کار برده شده در صفحات مختلف را به همدیگر لینک کرده و یک دسترسی
سریع به زبان های دیگر فراهم کنید.

ترکیب زبان های مختلف

از ترکیب زبان های مختلف در یک صفحه خودداری کنید. این کار علاوه بر مشکلاتی که برای موتور های جستجو در شناسایی صفحات ایجاد
می کند ، باعث بد ریخت شدن سایت و سردرگمی بازدید کنندگان نیز خواهد شد. بهتر است منو ها و گزینه های انتخاب زبان به صورت جداگانه
در یک قسمت خاصی از سایت قرار گیرند و بازدیدکننده با توجه به نیاز خود زبان مورد نظر را انتخاب کند.

بهترین شرکت های طراحی سایت و سئو

استفاده از SubDomain در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه،این روش جزء بهترین روش های طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه می باشد. در
واقع با استفاده از این روش به تعداد زبان های مختلفی که باید روی سایت قرار گیرند یک سایت جداگانه در یک Sub Domain جداگانه و با زبان
متفاوت طراحی و ساخته می شوند.

قابلیت چند زبانه بودن

در این روش هم می توان از قالب ، ساختار و ترکیب جداگانه برای هر زبان استفاده کرد و هم اینکه یک قالب و فرم یکسان برای تمامی زبان ها
مورد استفاده قرار داد، البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که قالب انتخابی در حالت دوم ، باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد.
از متا تگ ها برای زبان ها مختلف استفاده شود.

صفحه ی ورود یا ایندکس

صفحه ی ورود یا ایندکس را برای طراحی سایت خود در نظر بگیرید. در صفحه ی ورود حتما تمامی زبان ها را به کاربر نشان دهید تا حق انتخاب
داشته باشد. حتما بین زبان های ارائه شده در وب سایت خود، لینک دهید و کاربر را برای استفاده از صفحات با زبان های مختلف ترغیب کنید.
لینک ها را در محل مناسب در اختیار کاربر قرار دهید. در استفاده از این لینک ها دقت کنید چرا که در بسیاری از سایت ها این نوع از لینک ها
برای بازدیدکنندگان جذابیتی ندارند پس با در نظر گرفتن نیاز مخاطبانتان لینک ها را تنظیم کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو ( واکنش گرا )

طراحی سایت چند زبانه ،روش نزدیک تر شدن زبان های مختلف در طراحی سایت های چند زبانه:

این دو روش، روش مناسبی برای زبان در وب سایت است. استفاده از این روش برای طراحی وب سایت های چند زبانه مشکلاتی دارد اینکه لازم
است طراح همواره تمامی صفحات را به روز کرده و از این روش اطمینان داشته باشد که هر صفحه مناسب هر زبانی و به روز شده است.

گوگل وب مستر

طراحی سایت چند زبانه مطمئن شوید که آن را در محل جغرافیایی درستی قرار داده اید. برای حصول اطمینان از این مهم از گوگل وب مستر
استفاده کنید. اما توجه داشته باشید پیش از این کار حتما با جستجوی فایل های کمکی اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بدانید چه زمانی و
چگونه باید از آن استفاده کنید. پس حالا که قصد برنامه ریزی برای طراحی یک وب سایت چند زبانه را دارید توجه کنید که قوانین و نکات این
مطلب را رعایت کرده باشید.

لینک کردن زبان های مختلف در طراحی سایت

طراحی سایت چند زبانه ،لینک کردن زبان های مختلف در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه برای راحتی کار بازدیدکنندگان و کاربران سایت ،
زبان های مختلف به کار برده شده در صفحات مختلف را به همدیگر لینک کرده و یک دسترسی سریع به زبان های دیگر فراهم کنید.

بازدیدکننده سایت

از ترکیب زبان های مختلف در یک صفحه خودداری کنید این کار علاوه بر مشکلاتی که برای موتور های جستجو در شناسایی صفحات ایجاد
می کند ، باعث بد ریخت شدن سایت و سردرگمی بازدید کنندگان نیز خواهد شد. بهتر است منو ها و گزینه های انتخاب زبان به صورت
جداگانه در یک قسمت خاصی از سایت قرار گیرند و بازدیدکننده با توجه به نیاز خود زبان مورد نظر را انتخاب کند.

طراحی سایت به زبان ترکی

چه زبان هایی در طراحی سایت دوزبانه و چند زبانه اهمیت بیشتری دارد؟
این که طراحی سایت به چه زبان هایی باشد بستگی به هدف و نوع بازدید کننده شما دارد. ولی اکثر سایت های چند زبانه به علت فراگیر و
بین المللی بودن از انگلیسی به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند.

طراحی سایت انگلیسی

طراحی سایت انگلیسی ، طراحی سایت به زبان ترکی ، طراحی سایت به زبان عربی ، طراحی سایت به زبان فرانسوی ، طراحی سایت به
زبان اسپانیایی ، طراحی سایت چند زبانه گزینه هایی هستند که می توانید در کنار زبان اصلی سایتتان آن ها رانیز داشته باشید. ترجمه ی
صفحات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ترجمه ها باید روان، بدون هیچ گونه اشتباه گرامری و املایی بوده و خواننده را به خود جذب کنند.

فراگیر و بین المللی بودن سایت

طراحی سایت چند زبانه این که طراحی سایت به چه زبان هایی باشد بستگی به هدف و نوع بازدید کننده شما دارد. ولی اکثر سایت های چند
زبانه به علت فراگیر و بین المللی بودن از انگلیسی به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند، طراحی سایت انگلیسی ، طراحی سایت به زبان
ترکی ، طراحی سایت به زبان عربی ، طراحی سایت به زبان فرانسوی ، طراحی سایت به زبان اسپانیایی ،

زبان اصلی سایت

طراحی سایت چند زبانه گزینه هایی هستند که می توانید در کنار زبان اصلی سایتتان آن ها رانیز داشته باشید. ترجمه ی صفحات نیز از اهمیت
ویژه ای برخوردار است، ترجمه ها باید روان، بدون هیچ گونه اشتباه گرامری و املایی بوده و خواننده را به خود جذب کنند.

کسب و کارها

امروزه در همه کسب و کارها صحبت از بازاریابی می باشد بطوری که رسیدن به سود بیشتر و جذب مشتری در گرو داشتن استراتژی بازاریابی
در کسب و کار می باشد . از این رو افراد برای آنکه در شغل خود به موفقیت برسند لازمه آن داشتن بازاریابی در کار می باشد . بازاریابی اصول مختلفی برای هر کسب و کاری دارد .

اصول بازاریابی

اصول بازاریابی برای هر نوع شغلی متفاوت می باشد اما برخی از امور پایه و اساسی آن برای تمامی کسب و کارها یکسان می باشد . که یکی
از این اصول داشتن وب سایت می باشد . استراتژی بازاریابی می گوید اگر می خواهید سهم بیشتری از بازار را بدست آورید بهتر است برای خود
یک وب سایت داشته باشید . تعداد کاربران فضای اینترنت روز به روز در حال افزایش می باشد به همین دلیل بسیاری از آنها را می توان تبدیل به مشتری نمود .

استراتژی های بازاریابی اینترنتی

برخی از کسب و کار ها خود را محدود به کار در داخل کشور نمی کنند و در صدد آن هستند که به بازارهای جهانی راه یابند . این افراد نیز برای
ارتباط با مشتریان خارجی باید راهی را انتخاب کنند این راه جز وب سایت نمی تواند باشد یکی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای این وب
سایت ها دو زبانه یا چند زبانه کردن می باشد .

سایت های رزرو هتل

وقتی قرار است سایت شما توسط افرادی با زبان های گوناگون مورد بازدید قرار بگیرد باید سایت به یک زبان بین المللی نمایش داده شود جدا از
آنکه یک سایت بین المللی باید به زبان کشور مبدا باشد در کنار آن باید با زبان انگلیسی نیز نمایش داده شود حتی برخی از سایت ها وجود دارند
که چند زبانه هستند مانند سایت های رزرو هتل و فروش بلیط های هوایی و زمینی .

طراحی سایت چند زبانه در تهران

طراحی سایت چند زبانه شاید بارهای با این نوع سایت ها برخورد کرده باشیم . معمولا در این سایت ها در بالای صفحه سمت چپ یا راست
گزینه هایی برای تغییر زبان سایت موجود است . با انتخاب هر زبانی ، زبان همه صفحات سایت تغییر می کند . طراحی سایت های چند زبانه
به این گونه می باشد که برای هر زبان مدیریت متفاوتی وجود دارد .

سئو سایت

همچنین می توانید محتوای صفحات برای هر زبان را با زبان های دیگر تغییر دهید . در طراحی این نوع سایت ها عامل نگران کننده سئو سایت
و شناسایی صفحات توسط گوگل می باشد . در این باره باید گفت ، اگر طراحی به صورت درست انجام گیرد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد .
در طراحی این گونه سایت ها باید مواردی را رعایت کرد .

استفاده از متاتگ

استفاده از متاتگ : برای آن که موتورهای جست و جو صفحات زبان های دیگر سایت شما را بشناسند باید آنها را متوجه کنید و این کار با استفاده
از متا تگ ها امکان می پذیرید

استفاده از SubDomain

استفاده از SubDomain : یکی از روش هایی که می توان سایت را چند زبانه کرد استفاده از subdomain می باشد با استفاده از این روش برای
هر زبان یک قالب جداگانه تعریف می گردد یک روش دیگر برای چند زبانه کردن که متداول می باشد این است که بر روی همان قالب اصلی سایت
زبان های مورد نظر اضافه می شود .

لینک کردن

لینک کردن : برای کاربر پسند بودن سایت ؛ در صفحاتی که برای زبان های مختلف طراحی کرده اید لینک زبان های دیگر را قرار دهید .

استفاده از زبان های بین المللی

استفاده از زبان های بین المللی : بسته به نوع سایت و مخاطبان آن زبانی انتخاب کنید که مناسب باشد . زبان های بین المللی ؛ انگلیسی ،
عربی ، فرانسوی ، روسی ، اسپانیایی و چینی می باشند .

پرهیز از ترکیب زبان ها

پرهیز از ترکیب زبان ها : اگر سایت شما چند زبانه می باشد باید زبان های استفاده شده در هر صفحه یکتا باشد به عنوان مثال اگر کاربر زبان انگلیسی را برای بازدید از سایت شما انتخاب نمود نباید هیچ کلمه فارسی در آن صفحه به کاربرده شود .

ترجمه مناسب

ترجمه مناسب : اگر می خواهید محتوایی که به زبان اصلی سایت تولید کرده اید به زبان های دیگر سایت ترجمه کنید به هیچ عنوان از سایت
های ترجمه آنلاین استفاده نکنید زیرا قواعد دستور زبان ، زبان های مختلف با هم تفاوت دارد و این کار باعث ایجاد غلط های دستوری می گردد .
برای ترجمه بهتر است از مترجم استفاده کنید .

تغییر خودکار زبان

تغییر خودکار زبان : در برخی از سایت ها زبان سایت با تغییر IP کاربر تغییر می کند . این کار برای برخی از کاربران خوشایند نیست ممکن است بخواهند که خود زبان سایت را به دلخواه تغییر دهند . به همین دلیل انتخاب زبان را بر عهده کاربران قرار دهید .

نحوه قرار گیری انتخاب زبان ها

نحوه قرار گیری انتخاب زبان ها : همانطور که گفته شد محل قرار گیری انتخاب زبان های سایت باید در دید کاربران باشد تا بتوانند به راحتی زبان
مورد نظر خود را انتخاب نمایند . برای درج نام زبان مورد نظر به همان زبان قرار دهید به عنوان مثال زبان فارسی را persian نگذارید بلکه فارسی
قرار دهید . موضوع قابل اهمیت دیگر ؛ راست چین و یا چپ چین بودن محتوا می باشد . برخی از زبان ها مانند انگلیسی از چپ به راست نوشته
می شود و برخی دیگر مانند زبان فارسی از چپ به راست نوشته می شود در طراحی قالب سایت برای هر زبان این موضوع را فراموش نکنید .

کاربران غیر ایرانی سایت

توجه کنید که هر سایتی برای چند زبانه شدن مناسب نیست . اگر کاربران شما واقعا غیر ایرانی می باشند سایت را چند زبانه کنید . اغلب
سایت های صنعتی و این قبیل سایت ها که با کشورهای دیگر ارتباط دارند به طور حتم باید حداقل از زبان انگلیسی پشتیبانی کند . نکات گفته
شده فقط برخی از نکته هایی بود که در طراحی سایت های دو زبانه باید رعایت شود . بهتر است طراحی سایت دو زبانه توسط ک طراح خبره
انجام گیرد تا نکته ای از قلم انداخته نشود .

محتوای سایت

طراحی سایت چند زبانه ،طراحی سایت چند زبانه دوزبانه، انگلیسی، عربی، چینی، ترکی و … طراحی سایت چند زبانه
با توسعه روابط بین المللی، شرکت ها روش جدیدی برای معرفی خدمات، محصولات و ایجاد ارتباط موثر بین کار و مشتریانشان را پیش رو
گرفته اند. طراحی وب سایت چند زبانه این امکان را به کاربران شما می دهد که محتوای سایت شما را با چندین زبان رویت و بخوانند.

تاثیر بخصوص اینترنت در کسب و کار ها

با تاثیر بخصوص اینترنت در کسب و کار ها، شرکت های ایرانی برای ارتباط با بازدیدکنندگان خارجی زبان، روش طراحی سایت چند زبانه را پیش
رو گرفته اند تا بتوانند محتوا و مطالبشان را به راحتی قابل خواندن کنند، وارد عرصه کسب و کارهای بین المللی شوند و محصولاتشان را در دید
جهانی قرار دهند. طراحی سایت چند زبانه

نسخه زبانی از سایت

هنگامی که شخصی در سایت چند زبانه شما قرار می گیرد، می خواهید آنها بدون توجه به کدام نسخه زبانی از سایت شما، یک تجربه کاربری
ثابت داشته باشند. این بدان معنی است که بازدید کنندگان خارجی زبان که از سایت فارسی شما بازدید می کنند باید همان مارک و طراحی
مشابه نسخه فارسی را مشاهده کنند. طراحی سایت چند زبانه

خصوصیات طراحی سایت چند زبانه

خصوصیات طراحی سایت چند زبانه ساخت سایت چند زبانه نیازمند دقت و رعایت نکات به خصوصی می باشد چرا که همگام سازی محتوا و
خصوصیات سایت با زبان های مختلف باید کاملا دقیق و توسط نیروهای متخصص و ماهر انجام گیرد تا برای بازدیدکنندگان خارجی زبان مشکلی
ایجاد نشود و فضایی کاملا مشابه با نسخه زبان اصلی سایت نمایش داده شود. از این رو طراحی سایت چند زبانه با ورد پرس و یا با کد نویسی اختصاصی باید دارای خصوصیات بخصوصی باشد که شامل: طراحی سایت چند زبانه

تعویض زبان را آسان کنید

تغییر زبان خود را به صورت کشویی در نوار بالایی سایت یا یک قسمت برجسته در صفحه اصلی خود و هر صفحه دیگر سایت خود قرار دهید.
همچنین اگر می خواهید مطمئن شوید که گزینه های تغییر زبان شما کاملاً واضح است از پرچم آن کشور و یا از زبان اصلی خود ان کشور
استفاده کنید به عنوان مثال : English یا آیکون پرچم این کشور را قرار دهید، تا کاربر به راحتی بتواند زبان مورد نظر خودش را انتخاب کند.

کاربر از کشور ایتالیا

بعضی از طراحی وب سایت چند زبانه به این صورت است که زبان سایت با توجه به منطقه و کشور بازدید کننده تغییر میکند. مثلا شما اگر زبان
اصلی سایتتان فارسی باشد ولی یک کاربر از کشور ایتالیا وارد سایت شما شود سایتتان بصورت پیشفرض به زبان ایتالیایی به کاربرتان نشان
داده می شود اما این کار صحیح نیست. طراحی سایت چند زبانه

سایت به زبان انگلیسی

بگذارید کاربرتان خودش زبان مورد نظرش را انتخاب کند به عنوان مثال فقط به این دلیل کاربرتان در کشور ایتالیا است و به این زبان صحبت می کند
به این معنی نیست که می خواهد وب سایت شما به زبان آن منطقه تغییر کند. چه می شود اگر او بخواهد سایت را به زبان انگلیسی بخواند؟
پس مانع خرید و بازدید آنها از وب سایت چند زبانه تان نشوید و به آنها کمک کنید تا به مطالب شما به زبان دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.

تجربه کاربری در وبسایت

همچنین اگر می خواهید تجربه کاربری را برای بازدید کنندگان خود بهبود بخشید با استفاده از “به خاطر سپردن” زبان پیش فرض آنها، باعث شوید
دفعه بعدی که به وب سایت چند زبانه شما مراجعه می کنند، سایتتان به طور خودکار به زبان مادری آنها بارگیری شود. طراحی سایت چند زبانه

محدوده نوشتاری متن ها

وقتی متن از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می شود ، مانند Google Translate، طول متن اصلی و ترجمه نتیجه متفاوت خواهد داشت. این مسئله
می تواند در ترجمه و نمایش محتواهایتان چالش برانگیز باشد. برخی از زبان های نوشتاری مختصر تر از سایر زبان ها هستند.
طراحی سایت چند زبانه

کد نویسی

زبانهایی مانند ژاپنی و چینی برای نشان دادن بخشی از اطلاعات از یک یا دو کاراکتر استفاده می کنند، در حالی که در زبان های مختلف به
چندین کلمه نیاز دارید. و همچنین زبانهایی مانند اسپانیایی و انگلیسی کلمه ای هستند، که گاهی اوقات به 30٪ فضای بیشتر به زبانهای
مختلف احتیاج دارند. طراحی سایت چند زبانه

UI و UX

فونت سایتتان باید با تمام زبان های مورد نظرتان سازگاری داشته باشد صفحات سایت چند زبانه ی شما باید بطوری طراحی و کد نویسی شوند
که فونت و ظاهر محتوایتان با تمام زبان های مورد تغییر سایتتان سازگار و همگام باشد تا زبان ها به درستی نمایش داده شوند.بنابراین هر فونتی
که استفاده می کنید باید با تمام زبانهای غیر فارسی که سایت چندزبانه شما پشتیبانی می کند، خصوصاً برای زبانهای غیر فارسی سازگار باشد.
این بدان معناست که قلم هایی که استفاده می کنید باید شامل همه علامت یا نشان های حجاری شده مورد نیاز باشد. طراحی سایت چند زبانه

ساخت وب سایت چند زبانه

و از جمله موارد دیگری که در ساخت وب سایت چند زبانه باید رعایت کنید شامل : استفاده از تصاویر و نماد و رنگ هایی متناسب با فرهنگ تمام
زبان های مورد نظرتان . استفاده از تاریخ و زمان متناسب آن کشور چرا که در سرتاسر جهان از تقویم و زمان مختلفی استفاده می کنند.چپ چین
یا راست چین کردن جملات متناسب با زبان آن و… طراحی سایت چند زبانه

هزینه ی طراحی سایت چند زبانه

هزینه ی طراحی سایت چند زبانه به چه صورت است؟هزینه طراحی سایت چند زبانه بستگی به نوع فعالیت و کدنویسی و خواسته ی مشتری
متغییر است بدین صورت که مثلا استفاده از زبان عربی به عنوان زبان پیشفرض در کنار زبان اصلی فارسی هزینه ی کمتری نسبت به استفاده
از زبان دوم انگلیسی است چرا که باید نکات بیشتری در کد نویسی از جمله تغییر راستچین بودن از زبان فارسی به چپچین شدن زبان انگلیسی
و موارد دیگری لحاظ شود. طراحی سایت چند زبانه

سایت وردپرس

طراحی سایت چند زبانه، به معنای آن است که وبسایت خود را به گونه‌ای طراحی کنیم که قابل نمایش با دو یا چند زبان مختلف باشد. این کار
به کسب و کارهای مختلف کمک می‌کند تا بازدید وبسایت آنها افزایش یافته و به تبع آن درآمد ایشان نیز بیشتر شود.
در صورتی که طراحی وب سایت چند زبانه را به یک شرکت معتبر طراحی وب سایت بسپارید؛ و در حقیقت اگر این کار به درستی صورت بگیرد، مشکلی در زمینه سئوی وبسایت شما پیش نخواهد آمد. طراحی سایت چند زبانه

چند زبانه کردن سایت وردپرس

جهت طراحی سایت چند زبانه رعایت برخی نکات الزامی است. در صورتی که این مسائل را هنگام چند زبانه کردن سایت وردپرس یا طراحی
سایت چند زبان مد نظر قرار دهید، وب سایت شما هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ سئو، کیفیت قابل قبولی خواهد داشت.
طراحی سایت چند زبانه

ترجمه صحیح سایت

یکی از مهمترین نکات به هنگام طراحی سایت چند زبانه که البته گاهی اوقات بر روی قیمت طراحی سایت چند زبانه نیز تاثیر گذار است؛ ترجمه مناسب محتوا می باشد. در صورتی که تمایل دارید سایت خود را دو زبان یا چند زبان طراحی نمایید، به هیچ عنوان از ابزار های آنلاین برای ترجمه محتوا استفاده کنید. زیرا این ابزار ها توانایی ارائه یک ترجمه قابل قبول و مناسب را ندارند. طراحی سایت چند زبانه

به کار گیری subdomain

استفاده از subdomain ، یکی از روش هایی است که به کمک آن می توانید سایت خود را چند زبانه نمایید. به کمک این ابزار می‌توانید قالب های مختلفی را برای وب سایت خود تعریف کرده و هر قالب را با یک زبان طراحی کنید. البته روش دیگری نیز برای طراحی سایت چند زبانه وجود دارد؛
که آن این است که روی همان قالب اصلی سایت چند زبان مختلف اضافه می شود. طراحی سایت چند زبانه

به کارگیری زبان های بین المللی و پرکاربرد

برای اینکه چند زبانه کردن سایت وردپرس شما بهترین نتیجه را در بر داشته باشد؛ بایستی با توجه به حرفه مشغول به کار خود و خدمتی که ارائه
می دهید، زبان های مناسبی را انتخاب کنید. زبانی که برای وب سایت دو زبانه یا چند زبانه خود انتخاب می‌کنید باید مناسب با مخاطبان سایت تان باشد. در ایران پر کاربرد ترین زبان ها برای چند زبانه کردن سایت وردپرس، زبان های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی، آلمانی و
چینی هستند. طراحی سایت چند زبانه

عدم تغییر خودکار زبان

گاهی اوقات، افراد، طراحی سایت چند زبانه را به گونه ای انجام می دهند که زبان وب سایت با توجه به IP کاربر ورودی به وب سایت، تغییر
می کند. توصیه ما به شما این است که ترجیحا اقدام به انجام این کار به هنگام چند زبانه کردن سایت وردپرس خود و یا طراحی وب سایت
چند زبانه، نکنید. زیرا ممکن است فرد کاربر تمایل داشته باشد تا خود، زبان وبسایت را عوض کند. طراحی سایت چند زبانه

نحوه نشان دادن زبان ها

حتماً محل قرار گیری زبان های مختلف باید به گونه‌ای باشد تا فرد به سادگی بتواند زبان مورد نظر خود را پیدا کنند. از طرف دیگر نام زبان مربوطه
را نیز با الفبای خود آن زبان بنویسید. به عنوان مثال برای زبان فارسی، حتماً از کلمه «فارسی» به جای «persian» استفاده کنید.

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

به طور کلی برای طراحی سایت چند زبانه، سیستم های مدیریت محتوای مختلف همچون وردپرس و جوملا وجود دارند. علاوه بر این، فریم ورک
هایی همچون لاراول که در دسته فریم ورک های php قرار می گیرند؛ نیز به برنامه نویس امکان طراحی چند زبکردن وب سایت را می دهند.
وردپرس، افزونه های مختلفی را برای چند چند زبانه کردن وب سایت دارد. برخی از معروفترین این افزونه های چند زبانه کردن سایت وردپرس
عبارتند از WPML، و Polylang. طراحی سایت چند زبانه

امکان طراحی سایت چند زبانه

وردپرس به صورت پیش فرض امکان طراحی سایت چند زبانه را به دست نمی دهد. به همین جهت نیاز است تا افزونه مناسب برای این منظور
روی وردپرس نصب کردند.
افزونه WPML که همان پلاگین چند زبانه وردپرس است، به برنامه نویس این امکان را می دهد تا سایت وردپرس را مستقیماً و بدون اینکه نیاز به
نصب دیگر سایت های زیر دامنه داشته باشد؛ طراحی نماید. طراحی سایت چند زبانه

افزونه پرکاربرد

افزونه پرکاربرد دیگر جهت چند زبانه کردن سایت وردپرس نیز Polylang است. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا وب سایت را چند زبانه
کرده و و در حقیقت آن را ترجمه کنید.طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه ، طراحی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه برای بسیاری از کسب و کارها که
قصد تجارت و تعامل با مشتریان بین‌المللی و کشورهای خارجی را دارند یا مخاطبان غیرفارسی زبان در داخل کشور دارند، مورد نیاز و قابل انجام
است. طراحی سایت چند زبانه

جهت مدیریت آسان

طراحی سایت چندزبانه انجام تنظیمات لازم در جهت مدیریت آسان و در دسترس مطالب و محتواهای موجود در هر زبان، به علاوه همزمان‌سازی
اطلاعات در زبان‌های مختلف و چندین نکته‌ی فنی و کاربردی دیگر از مواردی است که طراحی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه را به موضوعی
تخصصی و نیازمند دقت بیشتر تبدیل می‌کند. طراحی سایت چند زبانه

مدیریت یکپارچه سایت‌های دو زبانه

حالت ایده‌آل در طراحی سایت‌های چندزبانه وجودی محیطی یکپارچه برای مدیریت تمامی زبان‌های وبسایت است و اگر این کار با کیفیت لازم به
انجام نرسد، ممکن است سایت‌هایی کاملا مجزا از یکدیگر که یک به یک می‌بایست مدیریت، تنظیم و به‌روزرسانی شوند ایجاد شود. سیستم‌های مدیریت محتوای وردپرس با قابلیت «وردپرس شبکه»، دروپال با قابلیت «مولتی سایت» و جوملا با شیوه‌ای متفاوت از مدیریت یکپارچه سایت‌های چندزبانه پشتیبانی می‌کنند. طراحی سایت چند زبانه

راه اندازی سایت دو زبانه در زیردامنه

یکی از نکات که در طراحی سایت دوزبانه می‌بایست مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد، راه اندازی سایت در زیر شاخه «example.com/en» یا زیردامنه «en.example.com» است. هر یک از روش‌های فوق ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد. مهم‌ترین عاملی که ممکن است در این مسیر
مورد توجه قرار گیرد، اثر زیردامنه یا زیرشاخه در سئو سایت است. برخی تحلیل‌ها نشان داده که قرارگیری سایت در زیرشاخه اثرات مثبتی روی
بهبود جایگاه سایت و بهینه‌سازی موتور جستجو در پی دارد. طراحی سایت چند زبانه

سیستم‌های مدیریت محتوا

البته طراحی سایت‌های چندزبانه در زیردامنه و زیرشاخه با روش‌های فنی گوناگون و یا سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف ممکن است با محدودیت‌های فنی روبرو باشد که می‌بایست توسط طراح و برنامه‌نویس سایت مورد بررسی قرار گیرند. طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاهی دو زبانه ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت چندزبانه پیچیدگی‌های متعددی دارد. اجرای این کار با برخی از سیستم‌های از پیش آماده و برنامه‌نویسی به صورت اختصاصی امکان‌پذیر است. برای طراحی سایت‌های فروشگاهی به صورت تخصصی و
حرفه‌ای در کنار شما هستیم. طراحی سایت چند زبانه

درج اطلاعات در سایت چند زبانه

درج اطلاعات در سایت چند زبانه به چه صورت است ؟ وارد کردن اطلاعات زبان‌های جانبی به سایت، مشابه زبان اصلی انجام می‌شود. برای
ترجمه‌ی محتوای سایت ممکن است از متخصصین مربوط درون سازمان خود استفاده کنید یا بخواهید از خدمات موسسات ترجمه برای این کار
استفاده نمایید. طراحی سایت چند زبانه

ساختار و محتویات زبان‌های مختلف

آیا لازم است تا ساختار و محتویات زبان‌های مختلف یکسان باشد ؟ خیر. لزومی برای این کار وجود ندارد. برای مثال ممکن است برخی محصولات
شما برای بازار داخلی و برخی دیگر برای بازارهای خارجی باشند و هر محصول و هر محتوای مناسب با هر زبان را در همان زبان می‌توانید درج
نمایید. طراحی سایت چند زبانه

ارتباط بین زبان‌های مختلف سایت

ارتباط بین زبان‌های مختلف سایت چگونه است ؟اگر مطالب موجود در یک زبان، در زبان‌های دیگر هم معادل داشته باشد، می‌توانید بین آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا کاربران بتوانند ترجمه‌ی محتوای شما را به زبان دیگر هم مشاهده کنند. البته این کار الزامی نیست و در صورت نیاز می‌توانید تنظیمات لازم را انجام دهید. طراحی سایت چند زبانه

ساخت زبان‌های متعدد در سایت

آیا برای ساخت زبان‌های متعدد در سایت محدودیتی وجود دارد ؟ خیر. محدودیت خاصی برای تعداد زبان‌ها وجود ندارد. تنها محدودیت، تلاش
بیشتری است که باید برای تامین محتوا به زبان‌های دیگر صرف نمایید. طراحی سایت چند زبانه

چندزبانه کردن سیستم‌های مدیریت محتو

قیمت طراحی سایت دو زبانه با توجه به تفاوت در روش‌های چندزبانه کردن سیستم‌های مدیریت محتوا و یا استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی
برای طراحی سایت دوزبانه، قیمت دقیقی برای این کار وجود ندارد. در اغلب موارد در حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد به ازای هر زبان اضافه به قیمت
طراحی سایت تک زبانه افزوده می‌شود. طراحی سایت چند زبانه

همخوانی جهت نوشتار زبان جدید

یکی از عواملی که در تعیین قیمت اضافه کردن زبان جدید اثرگذار است، همخوانی جهت نوشتار زبان جدید با زبان‌های قبلی است. برای مثال اضافه کردن زبان عربی به سایتی که با زبان فارسی طراحی شده است، کم‌هزینه‌تر از اضافه کردن زبان انگلیسی خواهد بود چون جهت نوشتار این دو زبان هر دو از راست به چپ است و تغییرات قالب سایت حداقل ممکن خواهد بود. طراحی سایت چند زبانه

سئو سایت چند زبانه چیست؟

سئو چند زبانه یعنی معرفی محتوای بهینه شده به چند زبان در مکان های مختلف. فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین هستید که پلاگین وردپرس
در کشور خود می فروشید. برای اینکه محصولات خود را به کشوری مثل آلمان نیز بتوانید بفروشید باید محتوای وب سایت خود را به زبان آلمانی
ترجمه کنید و یک وب سایت آلمانی طراحی کنید. می توانید یک سایت هم به نسخه فارسی و هم آلمانی داشته باشید. طراحی سایت چند زبانه

مخاطبان سرتاسر دنیا

حتی شاید بخواهید یک سایت آلمانی در سوئیس داشته باشید یا شاید برای فرانسوی زبان ها هم یک سایت فرانسوی داشته باشید. این کار
خیلی راحت به نظر می رسد. اما چیزهای بیشتری هست که باید بدانید. مخصوصا اگر بخواهید برای چند کشور که یک زبان دارند یا کشورهایی
که چند زبان دارند هدف گذاری کنید قضیه پیچیده تر می شود. این یک مثال ساده بود. مخاطبان سرتاسر دنیا بیش از این هستند.

رتبه بندی در بازار

شما باید یک استراتژی چند زبانه داشته باشید. زیرا به دست آوردن یک رتبه بندی در بازار درست آن، کار راحتی نیست. به همین خاطر باید بهینه سازی سئو چند زبانه انجام دهید تا بتوانید تمام اصول و قواعد سئو را در همه زبان ها پیاده سازی کنید. طراحی سایت چند زبانه

تاثیر چند زبانه بودن سایت در سئو

شما می خواهید سایت شما در گوگل نمایش داده شود. برای این کار محتوای خود را به زبان خودتان بهینه می کنید. با این حال شاید تمایل
داشته باشید به مخاطبان خارج از کشور خود نیز دست پیدا کنید. این مخاطبان هم می توانند شبیه هم باشند و هم می توانند مخالف هم باشند.
این برای شما یک فرصت است. طراحی سایت چند زبانه

سئو سایت

آنها از این نظر که ممکن است نیاز های یکسانی داشته داشته باشند به هم شبیه هستند و از این نظر که زبان متفاوتی دارند با یکدیگر فرق
داشته باشند. وقتی شما سایت خود را به چند زبان می نویسید و برای مناطق مختلف هدف گذاری می کنید سه مزیت به دست می آورید:

مخاطبان خود را افزایش می دهید.

می توانید برای یک منطقه خاص به رتبه بندی بهتری دست پیدا کنید.
موتور های جستجو به قدرت و اهمیت سایت شما پی خواهد برد.
سئو تماما در رابطه با برآورده کردن نیازهای کاربران است.
در این بین سئو چند زبانه کار دشواری است و می تواند رتبه بندی شما را کاهش دهد.
به همین منظور شما باید بدانید چه کار می کنید. طراحی سایت چند زبانه

چه وقت بهتر است سایت ترجمه شود؟

ایجاد یک وب سایت چند زبانه موفق مستلزم صرف وقت و منابع است . برای اینکه در این راه موفق شوید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مناسب استفاده کنید.
  2. تحقیقات خود را در زمینه کلمات کلیدی مکان مورد نظر و کلماتی که دارای بار رقابتی کم اما حجم جستجوی بالا هستند کامل کنید.
  3. یک نسخه ترجمه شده از وب سایت خود که شامل حداقل صفحات وبلاگ شما باشد ایجاد کنید.
  4. از طریق استراتژیک سازی لینک های چندزبانه خود را توسعه دهید. طراحی سایت چند زبانه

CMS برای سایت چندزبانه

اگر قرار است سایت خود را ترجمه کنید و آن را به چند زبانه تغییر دهید بهتر است یک طراحی مجدد در سایت خود انجام دهید. CMS های
جدیدی وجود دارد که به شما امکان می دهد سایت خود را چند زبانه کرده و یک پایگاه مشترک داده داشته باشید. این کار مزیت های چندی دارد:
اگر یک سایت را مجددا طراحی کنید و توسعه دهید سایت خود را نیز به روز کرده اید. طراحی سایت چند زبانه
فضای هاست را کمتر و ارزانتر می کنید(گوگل اهمیت نمی دهد هاست شما از کدام کشور است و از آن برای یافتن مخاطب استفاده نمی کند).

CMS معروف

برخی از سیستم های CMS معروف موارد زیر هستند:

• دروپال
• وردپرس
• جوملا
• مجنتا

دروپال

می توانید یکی از اقدامات زیر را انجام دهید:

استفاده از SubDomain در طراحی سایت چند زبانه

این روش را از مرسوم ترین و بهترین روش های طراحی وب سایت دو زبانه و چند زبانه می دانند. در واقع با استفاده از این روش به تعداد زبان
های مختلفی که باید روی سایت قرار گیرند یک سایت جداگانه در یک Sub Domain جداگانه و با زبان متفاوت طراحی و ساخته می شوند. در
این روش هم می توان از قالب ، ساختار و ترکیب جداگانه ای برای هر زبان استفاده کرد و هم اینکه یک قالب و فرم یکسان برای تمامی زبان
ها مورد استفاده قرار داد، البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که قالب انتخابی در حالت دوم ، باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد.

تگ های Hreflang

اولین قدم در طراحی وب سایت های چندزبانه مشخص کردن زبان اصلی وب سایت است. زبانی که اکثر محتویات وب سایت با آن پیاده شده
است . تگ های Hreflang به گوگل می گوید سایت شما چه زبانی است فارغ از اینکه در چه کشوری قرار دارد. این یک نکته فنی است که
به گوگل می گوید چه نتایجی را برای چه کسی نمایش دهد. با اینکه این کار آسان به نظر می رسد اما گاهی در آن اشتباه می شود.

کد زبان

تگ های hreflang برای زبان ها و مکان های مختلف وجود دارد. شما باید کد مربوطه به آن زبان را در سایت خود مشخص کنید. منظور از کد زبان
منظور همان دوحرفی است که زبان مورد را مشخص می کند ، البته ممکن است از بیش از دو حرف برای مشخص کردن کد زبان استفاده شود .
به عنوان مثال: طراحی سایت چند زبانه

de: محتوای به زبان آلمانی، مستقل از مکان کاربران
en-GB: محتوای انگلیسی برای کاربران در انگلستان
de-ES: محتوای آلمانی برای کاربران در اسپانیا

محتویات وبسایت

در مرحله بعدی باید این کد زبانی را به وب سایت خود اضافه کنیم . برای ست کردن زبان فرانسه به عنوان زبان پیش فرض برای محتویات وب
سایت از خاصیت lang در تگ html صفحه استفاده می کنیم .برای لینک به صفحه ای که محتویات ان به زبان فرانسه است به شکل زیر عمل
می کنیم ، توجه کنید که زبان مبدا ، زبانی غیر از فرانسه است در غیر این صورت نیازی به مشخص کردن hreflang برای تگ a نیست

گوگل و سایر موتور های جستجوگر

با استفاده از دستورات فوق در سایت های چند زبانه می توانید به گوگل و سایر موتور های جستجوگر اعلام کنید که محتوای موجود در سایت
شما به صورت ترجمه شده به زبان دیگری است. روبات خزنده گوگل با استفاده از صفحات ترجمه شما داده ها و اطلاعات ترجمه ماشینی خود
را بهبود می بخشد که نتیجه اش کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو می باشد. طراحی سایت چند زبانه